Vedovn og Godkjent sete/seng til Caravelle

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
Robblomb
Posts: 4
Joined: 04 May 2017, 10:14
Car: T4/T5
Phone: 95063429

Vedovn og Godkjent sete/seng til Caravelle

Post by Robblomb »

Hei. Jeg er ny i forumet og har søkt og lest i T5 katalogen, men finner ikke noen emner om dette.
Så klart det ikke skrives mye om vedovner her :))
Det viktigste er ikke ovnen, men seteraden

Jeg søker etter noen som har erfaring med å sette inn såkalt RnR sete i Caravelle (eller tilsvarende)
Bilen er ikke kjøpt inn, men tenker meg en T5 Caravell med 5 seter eller mer.
Jeg skal ikke montere inn annen bobil innredning, da jeg vil ha plass og plasserings-frihet til stæsjet mitt.

Jeg er ute etter en seterad med 2 eller 3 seter. I en lang versjon T5.
Setene må være godkjent med sikkerhetsbelter etc og skal kunne slås ned til en full lengde seng.
Ja jeg vet Reimo og flere leverandører har denne type sete/seng, men jeg søker noen som har erfaringer.

Er det noen som vet om noen som har kunnskap. Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg :-)

Det jeg lurer på er:
1. Hvilke typer jeg bør velge,
2. Full bredde eller 3/4 bredde, materialvalg
3. Halvfabrikat eller ferdig montert
4. Er det noen som monterer i Norge/Sverige?
5. Bør jeg montere denne på skinner for å kunne flytte seteraden frem og tilbake
6. Kan man med skinner i gulvet, sette seteraden hvor man vil? eller må den stå i en bestemt posisjon/plassering under lovlig kjøring? flere låste posisjoner?
7. Kan man justere vinkelen i ryggen på seteraden fritt, eller er den låst i en posisjon/vinkel ? (foruten når man bruker den som seng da)

Jeg går også svanger med en tanke om sette inn en vedovn (type båtovn) og ja! jeg har tenkt på varme og andre farer.
Til og med røkrør har jeg tenkt på. Og har en fiffig løsning på det hele.
Denne ovnen er mest til kos og ikke tenkt brukt om natten eller under kjøring :-)
(selv om det hadde vært jæskla kult med bjørkerøyk ut av pipa i 100 kmt) Politiet hadde sikkert blitt nysgjerrige:))
Post Reply