Ser at man kan kjøpe diverse ratt på ebay til en billig penge, men nå hadde ihvertfall ikke Grant, som det selges endel ratt av, noe boss kit til caravelle/vanagon.
Noen som har noe tips om dette?

Hei. Du må i tillegg ha en liten distansering som du trer på rattaksel før rattet settes på. Denne kan du lage av den kunststoff-hylsen som lagrer opp rattakselen helt oppe ved rattet. Denne finner du stort sett på alle skrotbiler hos huggeriene. Sørg for at du kutter mest mulig rett og gi den 5-6 mm tykkelse litt avhengig av hvilket ratt du setter på. Du sjekker lettest hvilken tykkelse du må ha ved å sette rattet på og så måle gapet du ser inne ved rattaksel.tilstad wrote:Hehe... okey... ESKILD!! Hører du?![]()
Men seriøst, hvem er Eskild? er ingen med det brukernavnet om jeg søker..

Dette gjør at du kan bruke stort sett alle VAG ratt med tynn rattaksel.tilstad wrote:Og denne distanseringen gjør at jeg kan bruke ratt som er til en 80-88 modell? eller er dette noe jeg må gjøre uansett?
Vedrørende tuta så bøyer du bare den lille "metallarmen" som sitter på toppen av elektronikken bak rattet.brødbilen wrote:er litt usikker men fikk det fra en kamerat,,så jeg kaster ballen vidre tiltilstad wrote:Hvilken årsmodell golf tok du det rattet fra?
deg fjellstad,det rattet passa iallefall rett på uten noe ekstra styr,eneste jeg har mista tuta,det er vel egentlig eneste minuset..
den er go,,bygg og boSYNCRO wrote:Vedrørende tuta så bøyer du bare den lille "metallarmen" som sitter på toppen av elektronikken bak rattet.brødbilen wrote:er litt usikker men fikk det fra en kamerat,,så jeg kaster ballen vidre tiltilstad wrote:Hvilken årsmodell golf tok du det rattet fra?
deg fjellstad,det rattet passa iallefall rett på uten noe ekstra styr,eneste jeg har mista tuta,det er vel egentlig eneste minuset..
Eskild