T5 med litt stereo

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
thomas_rs4
Posts: 36
Joined: 08 Jul 2014, 23:24
Car: T5 2.5
Location: Ådalsbruk

T5 med litt stereo

Post by thomas_rs4 »

Kjøpte denne sommeren 2014, etter å ha lett litt etter en 2,5l med lakkerte fangere og litt mer utstyr enn de vanligste.
var litt rustbobler her og der, så den fikk en liten tur hos lakkeren. Så nå er den tipp topp.

Planen er å lage en tøff bil som funker bra som arbeidsbil også. Siden jeg er en stor bilstereo fantast så blir det nok litt bygging i denne bilen også. (hadde tidligere en Audi a4 jeg bygde om mye og ble NM mester i Lydkvalitet med).

Slik så den ut da jeg henta den:

Image
Last edited by thomas_rs4 on 16 Jul 2015, 00:15, edited 1 time in total.
thomas_rs4
Posts: 36
Joined: 08 Jul 2014, 23:24
Car: T5 2.5
Location: Ådalsbruk

Re: T5 med litt stereo

Post by thomas_rs4 »

Litt små endringer har det blitt, mørke sideblinkere og led ryggelys. Kommer snart nye baklykter.

Litt mere spennende er at jeg har begynt med stereo bygginga. dørsidene skal bygges om en del.

Image

Her skal det inn diskant og 6,5" mellomtone i de hullene øverst. den originale høytalleren skal bort og nedre del av dørsiden skal bygges om og her skal det inn en 10" som skal funke som en midbass. Ellers har det gått med litt timer i kabeltrekking, har ekstra batteri under sjåførsete, men ganske tynn kabel forfra, så her har jeg lagt opp en 50kv kabel. trekt signalkabler til bak veggen, her kommer det mere info om løsning etterhvert. for å slippe å demontere alt en gang til så har jeg lagt opp el-trekkerør fra bak veggen til midtkonsollen.
Last edited by thomas_rs4 on 16 Jul 2015, 00:16, edited 1 time in total.
thomas_rs4
Posts: 36
Joined: 08 Jul 2014, 23:24
Car: T5 2.5
Location: Ådalsbruk

Re: T5 med litt stereo

Post by thomas_rs4 »

blir ikke noe optimalt sq oppsett, ikke enda ihvertfall. skal bruke en mosconi 6to8 dsp.

Dette oppsettet blir mer i retning av å spille litt tøft. :) Med DD vo b2 diskanter og DD vo 6,5" mellomtoner og DD redline 10" som midbass. Får se om det blir noe sub av noe slag etterhvert også
Rskleven
Posts: 2
Joined: 17 Feb 2015, 00:07
Car: 08 vw transporter

Re: T5 med litt stereo

Post by Rskleven »

Skal følge med litt her. Men sikker på att du ikke heller ska legga litt kroner i ett komponentsett? Har vo6.5 og B2 i min transporter, ja det spiller høyt men må nok si jeg angrer på att jeg ikke la litt penger i skikkelig komponentsett i stede. Hvordan har du tenkt og løse det med sub? Kjørte to dd 210 bak setet først me tett kasse. Det var helt ræva, så med porta kasse ble okei trøkk. Har idag 2stk hertz hx250 bak setet i 95l porta kasse, men må ha ned rutene for og utnytte de max. En kompis har aktiv infinity 10" under setet, (anbefales ikke)
:D
thomas_rs4
Posts: 36
Joined: 08 Jul 2014, 23:24
Car: T5 2.5
Location: Ådalsbruk

Re: T5 med litt stereo

Post by thomas_rs4 »

Med litt skikkelig justering så skal det nok spille helt greit, 10" midbass blir i dørene. Blir en GZ 12" sub i porta kasse. denne blir i varerommet, men skal skjære vekk litt av veggen der elementet sitter og portene kommer til å gå gjennom veggen.

Her er et bilde av starten på kabeltrekking ved forsterkerene.

Image
thomas_rs4
Posts: 36
Joined: 08 Jul 2014, 23:24
Car: T5 2.5
Location: Ådalsbruk

Re: T5 med litt stereo

Post by thomas_rs4 »

Fått litt bedre bakkekontakt :D

Image
Post Reply