Hjelp til mulig Multivankjøp..
Hjelp til mulig Multivankjøp..
Hei..
Unge nr. 3 ser ut til å bli unge nr 3 og 4, så nå er det visst ingen vei utenom Multivan (ikke at det plager så veldig).
Men budsjettet tillater ikke noen helt ny bil, så da er spørsmålet:
Skal jeg gå for en godt utstyrt 2008 modell, eller skal jeg gå for en ca 1 år gammel startline?
Vil selvsagt ha så ny bil som mulig, men når jeg først bruker såpass med penger på bil så vil jeg gjerne ha med litt ekstrautstyr.
Hvilken modell/variant ville dere gått for med et budsjett på rundt 500k ?
En nyere Caravelle kan også være interessant, men multivan er absolutt det som frister mest.
For å komme med et eksempel på de to scenarioene jeg nevnte over:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30314029
eller
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30928204
Lurer på om jeg skal ta en titt på den øverste i løpet av helgen.
Kommentarer til den bilen? Ting jeg bør sjekke ekstra godt?
Andre innspill?
Hvordan er forresten den nye 102hk motoren? Er det noe sprut i den?
Og hvordan er den i forhold til 131hk'en som står i 2008 modellen over?
Unge nr. 3 ser ut til å bli unge nr 3 og 4, så nå er det visst ingen vei utenom Multivan (ikke at det plager så veldig).
Men budsjettet tillater ikke noen helt ny bil, så da er spørsmålet:
Skal jeg gå for en godt utstyrt 2008 modell, eller skal jeg gå for en ca 1 år gammel startline?
Vil selvsagt ha så ny bil som mulig, men når jeg først bruker såpass med penger på bil så vil jeg gjerne ha med litt ekstrautstyr.
Hvilken modell/variant ville dere gått for med et budsjett på rundt 500k ?
En nyere Caravelle kan også være interessant, men multivan er absolutt det som frister mest.
For å komme med et eksempel på de to scenarioene jeg nevnte over:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30314029
eller
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30928204
Lurer på om jeg skal ta en titt på den øverste i løpet av helgen.
Kommentarer til den bilen? Ting jeg bør sjekke ekstra godt?
Andre innspill?
Hvordan er forresten den nye 102hk motoren? Er det noe sprut i den?
Og hvordan er den i forhold til 131hk'en som står i 2008 modellen over?
Kristian
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
jeg hadde ikke vært i tvil; heller en bil som er noen år eldre og med mer utstyr.
Det gir meg ingen glede i den daglige kjøringen å vite at bilen er ett år gammel, hvis den er tynt utstyrt.
Lykke til
Den på kåsen har jeg vært å sett på. Jeg vil gjerne ha mulit-vogn, men den der var litt kjedelig
Det gir meg ingen glede i den daglige kjøringen å vite at bilen er ett år gammel, hvis den er tynt utstyrt.
Lykke til
Den på kåsen har jeg vært å sett på. Jeg vil gjerne ha mulit-vogn, men den der var litt kjedelig
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Har også vært og prøvd den på Kåsen. Grei bil, var litt mer personbilfølelse i den enn min 05 Caravelle, hvis jeg kjente godt etter. Syntes ikke den var noe særlig sprekere med 2liter i forhold til 1,9 men den virket likevel litt bedre til biltypen. Vondt å forklare. Men... Jeg ville ikke kjøpt bil der...
MrFixit
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Nå frister overhodet ikke en T5 meg, uansett type eller utgave, men med et budsjett på 500k som i mine øyne er mye, kan jo en ny Caravelle ikke være langt unna?
Iallefall er jo den nye Sharan heller ikke noe dumt valg.
Iallefall er jo den nye Sharan heller ikke noe dumt valg.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Enig med Stian: Heller mer utstyr enn litt nyere. Jeg ville også lurt på hvorfor noen bytter bilen etter bare 14.500 km. Demobil? For kjip? Leiebil?
Det står ac- på den nyeste og 2-soners klima på den andre. Jeg er usikker på styring bak i disse, men jeg ville tro begge har separat og at det egentlig er 3-soners på den litt eldre. Personlig syntes jeg klima er mye bedre enn ac da du stiller grader og ferdig med det - helt uavhengig av utetemp og variasjoner i denne.
Den med utstyr har oxo webasto parkeringsvarmer som er snedig med bilen full av småbarn.
Ser også ut som den nye mangler vinterhjul = ekstra kost.
Og så har Startline Caravelle dashbord - liker comfort/highline bedre med den digre kladden av en kopp / flaske / dingseholder.
Det står ac- på den nyeste og 2-soners klima på den andre. Jeg er usikker på styring bak i disse, men jeg ville tro begge har separat og at det egentlig er 3-soners på den litt eldre. Personlig syntes jeg klima er mye bedre enn ac da du stiller grader og ferdig med det - helt uavhengig av utetemp og variasjoner i denne.
Den med utstyr har oxo webasto parkeringsvarmer som er snedig med bilen full av småbarn.
Ser også ut som den nye mangler vinterhjul = ekstra kost.
Og så har Startline Caravelle dashbord - liker comfort/highline bedre med den digre kladden av en kopp / flaske / dingseholder.
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Har vært og forhørt meg litt om den Atlantisen. Men den var ikke i butikken for øyeblikket. Virker som en grei bil. Importbil forresten.
En nyere Caravelle er et alternativ, men fleksibiliteten på Multivan frister veldig. I Caravellen må ungene stables på plass i riktig sete i riktig rekkefølge.. I Multivan er det både bedre plass og lettere å komme seg på plass.
Men for all del, jeg ønsker jo i utgangspunktet en så ny bil som mulig.
Sharan blir for liten. En tvillingvogn bak sete nr 6 og 7 kan man bare glemme.
En nyere Caravelle er et alternativ, men fleksibiliteten på Multivan frister veldig. I Caravellen må ungene stables på plass i riktig sete i riktig rekkefølge.. I Multivan er det både bedre plass og lettere å komme seg på plass.
Men for all del, jeg ønsker jo i utgangspunktet en så ny bil som mulig.
Sharan blir for liten. En tvillingvogn bak sete nr 6 og 7 kan man bare glemme.
Kristian
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Kva med ein Caravelle? lange ting som ski og div kan legges under setene, bakbenken kan legges sammen og vippes heilt opp vist du vil ha veldig god plass i bagasjerom, og for den summen så kan du vel få ein t5b? og mindre smånips i passasjerrom som små barneføtter kan ødelegge i forhold til multi, og ikkje minst veldi god plass i høgre skyvedør..... bare ein liten tanke
T1 1957 sika 1,2
T3 1987 caravelle c 2,1
T5 2013 ROCTON 180hk
VW scirocco gt 81 (defekt)
Landcruser GX 120 06 (Konebil)
Vist du har beina godt plantet på jorda....................................så kommer du ingen vei!
T3 1987 caravelle c 2,1
T5 2013 ROCTON 180hk
VW scirocco gt 81 (defekt)
Landcruser GX 120 06 (Konebil)
Vist du har beina godt plantet på jorda....................................så kommer du ingen vei!
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Caravelle: billigere enn Multivan. Mulighet for 3+3 = ta ut bakerste seterad for fam på 6 (kombi duger ikke).
Multivan: isofix. Kan snu stolene. Flere airbags. Godt med komfortutstyr. Fleksibelt skinnesystem, flytte benken og setene enkelt.
Har hatt begge(caravelle først, har multivan) og var i samme sit. som trådstarter for få år siden. Kan være vanskelig å feste barnestoler i Caravelle pga få festepunkter og høyde på benken. Reimer i gulvet i til å feste barnestoler i caravelle + kun en skyvedør er lik plundrete sikring av barn og dårlig inn/ut logistikk. Setetrekkene i Caravelle blir lettere skitten enn skinn som er greit å renholde. Veldig bra med el-skyvedører (når de funker).
Ville gått for en Multivan highline alternativt Caravelle m 2 skyvedører.
Multivan: isofix. Kan snu stolene. Flere airbags. Godt med komfortutstyr. Fleksibelt skinnesystem, flytte benken og setene enkelt.
Har hatt begge(caravelle først, har multivan) og var i samme sit. som trådstarter for få år siden. Kan være vanskelig å feste barnestoler i Caravelle pga få festepunkter og høyde på benken. Reimer i gulvet i til å feste barnestoler i caravelle + kun en skyvedør er lik plundrete sikring av barn og dårlig inn/ut logistikk. Setetrekkene i Caravelle blir lettere skitten enn skinn som er greit å renholde. Veldig bra med el-skyvedører (når de funker).
Ville gått for en Multivan highline alternativt Caravelle m 2 skyvedører.
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Heller mer og mer mot import av en 2010 multivan.
Finner noen få 140hk i rett prisklasse, men det er litt langt mellom dem.
Hvordan er den egentlig med 2,0 102hk motoren?
Det høres ikke ut som en racer akkurat.
Nå har jeg jo en T4 2,5 102hk nå da, og det fungerer jo greit nok. Men den nye multivan er vel en del tyngre.
Klarer jeg med 102hk? eller bør jeg ha is i magen og vente til jeg finner en 140 hk?
Finner noen få 140hk i rett prisklasse, men det er litt langt mellom dem.
Hvordan er den egentlig med 2,0 102hk motoren?
Det høres ikke ut som en racer akkurat.
Nå har jeg jo en T4 2,5 102hk nå da, og det fungerer jo greit nok. Men den nye multivan er vel en del tyngre.
Klarer jeg med 102hk? eller bør jeg ha is i magen og vente til jeg finner en 140 hk?
Kristian
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Har kjørt søkklasta 102hk T4b med henger bak, nema problema med en familielasta T4b på den motorstørrelsen.
Noen Ayrton Senna blir man vel aldri, så da ville jo spørsmålet ditt bli - "lang eler kort" ?
Noen Ayrton Senna blir man vel aldri, så da ville jo spørsmålet ditt bli - "lang eler kort" ?
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Er enig i at 102 hesteren i t4 gjør jobben. Men hvordan blir det når man går ned til en 2 liter og det i det tyngre bil?
Kristian
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
140hp er heller ikke noen rakett, jeg er i alle fall litt skuffet over min T5b transporter.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Hjelp til mulig Multivankjøp..
Nei 140 hesteren gjør jobben, men ikke mye mer enn det (denne har jeg prøvd).
Det er derfor jeg er skeptisk til 102 hk i denne bilen.
Ikke er det noen sjapper i nærheten som har den inne heller så det er problematisk å få prøvekjørt den.
Noen som har prøvd en Multivan med 102 hk? Er det helt dødfødt eller tar man seg frem med den?
Det er derfor jeg er skeptisk til 102 hk i denne bilen.
Ikke er det noen sjapper i nærheten som har den inne heller så det er problematisk å få prøvekjørt den.
Noen som har prøvd en Multivan med 102 hk? Er det helt dødfødt eller tar man seg frem med den?
Kristian
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50