Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 12:43

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 06 Sep 2010, 22:16 
Avlogget

Registrert: 19 Mar 2010, 22:50
Innlegg: 8
Bil: vw T5 facelift + div BMW'er
heisann, jeg vurderer og chippe min 2010 vw t5, per i dag så har den 2.0tdi commonrail motoren på 102hk, men etter det jeg har forstått så skal det være samme motor på alt ifra 84hk og opp til 180hk.. men er det noen som vet disse forskjellene? for det beste hadde vel vært for meg og oppgradere motoren til 140hk eller 180hk først for så og chippe, OM dette selvsagt vil la seg gjøre med noen enkle grep.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 07 Sep 2010, 05:18 
Avlogget
Forum Admin
Brukerens avatar

Registrert: 31 Okt 2003, 13:11
Innlegg: 6336
Bosted: Heggedal
Bil: 2010 Multivan T5
Telefon: 40204030
Du kan jo ta turen innom nærmeste forhandler å begynne å sjekke dele nr. Det er nok stor forskjell.

_________________
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM

https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 07 Sep 2010, 08:58 
Avlogget

Registrert: 14 Nov 2006, 13:50
Innlegg: 767
Bosted: Lørenskog / Akershus
Bil: T5, 2007, TDI, Lang
Ring til:
http://www.ultimo.no/vwbus.htm

_________________
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,


Sist endret av Tom Bringsvor den 06 Okt 2010, 13:18, endret 1 gang

Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 07 Sep 2010, 18:51 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 29 Okt 2007, 23:17
Innlegg: 2979
Bosted: Re / Vestfold
Bil: T3 Syncro
180hk-motoren har blant annet en turbo ekstra i forhold til 102hk. Det er nok noen flere "detaljer" som er forskjellige også..

_________________
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Sep 2010, 19:40 
Avlogget

Registrert: 19 Mar 2010, 22:50
Innlegg: 8
Bil: vw T5 facelift + div BMW'er
Tom Bringsvor skrev:
Ring til:
http://www.ultimo.no/vwbus.htm

har brukt han 3 ganger, funker bra til gode priser.


skal ta en prat med han den 25.09 da han skal komme opp til trøndelag og tune noen biler samt informere litt om chip tuning på et bmw treff vi skal arangere her :)

Rikskringkastingen skrev:
180hk-motoren har blant annet en turbo ekstra i forhold til 102hk. Det er nok noen flere "detaljer" som er forskjellige også..


har 180hk versonen twinturbo??


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Sep 2010, 20:45 
Avlogget
Forum Admin
Brukerens avatar

Registrert: 31 Okt 2003, 13:11
Innlegg: 6336
Bosted: Heggedal
Bil: 2010 Multivan T5
Telefon: 40204030
BITurbo

_________________
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM

https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 05 Okt 2010, 20:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 14 Okt 2008, 17:48
Innlegg: 491
Bosted: Kristiansand
Bil: 2009 Transporter 174 4-motion
Telefon: 48869416
Jeg har prøvd 102 hester 2 liter en ukes tid, og de største forskjellene fra 174 hesteren er at den drar bedre fra 900-1200 rpm!!!
Så ved helt rolig kjøring så virker den nye lille motoren faktisk sprekere.
Det andre jeg merket var at den brukte 0,69 i stedet for literen som jeg bruker med 174 hesteren...

Det er nok sant som de sier over her at det er MYE som er forskjellig på de forskjellige hk utgavene.

Dersom VW lager 200 stk(?) T5 i døgnet med 102 hk, og de kan spare 100 kroner på å bruke en litt billigere turbo i en versjon med lavere ytelse, hvor mye sparer de i året da?

Det er desverre mange deler som er forskjellige, selvom slagvolumet tilfeldigvis er likt.

Bytt bil, ikke trim motoren, ikke sikkert det holder...når det ryker sier du VW er dårlige biler...?

_________________
09 Transporter 174TDI 4motion...ha det...
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel

x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 23 Des 2010, 16:27 
Avlogget

Registrert: 20 Des 2010, 20:57
Innlegg: 20
Bil: T5
BiTurbo og TwinTurbo er det samme mener jeg.

Etter som Bi er Latin for Dobbel. Altså 2 turboer. Dvs TwinTurbo. :)


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 23 Des 2010, 17:22 
Avlogget

Registrert: 21 Okt 2010, 20:09
Innlegg: 1343
Bosted: Bergen
Bil: T5 2008 4motion
KenTommy skrev:
BiTurbo og TwinTurbo er det samme mener jeg.

Etter som Bi er Latin for Dobbel. Altså 2 turboer. Dvs TwinTurbo. :)


Stemmer ikke helt.

Bi-turbo er to turboer, hvor den ene jobber på lave turtall, mens den andre overtar på høyere turtall.

På Twin-turbo fungerer det ikke på den måten. Der jobber begge turboene på samme turtall.


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support