Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Denne 86 modellen har nettopp blitt lagt ut på Finn:
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true

Og denne 89 modellen har ligget ute noen dager:
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true
Last edited by Buss Marius on 14 Feb 2017, 19:47, edited 1 time in total.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Denne 86 modellen LT L er til salgs igjenn. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=73747556

2000 modell LT2 Karmann er antakelig verdens nordligste Karmann. Men det blir jo en lang og fin kjøretur hjem fra Mehamn. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=73711967

T5 Colorado med sittegruppe i hekken, Bare en kort flytur unna, i Alta (og så jeg som trodde dette var verdens nordligste Karmann) Har ligget ute siden januar. Sett i et internasjonalt perspektiv, er det ikke noe galt med prisen. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=69300002

Ikke Karmann men noe annet, bygd på T4a I Skogn, ligger under VW annet på Finn. Der har den ligget siden Januar. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71816304
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Rudeboy »

Sa det i Bulli Days '12 at i femtiårsgave skal jeg evilge meg en Colorado, de er fine 8)

Ift den du linket til, så er dette den ene av to versjoner T5a kom i. Husker ikke betegnelsen, kan ha vært noe så enkelt som T1 eller L1 på den ene varianten av disse uten at jeg husker de helt store forskjellene - mener det var vindu ved senga over framsetene, mer minner jeg ikke var forskjell på de to.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Rudeboy wrote:Sa det i Bulli Days '12 at i femtiårsgave skal jeg evilge meg en Colorado, de er fine 8)

Ift den du linket til, så er dette den ene av to versjoner T5a kom i. Husker ikke betegnelsen, kan ha vært noe så enkelt som T1 eller L1 på den ene varianten av disse uten at jeg husker de helt store forskjellene - mener det var vindu ved senga over framsetene, mer minner jeg ikke var forskjell på de to.
Nja, de kom med og uten alkove og i et utall varianter. Jeg klarer ikke å ha helt oversikten. Klarer det på de eldre. På T2 var det uten alkove, men med alkove i Brasil. På T3 var det Gipsy og Cheeta begge med alkove og relativt like biler. T4a hadde alkove på Cheeta, men ikke på Gipsy til å begynne med. men kom muligens flere varianter etter hvert. De kom også med Karuso i 93-95. På T4b het de Colorado og kom i flere forskjellige varianter. Disse var de første uten bindingsverk i tre.

Her er en T5 brosjyre: http://www.karmann-mobil.de/Archiv/Volk ... Mj06_d.pdf
Alle brosjyrer osv finner du her:http://www.karmann-mobil.de/Archiv-Volkswagen.php
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Rudeboy »

Vi har rett. Jeg ordla meg noe knotete, ikke første gang :

Colorado vs Colorado T1. Disse kom rektignok i opptil flere varianter som brosjyra viser.

Åkkesom får jeg bare spare penger, men om det blir noe annet enn T4b Colorado vil tiden vise :wink:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Rudeboy wrote:Vi har rett. Jeg ordla meg noe knotete, ikke første gang :

Colorado vs Colorado T1. Disse kom rektignok i opptil flere varianter som brosjyra viser.

Åkkesom får jeg bare spare penger, men om det blir noe annet enn T4b Colorado vil tiden vise :wink:
Nå bør vel du spare til og kjøpe deg leilighet først, så da blir det vel noen år til en bobil vil være aktuell og da er både T4b og T5 sikkert vesentlig billigere en i dag.

Her er forøvrig en LT2 til med hekksofa. prisantydning 165.000,-http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=66760361
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Rudeboy »

Tenker det eneste jeg kjøper før jeg sikrer pensjonstilværelsen en vakker dag, blir forbruksmateriell som f.eks bil. Seks år igjen til 50årsdagen, finnes det fremdeles T4b Colorado der ute skal man vel se nærmere på saken.

Flotte biler er det, åkkesom.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Nå popper dem opp som hestehov i plenen.

Den Karmann LT L som ble lagt ut 06.04 var borte fra Finn den 08. I dag kom det en ny, 88 modell og faktisk en Lt35. Litt merkelig at det står LT35 på bilen og LT31 i annonsen. Jeg har aldri sett LT L som noe annet en LT 28. De som kjøper denne slipper i alle fall å slite med overvekt. Står oppført med 110HK også. Antakelig er det den "Hemelige" 109hk varianten som bare var tilsalgs noen få år på de lette utgavene. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=74009042

En LT2 med hekksittegruppe ligger ute i Fauske http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=74009042

LT1 Med hevetak er meget sjeldent. Jeg har aldri sett en i Norge. Denne 77 modellen er i Grimstad http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=74030420

På Finnøy ved Stavanger er det en Euro Mobil T4 alkovebil med midtsittegruppe. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=73887206
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Rudeboy »

T4'ern var vekk da jeg sjekket nå 8)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

En T3 Gipsy tilsalgs i Sarpsborg. Ser jo ganske grei ut og med 1,9TDK motor som muligens er skrudd litt opp, da den er oppgit med 105hk, så går den sikert ganske greit.
Det er i skrivende stund kommet bud på 82.000 Noe som absolutt ikke er noe blodpris.
http://m.finn.no/car/mobilehome/search. ... &make=8266
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Rico på Karmøy har faktisk bygd alkovebil på T4 også. For de som vil oppgradere til litt mer komfort men fremdeles ha en transporter så må jo dette være tingen.
http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=82057530

Prisen på 55.000 er det egentlig ingen ting å si på.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

For den som vil gi seg selv noe stort og fint til jul, så er det en fin LT L, (maken til min) til salgs nær Størdal. Denne er en skikkelig overligger deluxe. Poduksjonsdato på chassis er antakelig dagen etter min, altså 17.02.87 mens den er første gang registrert 23.08.90 altså nærmere 3,5 år senere. Jeg synes totalvekten på min er lav nok, med 3180kg Denne har 2800kg, men summen av akslene er 3180kg. Prisforlangende er 90.000,- http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=87540581

For den som bare vil gi seg selv noe stort til Jul, er det en LT med ukjent påbygg til salgs ved Arendal. Dette er en LT 35 med 3500kg totalvekt og mer en god nok nyttelast, denne har tvillinghjul bak og stiv foraksel. Den har dessuten Perkins diesel motor. Prosjektet koster "bare" 12.000 http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=87318200
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Rudeboy »

Euracampers er (var?) et ærverdig navn en gammel produsent av både vogner og biler, og løsningene her ser da ikke så verst ut. Bra tips.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by OddN »

Eura Mobil lever i beste velgående i dag. Regner med det er samme firma?

Når det gjelder totalvekt på slike LT-er, er det noen som har undersøkt hva som evt kan gjøres? De har jo vært levert i en mengde varianter, med mange ulike hjuloppheng, bremser osv.

Så en oppjustering til 3499 kg totalvekt har vel ingen bakdeler? Men er det mulig? Og med de nye campingbilreglene (PKK, bomringer og fartsgrenser) hadde kanskje en enda høyere totalvekt vært å foretrekke... Men det er vel fremdeles krav om C1 for biler over 3500 kg da.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by pigland »

Buss Marius har prøvd å endre sin, hvor langt kom du?

Min har helt greie vekter. 2400 egenvekt og 3440 totalvekt. Den basert på LT 31.

En forklaring på hva som er forskjell på LT 28, 31, 35 annet enn evt akselavstand, bakfjæring, bakaksel og totalvekt hadde også vært greit her et sted - har ikke helt knekt koden enda :lol:

Antar jeg fint kan bruke motor, gear og ramme under motor fra en LT35 på en LT31.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Jeg har jo prøvd å finne ut av dette og forskjellen på LT 28, 31 og 35e = Ingenting. Vel ikke helt så enkelt.
(Lt35e= Enkelt hjul på bakaksel, uavhengig forhjuls oppheng. LT 35z= Tvillinghjul bak og stiv foraksel)
Hva som skal til for å oppgadere = Det er ikke mulig
Problemet ligger desverre hos Møllers tekniske avdeling på Frysja, som sier de ikke har noen teknisk informasjon om biltypen. Mulig denne Karman LT L kan oppgraderes til summen av akslene, ved å henvise til min, som er identisk og produsert dagen før.

Pigland med LT31 og jeg, med LT28 har sammme bakfjærer, men 1940 og 1680kg aksellast. Mulig det er enda sterkere fjærer på LT35e men det er jeg ikke sikker på. Med 3440kg så hadde også LT28 bilene hatt greit med nyttelast, så mer en det er egentlig ikke nødvendig. Maks mulig er 1650kg forran og 2240kg bak, der det er dekkenes laste evne som setter begrensningen.
Bremser: foraksel bremser er identiske på alle med uavhengig hjulopheng, men bak har Lt28 og 31 Samme diameter som T3 og LT35 har samme som T3 Syncro 16. Rammer og chassis skal være like.
Hvordan det er med 4x4 varianter har jeg ikke satt meg inn i. På versjoner med tvilling hjul så kommer de lette med 14 toms felger og de tyngre med 16 toms, Jeg antar derfor at det er forskjell på bremsene, men hvor grensen går, er jeg ikke sikker på.
Jeg vet at noen i Tyskland har fått oppgradert sine Karmann hos TUV sud i Schweinfurt. De har brukt 4+1 blads fjærer bak, (vi har 2+1) og forsterkede framfjærer. Bilene blir da stive og fine, men de blir også 11cm høyere bak og 5cm forran. Jeg synes min er høy nok som den er. Fjærene er kjøpt hos http://www.blattfeder-shop.de/ De leverer 2+1, 3+1 og 4+1 fjærer. Hva som er maks vekt på de forskjellige vet jeg ikke.
Jeg går å leker med tanken om å bytte alle fjærer, for så å legge ferien innom TUV Sud og få dette godkjent.
Skal jeg oppgrader til turbo motor må jeg vel først sette inn en annen motor fra en annen LT og så kan jeg bytte den med en med ca like mange hester. Men for øyeblikket går motoren som den skal og vesentlig bedre en i fjor, så det er satt litt på vent.
Jeg har forøvrig fått bekreftelsee på produksjonsdato, så en av dagene skal jeg innom SVV og spørre om å få endret modellår, så jeg får veteran status fra neste år.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Jeg har jo prøvd å finne ut av dette og forskjellen på LT 28, 31 og 35e = Ingenting. Vel ikke helt så enkelt.
(Lt35e= Enkelt hjul på bakaksel, uavhengig forhjuls oppheng. LT 35z= Tvillinghjul bak og stiv foraksel)
Hva som skal til for å oppgadere = Det er ikke mulig
Problemet ligger desverre hos Møllers tekniske avdeling på Frysja, som sier de ikke har noen teknisk informasjon om biltypen. Mulig denne Karman LT L kan oppgraderes til summen av akslene, ved å henvise til min, som er identisk og produsert dagen før.

Pigland med LT31 og jeg, med LT28 har sammme bakfjærer, men 1940 og 1680kg aksellast. Mulig det er enda sterkere fjærer på LT35e men det er jeg ikke sikker på. Med 3440kg så hadde også LT28 bilene hatt greit med nyttelast, så mer en det er egentlig ikke nødvendig. Maks mulig er 1650kg forran og 2240kg bak, der det er dekkenes laste evne som setter begrensningen.
Bremser: foraksel bremser er identiske på alle med uavhengig hjulopheng, men bak har Lt28 og 31 Samme diameter som T3 og LT35 har samme som T3 Syncro 16. Rammer og chassis skal være like.
Hvordan det er med 4x4 varianter har jeg ikke satt meg inn i. På versjoner med tvilling hjul så kommer de lette med 14 toms felger og de tyngre med 16 toms, Jeg antar derfor at det er forskjell på bremsene, men hvor grensen går, er jeg ikke sikker på.
Jeg vet at noen i Tyskland har fått oppgradert sine Karmann hos TUV sud i Schweinfurt. De har brukt 4+1 blads fjærer bak, (vi har 2+1) og forsterkede framfjærer. Bilene blir da stive og fine, men de blir også 11cm høyere bak og 5cm forran. Jeg synes min er høy nok som den er. Fjærene er kjøpt hos http://www.blattfeder-shop.de/ De leverer 2+1, 3+1 og 4+1 fjærer. Hva som er maks vekt på de forskjellige vet jeg ikke.
Jeg går å leker med tanken om å bytte alle fjærer, for så å legge ferien innom TUV Sud og få dette godkjent.
Skal jeg oppgrader til turbo motor må jeg vel først sette inn en annen motor fra en annen LT og så kan jeg bytte den med en med ca like mange hester. Men for øyeblikket går motoren som den skal og vesentlig bedre en i fjor, så det er satt litt på vent.
Jeg har forøvrig fått bekreftelsee på produksjonsdato, så en av dagene skal jeg innom SVV og spørre om å få endret modellår, så jeg får veteran status fra neste år.
Det ante meg at du hadde forsket på dette. Takk for grei forklaring. Og det ante meg også at det var Møller og deres mangel på dokumentasjon som var flaskehalsen i dette.

Men en tur innom TÜV kan altså være en løsning for å få oppjustert totalvekta... Det er jo bra å vite.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by pigland »

Takk, Buss Marius. Varebilen min er en LT35 med enkelthjul på bakaksel, så da skulle skiftet gå greit. Den levde sine første år som lett lastebil, men ble nedklasset til under 3500kg en gang. Det var før min tid som eier så jeg vet ikke om det da ble satt på enklere fjærer bak eller om det ble droppet.

Om noen skulle falle for Eura-camperen så har jeg liggende hvite dører og skal nok lett skaffe frem en 75 hk 6-sylindret VW-motor og forhjulsoppheng hvis noen vil bygge den om til mer komfortabel fjæring. Ikke mange kronene for delene mine, men tid til skruing må man jo ha.. Og særlig sprekere er vel ikke VW-motoren kontra Perkins? Det skal jo eksistere mange forskjellige bakakslinger (Kort, lang, enkelthjul, tvillinghjul) som ikke nødvendigvis går om hverandre, så kan ikke garantere at det jeg har vil passe akkurat der. Utveksling i bakaksel er kanskje heller ikke lik?

Er det noen fordeler med tvillinghjul bak annet enn hva de tåler av vekt?
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Så vidt jeg vet, er det faktisk bilene med Perkins motor som har de høyeste utvekslingene på bakakselen. Den har jo mere NM en våre på et lavere turtall. Ellers er vel eneste fordel med tvillinghjul bak, laste kapasiteten. Mulig at det ikke var tilgjengelig dekk med nok lastekapasitet på -70 tallet, eller at de var beregnet på å bli veldig overlastet.
Hvis LT wiki er riktig så var den første 6 sylindrede dieselmotoren stående, før DW motoren (og senere alle de andre) kom, som lå på skrå. Jeg tror derfor ikke våre skrå motorer passer inn i denne uten å bygge om både åpning i gulvet og feste til motorkassen. http://www.lt-forum.de/dokuwiki/doku.ph ... en_motoren

Ellers så ser det ut til at den først og fremst trenger en real vask, samt lakkering av førerhytte og noen deler rundt lyktene, så kan den brukes.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Jeg er ganske sikker på at dette er en LT Matkaaja Grand Hotel. Prisen på 25.000 er det vel heller ikke noe å si på. Dette er en LT35z med totalvekt på 3640kg. Jeg vil tro det går å nedregistrere den med 140kg og da kan den kjøres med klasse B. Uansett får den nå EU kontroll annet hvert år fra i år og personbil avgift i bomstasjonene. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90856485
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

Den siste der tror jeg at jeg ville styrt veldig klar av. Kan ikke være mye igjen i den venstre veggen, bortsett fra fuktighet og råte.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by OddN »

Enig. Med alle de boblene nedover veggen og med den saftige riften øverst er det vel fare for at det er lite hel ved inni...

Men alt kan vel renoveres om bare interessen er til stede.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Tydelig vis noen som hadde veldig lyst til å bo på Grand hotel, for denne Matkaaja er allerede solgt.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by pigland »

Buss Marius wrote:
LT1 Med hevetak er meget sjeldent. Jeg har aldri sett en i Norge. Denne 77 modellen er i Grimstad http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=74030420
Tilsalgs igjen. Tydeligvis er mye av den gamle innredningen røsket ut, og erstattet med hjemmebygg. Aner ikke om den gamle var en original campinginnredning men det kan jo ikke være langt unna. For den rette er sikker dette et godt kjøp. Registrert for 6 personer!

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90122748
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

En T5 Karmann er til salgs i Vestfold. Litt småfiks må til på denne, samt å ta den gjennom PKK. Men for de som vil ligge i venstre felt med bobil gjennom Tyskland så er jo dette perfekt med 174hk.
https://m.finn.no/car/mobilehome/ad.htm ... e=92148402 JR 27597

Enda en T5 Karmann, som har ligget ute lenge, er hos forhandler i Særp. 131hk
https://m.finn.no/car/mobilehome/ad.htm ... e=84660675 UR 76679

Karmann bygde også biler som ble solgt under andre navn, spesielt Solifer, her er en bygd på Fiat. Ikke mye nyttelast på denne:https://m.finn.no/car/mobilehome/ad.htm ... e=92198768
Post Reply