Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner fødepumpa på min 1,9 td. Så vidt jeg forstår ligger den ikke i tanken siden det er kun to stikkere som går inn på den (nivåmåler).
På toppen av dieselpumpa ligger det en bryter som slår inn når man kommer litt over tomgangshastighet. Er dette en giver til fødepumpa?
Fødepumpe Transporter 1,9 td
Re: Fødepumpe Transporter 1,9 td
VW sine dieselmotorer har ikke noen egen fødepumpe. Alt tas hånd om av den ene dieselpumpa.Folkegil wrote:Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner fødepumpa på min 1,9 td. Så vidt jeg forstår ligger den ikke i tanken siden det er kun to stikkere som går inn på den (nivåmåler).
På toppen av dieselpumpa ligger det en bryter som slår inn når man kommer litt over tomgangshastighet. Er dette en giver til fødepumpa?
Fødepumper på "vanlige" dieselmotorer i personbiler finner du normalt bare på japanske og franske biler.
Re: Fødepumpe Transporter 1,9 td
Hei og takk for svar.
Ikke noe rart at jeg ikke fant fødepumpa da hvis den ikke er der!
Men hva i all verden gjør den bryteren som ligger på toppen av dieselpumpa. Iflg delelageret hos VAG i Arendal er der ingen bryter, men på min er det det. Den klikker inn når jeg har litt over tomgangshatighet.
Ikke noe rart at jeg ikke fant fødepumpa da hvis den ikke er der!
Men hva i all verden gjør den bryteren som ligger på toppen av dieselpumpa. Iflg delelageret hos VAG i Arendal er der ingen bryter, men på min er det det. Den klikker inn når jeg har litt over tomgangshatighet.
Egil