Tur-bo bytter fra T3 til T4

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Behov: Bil som kan dra 2000 kg minimum, 4x4, komfort nok til langturer og pendling, mulighet for campinginnredning, gjerne 8 sitteplasser. Og dieselmotor.
Vel: Trolljegeren kunne forsåvidt dekke alt bortsett fra 8 seter og litt vel mye vindsstøy og det faktum at den måtte bygges om til diesel.
Når jeg da også fikk et bra bud på han ble det salg og en avgjørelse om å gå over til T4.
Fant til sist en hvit 2000 modell Syncro. 6 seter varebil med dobble skyvedører. Det fulgte med litt rust hull på kjøpet.
Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Planer:
Omregistrere til 8 seter personbil
Større hjul.
Div stasj.
Bygge en fleksibel innredning på sikt med mulighet for overnatting og vare transport.
Og selvfølgelig, tette hull, lydisolere, etc
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Så ble det nye piggdekk. Hankook i pike rw 11 i 215/70 x16, gikk inn der på et
ku..... hår påmontert Et33 mercedes felger. Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Syncro og nye piggdekk er en fryd å dra med [emoji2] Da ønsker vi "Trolljegeren lykke til i sitt nye liv i Bulgaria [emoji4]
Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Der Postmeister »

Bulgaria faktisk...
Godt du ikke blei stoppa da. Grov overvekt på det lasset der
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Der Postmeister wrote:Bulgaria faktisk...
Godt du ikke blei stoppa da. Grov overvekt på det lasset der
Hæ... Skjønner ikke hva du mener :oops:
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Der Postmeister »

Jeg skal forklare deg det i helga. :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Buss Marius »

Du liker å sende biler ut av landet så ingen her i landet skal få tatt vare på dem.....

Som Syncro er det vel mulig å få 2500kg hengervekt? Men med 2000kg er det vel en liten overlast, avhengig av hengern's egenvekt
Da kan man i alle fall flytte over i trekkvogna: Forseter, Bakseter, Batteri, Reservehjul, Verktøy, Oppkjøringsrampe der den kan demonteres. Jo mindre slepets andel av vogntogvekten er, jo letter, sikrere og mer behagelig å kjøre er det.
Aerodynamikken på slepet har også noe å si for hvordan det er å kjøre. Hadde T3'n vært rygget på bilen hadde det nok vært være å kjøre med.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by ducce999s »

Buss Marius wrote:Du liker å sende biler ut av landet så ingen her i landet skal få tatt vare på dem......
Er nok mer at ingen her vil kjøpe ;)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Der Postmeister »

Vanskelig å få mer enn 2000kg på T4, men noen har klart det. Gjengs er det definitivt ikke.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Der Postmeister »

Henger er nok minimum 450kg og T3 med syncro er tung. Fikk sjokk når jeg veide min 16" ...den passerte 2000, enda vognkort sa 1700...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Needforspace »

Min T3 syncro ble veid av Biltilsynet ved omregistrering fra kombi til personbil med en del av innredning på plass. 1670kg men den har lagt på seg etterpå. T4 Syncroen jeg hadde fikk jeg 2500kg hengervekt på men å laste den full av deler og utstyr fra objektet på hengeren kan bli en dårlig løsning da vogntogvekta manglet 300kg på summen av tillatt totalvekt på bil pluss maksimal hengervekt. Totalt 5000kg.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Buss Marius wrote:Du liker å sende biler ut av landet så ingen her i landet skal få tatt vare på dem.....

Som Syncro er det vel mulig å få 2500kg hengervekt? Men med 2000kg er det vel en liten overlast, avhengig av hengern's egenvekt
Da kan man i alle fall flytte over i trekkvogna: Forseter, Bakseter, Batteri, Reservehjul, Verktøy, Oppkjøringsrampe der den kan demonteres. Jo mindre slepets andel av vogntogvekten er, jo letter, sikrere og mer behagelig å kjøre er det.
Aerodynamikken på slepet har også noe å si for hvordan det er å kjøre. Hadde T3'n vært rygget på bilen hadde det nok vært være å kjøre med.
Liker å liker, er vel første gang jeg har sendt en bil ut av landet, og jeg er sikker på at den kommer til å bli tatt vare på.
Er det sånn at Syncroen kan få 2500 kg? Det hadde i såfall vært supert.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Der Postmeister »

Som sagt ikke gjengs, men noen klarer det. Jeg fikk ikke på min 2003 Syncro.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Din 2 spiller på plass.
Sony XAV-AX3005DB. den har din 1 chassi med enheten øverst. Så med litt dremel jobb på plastikk og monteringsrammen smatt den rett på plass :-) Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
skaravelle
-
-
Posts: 1165
Joined: 05 Jan 2006, 12:19
Location: Skien, Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by skaravelle »

Sony sine 2-din spillere med 1-din kropp er perfekt i T4, jeg gjorde omtrent det samme :)
Image

bugbuddies.no
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Plutselig fikk jeg ikke bilen i revers. Hadde liggende overhaling sett og "short shift" arm. Startet på en frisk i - 10, varmedress og hodelykt.
Sykt mye slanger som måtte flyttes før jeg kom til nedi der. Men etter å ha byttet foringer, kuler etc var problemet det samme. Etter litt studering skjønner jeg at det er bakre opplagring i gearspak boksen som er problemet. Den får man selvfølgelig ikke ned uten å gjøre hele prosessen foran på nytt! Deler bestillt og pågangsmot samles. ImageImageImage

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

2wd Delebil med havarert motor og mye grom deler er dratt hjem. Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by ducce999s »

er det automaten, heller har du fått deg en 3:e bil :) er det en lang det derre
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Det er nok nr 3 i rekken [emoji6]. Lang, med multivan sete, klima, pluss litt andre godbiter som jeg ønsket meg.

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by ducce999s »

Supert, artig å se at du begynner på nytt ;)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Tur-Bo »

Juhu :-)
Image

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Italjohn
-
-
Posts: 955
Joined: 26 Sep 2016, 12:23
Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
Phone: 93211119
Location: Molde
Contact:

Re: Tur-bo bytter fra T3 til T4

Post by Italjohn »

Det ordner seg ser jeg :D
Post Reply