Motorfusk T5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Terko
Posts: 1
Joined: 17 Oct 2019, 20:56
Car: T5 2015 2,0tdi
Phone: 98608449

Motorfusk T5

Post by Terko »

Hei :D   Tenkte prøve å spørre her om noen har hvert borti noe lignende da jeg er rådvill,har en 2015 t5 4x4 caac 2,0tdi 91000km. Motoren er i ubalanse! Dette begynte ved 30000km da de byttet svinghjul 2 ganger og har fortsatt bare til og fra men hele tiden nå siden 70000km (durer mer en vanlig,det kjennes ut som et lager er deffekt)spesielt ved 1500-2000omdr. og trekker dårligere enn den skal på 5-6 gir men greit når den blir kjørt hardt. Den får også ofte fuskeannfall,begynner plutselig og fuske under drift og skyte i luftfilteret. Den store luftslangen over motoren står å pulser opp og ned i størrelse når dette skjer... Har vært på uttallige verkstedbesøk på 4 av våre store forhandlere men de gir opp enda jeg har flere videoer av motoren når den står å skyter!! Jeg skal bare kjøre til noe ryker,men det skjer jo ikke... Byttet svinghjul/clutch,mellomaksel og turbo..den var faktisk ødelagt og slarkete men på 80000....litt tidlig eller! så jeg mener noe annet ligger bak,dyser-ventiler-spjeld som ikke åpner??men så lenge det ikke er noen feilmeldinger på odis så er det ikke lett tydeligvis. Er redd noe av feilen som har hvert der i 3år ødelegger den nye turboen også,ikke bra nå som garantien snart går ut. Noen forslag??????
Post Reply