forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
heisann, jeg vurderer og chippe min 2010 vw t5, per i dag så har den 2.0tdi commonrail motoren på 102hk, men etter det jeg har forstått så skal det være samme motor på alt ifra 84hk og opp til 180hk.. men er det noen som vet disse forskjellene? for det beste hadde vel vært for meg og oppgradere motoren til 140hk eller 180hk først for så og chippe, OM dette selvsagt vil la seg gjøre med noen enkle grep.
-
- -
- Posts: 4573
- Joined: 31 Oct 2003, 13:11
- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
- Location: Heggedal
- Contact:
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
Du kan jo ta turen innom nærmeste forhandler å begynne å sjekke dele nr. Det er nok stor forskjell.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
- -
- Posts: 746
- Joined: 14 Nov 2006, 13:50
- Car: T5, 2007, TDI, Lang
- Location: Lørenskog / Akershus
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
Ring til:
http://www.ultimo.no/vwbus.htm
http://www.ultimo.no/vwbus.htm
Last edited by Tom Bringsvor on 06 Oct 2010, 14:18, edited 1 time in total.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
- -
- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
180hk-motoren har blant annet en turbo ekstra i forhold til 102hk. Det er nok noen flere "detaljer" som er forskjellige også..
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
skal ta en prat med han den 25.09 da han skal komme opp til trøndelag og tune noen biler samt informere litt om chip tuning på et bmw treff vi skal arangere herTom Bringsvor wrote:Ring til:
http://www.ultimo.no/vwbus.htm
har brukt han 3 ganger, funker bra til gode priser.
har 180hk versonen twinturbo??Rikskringkastingen wrote:180hk-motoren har blant annet en turbo ekstra i forhold til 102hk. Det er nok noen flere "detaljer" som er forskjellige også..
-
- -
- Posts: 4573
- Joined: 31 Oct 2003, 13:11
- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
- Location: Heggedal
- Contact:
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
BITurbo
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
- -
- Posts: 474
- Joined: 14 Oct 2008, 18:48
- Car: 2009 Transporter 174 4-motion
- Phone: 48869416
- Location: Kristiansand
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
Jeg har prøvd 102 hester 2 liter en ukes tid, og de største forskjellene fra 174 hesteren er at den drar bedre fra 900-1200 rpm!!!
Så ved helt rolig kjøring så virker den nye lille motoren faktisk sprekere.
Det andre jeg merket var at den brukte 0,69 i stedet for literen som jeg bruker med 174 hesteren...
Det er nok sant som de sier over her at det er MYE som er forskjellig på de forskjellige hk utgavene.
Dersom VW lager 200 stk(?) T5 i døgnet med 102 hk, og de kan spare 100 kroner på å bruke en litt billigere turbo i en versjon med lavere ytelse, hvor mye sparer de i året da?
Det er desverre mange deler som er forskjellige, selvom slagvolumet tilfeldigvis er likt.
Bytt bil, ikke trim motoren, ikke sikkert det holder...når det ryker sier du VW er dårlige biler...?
Så ved helt rolig kjøring så virker den nye lille motoren faktisk sprekere.
Det andre jeg merket var at den brukte 0,69 i stedet for literen som jeg bruker med 174 hesteren...
Det er nok sant som de sier over her at det er MYE som er forskjellig på de forskjellige hk utgavene.
Dersom VW lager 200 stk(?) T5 i døgnet med 102 hk, og de kan spare 100 kroner på å bruke en litt billigere turbo i en versjon med lavere ytelse, hvor mye sparer de i året da?
Det er desverre mange deler som er forskjellige, selvom slagvolumet tilfeldigvis er likt.
Bytt bil, ikke trim motoren, ikke sikkert det holder...når det ryker sier du VW er dårlige biler...?
09 Transporter 174TDI 4motion...ha det...
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel
x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel
x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
BiTurbo og TwinTurbo er det samme mener jeg.
Etter som Bi er Latin for Dobbel. Altså 2 turboer. Dvs TwinTurbo.
Etter som Bi er Latin for Dobbel. Altså 2 turboer. Dvs TwinTurbo.
Re: forskjell på 2.0tdi 102hk og opp til 2.0tdi 180hk??
Stemmer ikke helt.KenTommy wrote:BiTurbo og TwinTurbo er det samme mener jeg.
Etter som Bi er Latin for Dobbel. Altså 2 turboer. Dvs TwinTurbo.
Bi-turbo er to turboer, hvor den ene jobber på lave turtall, mens den andre overtar på høyere turtall.
På Twin-turbo fungerer det ikke på den måten. Der jobber begge turboene på samme turtall.