Bus Camp 2009.

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Post by solrikioo »

Jeg skal faen meg ikke i noe strikk igjen.. Aldri...
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

patrick wrote:Håper det blir ny strikkrunde på meg ja!

Flere som tar utfordringen?
Eg e med! Mitt sålangt eneste hopp var på Vemork i september -99 så det passer jo med et jubileum :D
Tage Vedal

T3-fan
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Post by Rapidspeed »

har fått fri... og kommer i reimoens sannsynlig siste tur..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
vwooosh...!!!
-
-
Posts: 2277
Joined: 28 Mar 2008, 22:00
Car: 1990 Diesel Syncro doka.
Location: Løten.

Post by vwooosh...!!! »

Strikk som frister Jan...?? hehe...
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

Re: Bus Camp 2009.

Post by therkildsen »

i følge http://www.yr.no/sted/Norge/Telemark/Ti ... arsel.html så blir det bra vær og flott er det :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Bus Camp 2009.

Post by erjo »

therkildsen wrote:i følge http://www.yr.no/sted/Norge/Telemark/Ti ... arsel.html så blir det bra vær og flott er det :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Det var bra, i fjor holdt jeg på å fryse i hjel (i alle fall på lørdag kveld). Jeg var mest imponert over de som lå og sov på lasteplanet på en T3 sika!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Caravelle-Kai
-
-
Posts: 1734
Joined: 01 Nov 2003, 17:55
Location: Tynset

Re: Bus Camp 2009.

Post by Caravelle-Kai »

erjo wrote:Jeg var mest imponert over de som lå og sov på lasteplanet på en T3 sika!
Det var vel bare én det? -Mr.NRK himself.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Bus Camp 2009.

Post by erjo »

Caravelle-Kai wrote:
erjo wrote:Jeg var mest imponert over de som lå og sov på lasteplanet på en T3 sika!
Det var vel bare én det? -Mr.NRK himself.
Det var kanskje bare én. Men noen sov under åpen himmel - i himmelens navn: Nei takk! Men veldig sporty gjort.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by Der Postmeister »

Etter diverse hendelser iår, spesielt i tankene er Svensketreffet og nå sist sett på en video ifra Vanfest, vil jeg igjen be om at folk besinner seg og oppfører seg pent.

Vi har hittil kun fått skryt av plasseier for at vi ikke har skapt trøbbel og generelt oppført oss fint. Dette er en tradisjon vi ikke skal gi slipp på.

Buscamp er tross alt kun en invitasjon til å være med på en felles campingtur i selskap med andre med samme interesse, hvorav flere med barn. Vår profil skal være familievennlig. Hjelp oss å opprettholde dette.

Velkommen til hyggelig et busstreff til helga!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
tranphomer
-
-
Posts: 1081
Joined: 18 Feb 2008, 19:31
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891
Location: Kleppe

Re: Bus Camp 2009.

Post by tranphomer »

Etter diverse hendelser iår, spesielt i tankene er Svensketreffet og nå sist sett på en video ifra Vanfest, vil jeg igjen be om at folk besinner seg og oppfører seg pent.
Nå va ikke jeg på treffet i Sverige, men hadde du vert på Vanfest på lørdagen hadde du mått hatt skylapper på. Der gikk foreldre, barn utkled, i samme type kostyme, med mineralvann og øl. Noen kommer fra bibelbeltet, andre er av naturlig flaue over folk som har det gøy og koser seg.. Alle er ikke helt A4 og takk for det!

Selfølgelig finnes det grenser. Noe man respekterer.

men, jeg så ikke postbilen på Vanfest, hadde vert noe annet om du hadde kommentert det da...

Skal bli kjekt på tinn, om det ikke blir salg!

Torkel. :shock:
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by solrikioo »

Jess, blir luxus på meg! :D Hytte here I come! :mrgreen:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bus Camp 2009.

Post by Rudeboy »

Hytte på 3xRudies, det blir stas og ikke minst - varmt og godt på natta 8)

Vi sees på Tinn !

mvh,
Yngve S
er ikke er :lol:
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by Der Postmeister »

det er godt du påpekte at jeg ikke var der borte, Tranphomer. Det hadde jeg glemt. At det vil være videoen folk ser og gjør opp sine tanker om får nå så være. At folk vil være russ resten av livet får være opp til hver enkelt, men ikke i Tinn. Der oppfører vi oss.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Hügel
-
-
Posts: 344
Joined: 03 Nov 2003, 15:29
Phone: 91115773
Location: Lunde i Telemark

Re: Bus Camp 2009.

Post by Hügel »

Jeg stiller med større kupèvarmer i år enn i fjor..... ;-)
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Bus Camp 2009.

Post by erjo »

tranphomer wrote:
Etter diverse hendelser iår, spesielt i tankene er Svensketreffet og nå sist sett på en video ifra Vanfest, vil jeg igjen be om at folk besinner seg og oppfører seg pent.
Nå va ikke jeg på treffet i Sverige, men hadde du vert på Vanfest på lørdagen hadde du mått hatt skylapper på. Der gikk foreldre, barn utkled, i samme type kostyme, med mineralvann og øl. Noen kommer fra bibelbeltet, andre er av naturlig flaue over folk som har det gøy og koser seg.. Alle er ikke helt A4 og takk for det!

Selfølgelig finnes det grenser. Noe man respekterer.

men, jeg så ikke postbilen på Vanfest, hadde vert noe annet om du hadde kommentert det da...

Skal bli kjekt på tinn, om det ikke blir salg!

Torkel. :shock:
Det er da vel lov å mene noe om anstendighet i sosiale sammenhenger selv om en ikke var på vanfest? Jeg støtter der Postmeister helt og fullt her. Noen av oss var faktisk på Bussfest i Sverige og alt der var ikke like greit, syns jeg. At voksne kan leve med ubetenksomme voksne rundt seg, er nå en ting. Noe helt annet er at barn skal slippe å oppleve dumme voksne som raver rundt med ølbokser i hånda og sier dumme ting, skriker og lager bråk.

La oss slippe dette! Men det betyr vel ikke at folk ikke skal få lov å ta seg en øl? Men det er vel grenser for hvor mange, da!

Jeg er verken avholdsmann, religiøs, eller anna. Men dette dreier seg bare om å vise anstendighet når barn er tilstede.

Jeg gleder meg i alle fall til Tinn!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: Bus Camp 2009.

Post by Andrew »

Slutter meg til både postmeisteren og erjo, dette har vi samtalt om før. Når det gjelder Mike Plompens video er jeg personlig veldig glad for å ikke være implisert i den, særlig når jeg tenker på at både ambulansen som jeg er deleier i dukker opp flere ganger og at jeg sammen med min fru var kontaktpersonen til de flotte folk som behandlet oss meget pent på vanfest. Jeg kommer til å forhøre meg grundig med ledelsen der borte for å sjekke at ikke ulende sirener før frokost og disse belgiske/hollandske filmmakere har ødelagt den norske/danske delegasjonens renommé m.h.t. bestilling av plass neste år!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: Bus Camp 2009.

Post by Andrew »

Der Postmeister wrote:At det vil være videoen folk ser og gjør opp sine tanker om får nå så være. At folk vil være russ resten av livet får være opp til hver enkelt, men ikke i Tinn. Der oppfører vi oss.
Det er faktisk ganske utrolig at Mike Plompen a.k.a. busman.be vil ha denne video som det første man ser når en blar opp hans website. Det sier jo fryktelig mye om seriøsiteten derfra, dessuten er filmen titulert 'Vanfest 2009'. Hva i alle dager vil uvitende tro om vanfest, for ikke å snakke om hva ledelsen for festen synes.........
Vil f.eks.Tranphomer virkelig ha disse offentlige bilder heftende ved seg resten av livet? :lol: :lol: :lol:
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: Bus Camp 2009.

Post by Rapidspeed »

tror han elsker det Andrew.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Tore
Posts: 1
Joined: 23 Sep 2009, 17:11
Car: T3 Syncro

Re: Bus Camp 2009.

Post by Tore »

Jeg er enig med Postmester'n. For dem som ikke var på treff så danner man
seg et inntrykk av treffet fra videoer som blir lagt ut på nettet. Men... i tillegg også
fra bilder og kommentarer på forumet her.

Jeg var på Bussfest i Sverige og storkoste meg. Det var ca 150 busser og godt over 300
personer der.
Man må ikke glemme at et overveldene flertall av dem oppførte seg helt eksemplarisk.
Det var vel strengt tatt bare et par stykker av over 300 personer som burde ha drukket
litt mindre eller vært litt mindre ubetenksomme.

Etter å ha lest kommentarer her på forumet fra Postmester'n og andre så sitter jeg igjen med et inntrykk av at Bussfesten i Sverige ble en fest som sklei helt ut med mye fyll og folk som '"animerer" seg vha illegale kjemiske substanser'.

Dette stemmer bare ikke med virkeligheten.
Slike kommentarer føler jeg ødelegger like mye for totalinntrykket.

På slike treff vil det alltid være mange forskjellige typer mennesker. Er man litt tolerant
ovenfor hverandre og tar litt hensyn så er det ingenting i veien for at både småbarnsfamilier og de som liker å ta seg noen øl kan ha det hyggelig samtidig.

Nå håper jeg treffet i Tinn blir vellykket og at alle koser seg, både de som er A4
og de som må moderere drikkingen sin noe, i tillegg til barnefamiliene.
Dette er jo en busCAMP og ikke en busFEST eller Vanfest.
Har gledet meg til dette treffet i lange tider og hadde planer om å dra ved lunsjtider
på fredagen så jeg ikke skulle komme så seint fram.

Om jeg kommer vil jeg nå revurdere.

Tore
RuneA
-
-
Posts: 624
Joined: 19 Feb 2006, 13:16
Location: Oslo/Tallinn

Re: Bus Camp 2009.

Post by RuneA »

De av dere som arrangerer dette treffet har satt standarden, det tror jeg de fleste her inne har fått med seg og er særdeles fornøyd med.

Hva nordmenn gjør i utlandet er da ikke ukjent, vi skriker og hoier og oppfører oss som noen tullinger uten sidestykke, spesiellt når det er lagt opp til fest, noe buscamp ikke er, men ett treff med buss i fokus.
Hva enkelte har gjort i det store utland synes jeg ikke bør bety noe for dette treffet, de er sikkert ikke så jævlig stolte selv, spesiellt ikke etter å bl.a ha posert frivillig foran kamera og i ettertid blitt en "hit" på det store internettet.
Tror ikke dette blir noe problem, og skulle det bli, så er det vel postmesteren som har arrangert og dratt i gang dette treffet og da mener jeg han har myndighet til å be uromomenter forlate treffet.(og han får sikkert hjelp)

Er man interessert i buss og aktiv på forumet så er ikke lille norge stort nok til å gjemme seg bort hvis man lager skandale, tror ikke de aktive her inne er interessert i å drite seg loddrett ut for ett relativt lite miljø?

Tror dere kommer til å få det helt topp jeg, kan virke som solen vil titte frem også :)
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by solrikioo »

Vil anbefale alle og ha en lapp i ruta med nick!

Og skrive nick med sprittusj i panna! Lettere å bli kjent da!
Heeresleitung
Posts: 85
Joined: 15 Jul 2008, 17:36
Car: for mange, men ikke nok
Phone: 992 19 886
Location: Brennåsen
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by Heeresleitung »

Er det måten man gleder seg pa en fest (eller camp) i Norge at man oppkoker ting fra andre treff og land tusen ganger selv om man (delvis) ikke har vært der???
Har ikke sett noen i Sverige som hadde en sprøyte i armen eller noen liknende ting. Hvorfor da minner at dop er ulovlig?

Og hvordan en eller flere "oppfører" seg på en utenlandsk treff det er jo egentlig helt uinteressant. Må man da skrive at man kaster "uromomenter" ut av plassen med noen hjelp???

Har ikke sett et treff i Norge med noen trøbbel og jeg mener at alle vil respektere det som er ønsket og uønsket. Men å fylle en hele tråd med nesten kun "negative" innlegg er for min del litt for mye.

Må høysannsynnligvis jobbe og er ikke sikker om det er bra eller ikke...

Hvis jeg ikke kommer kan dere sende heli-piloten og skipsmannskapet hjem!

Hilsen Oettinger-Bundeswehr
T3-B.us
Medlem av Kristiansand Bus-Depot™
facebook.com/bus.depot
youtube.com/user/VWBusNorway
siste anskaffelse: Himmelekspressen (T3 likbil)
neste anskaffelse: badering i signalfarger med refleks og blinkende posisjonslys
RuneA
-
-
Posts: 624
Joined: 19 Feb 2006, 13:16
Location: Oslo/Tallinn

Re: Bus Camp 2009.

Post by RuneA »

Heeresleitung wrote: Og hvordan en eller flere "oppfører" seg på en utenlandsk treff det er jo egentlig helt uinteressant. Må man da skrive at man kaster "uromomenter" ut av plassen med noen hjelp???


Hilsen Oettinger-Bundeswehr
Ta og les det en gang til, og tolk det rett, vi mener det samme.
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Bus Camp 2009.

Post by solrikioo »

Faen som ting utvikler seg her for tiden da? Er jo helt utrolig at man ikke kan minne om at flatfyll pga at det er unger tilstede, uten at det esklarer til et helt sykt nivå...
tranphomer
-
-
Posts: 1081
Joined: 18 Feb 2008, 19:31
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891
Location: Kleppe

Re: Bus Camp 2009.

Post by tranphomer »

solrikioo wrote:Vil anbefale alle og ha en lapp i ruta med nick!
Og skrive nick med sprittusj i panna! Lettere å bli kjent da!
Med signatur "Bibelbeltet", "trist som faen", eller "lett og prate med"

:!: Håper at vi ikke får no "vwbusparti" i norge. Da flytter jeg. :!:

Kos dere på Tinn.
Post Reply