Hei!
jeg har nylig kjøpt meg en t5 som ble førsteg.reg apr 2008.vet at det i utgangspunktet er 2 eller 3 års garanti på disse,men kluet er at den til nå har gått 115000 km... har dette noe og si?
det viser seg at setevarmeren har sluttet og fungere og stereoanlegget forsvinner vekk nå jeg trykker på det avogtil.
jeg fikk dette til svar på albjerk auto da jeg leverte min 3,5 år gamle t5 på reklamasjon på ett par ting.svaret jeg fikk var det jeg skrev i posten over. da bilen min var ny så blei den registrert på firma.
en kompis registrerte bilen på seg privat og har fått reklamert på bil som er 4år av nettopp den grunnen på samme verksted
de sa 2 års reklamasjon på firmakjøp
denne "overstyres" vel av garantien på 3 år
5 år på privatkjøp
grunnen til att mange bilforhandlere er vriene er vel pga den sterke norske kjøpsloven
så må faktisk selve forhandleren dekke alle utgifter på slutten av reklamasjonstiden (3-5 år)
Jeg fikk dekket en del på garantien da min bil var 5 år. (defekte dørlåser, sinkslipp).Den ble kjøpt ny av et firma, så her er det nok forhandleren som vil være vanskelig med deg. Jeg hadde ikke noen problemer på Møller Bil Gjøvik.
Da har jeg vært i kontakt med møller nesstun(bergen).
Så lenge bilen er gått over 100.000 så har jeg 2 års garanti og ikke 3. reklamasjonsretten diskuterte vi ikke.
Det har ikke noe å si på reklamasjonsretten. Hvis en ting burde ha en levetid på mer enn 5 år, så skal den dekkes på denne retten. Gjelder ikke clutch osv som er nevnt ovenfor.