Hva må gjøres ?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Bernt Olav Holien

Hva må gjøres ?

Post by Bernt Olav Holien »

Har en -95 modell lang kombi, som jeg gjerne vil sette inn en 3 seter bak for å få personbil. Har kommet over en som har sittet i en -92 mod. buss.

Vet noen om denne kan settes inn uten for mye dikkedarier ?
Den har ramme som har fire skruer under midtsetet så det ser ut som sidesetene "henger" i luften.

Har hørt noe om at skruefester og alt er tilrettelagt, men jeg har teppe som ligger fast så det er ikke så lett å sjekke.

Hva med beltefester til ?

Hva bør noe sånt koste ? Den er slitt og skitten, men vil gjøre nytten som ekstrasete.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Hei.
Jeg har gjort hele greia sjøl:) Hadde lang kombi med skillevegg (-93 mod), men trengte noe extra plass til venner av unger og div, div.

Når det gjelder belter så er det nesten det værste med hele opplegget. Da må du ut med alt plastdeksel på veggene og opp over vindu. Ca. midt over bakerste vindu finner du et fint hull og i dette fester du belte-skinne som gir deg belte til det fine sete du vil ha inn.

Det eneste jeg ikke er helt stødig på (når det gjelder dette :lol: ) er type feste DU har og hva som passer, for jeg satte inn splitter ny benk fra T5. Der samsvarte ikke feste/hull i gulv, så jeg laget bare hull sjøl. Så festet jeg feste-brakettene og vips! - der var sete på plass.

kostnader:
to beltesett til H og V side med alt (skinne, muttere og hele pakka): 2835.-kjøpt på Vw-forhandler.

Hvis du ikke har kjøpt det sete ennå så kan du jo sjekke baksetedepoet.no. Der kjøpte jeg min benk. kjekke folk.

Tips; vær tålmodig når du tar ut alt dekslet bak....det knekker fort både fester og selve dekslene hvis du har hastverk.

Lykke til :D
Har et par bilder her ; http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=2326
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply