1952 Barndoor. Er den verdt det!
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
-
- -
- Posts: 4573
- Joined: 31 Oct 2003, 13:11
- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
- Location: Heggedal
- Contact:
Det er jo greit å vite hva som er tilsalgs andre steder, ikke sikkert at en selv hadde funnet den annonsen, og ting som allerede er for salg er jo for salg, men kansje om en finner ting som en selv er inntresert i så for min egen del så deler jeg ikke den informasjonen med andre
samme som når jeg ser annonserte ting på forum, så tar jeg direkte kontakt med selger, ikek annonserer for hele verden at jeg er inntresert, slik som å skrive at vedkommende har PM, da vet jo alle andre at du er inntresert.
dette er min måte
samme som når jeg ser annonserte ting på forum, så tar jeg direkte kontakt med selger, ikek annonserer for hele verden at jeg er inntresert, slik som å skrive at vedkommende har PM, da vet jo alle andre at du er inntresert.
dette er min måte
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Diskusjon her? Tror de aller fleste ser at det vil være et stort pluss om disse gamle sliterne får leve videre. Begge disse er det håp for - den russebilen er som Rune sier et historisk dokument!
Sørg for å få dem til et tørt sted og vokt dem med omhu. Det er nok av spekulanter som er ute etter å tjene litt, og en 52 BD er det ikke lett å finne. Den vil alltid forbli et stykke varmt hvetebrød (tog du an..?)!
At alt er mulig ser du i denne tråden:
http://www.chocksaway.com/phpbb/viewtop ... &start=345
Lykke til!
Sørg for å få dem til et tørt sted og vokt dem med omhu. Det er nok av spekulanter som er ute etter å tjene litt, og en 52 BD er det ikke lett å finne. Den vil alltid forbli et stykke varmt hvetebrød (tog du an..?)!
At alt er mulig ser du i denne tråden:
http://www.chocksaway.com/phpbb/viewtop ... &start=345
Lykke til!
Vært stille en god stund på denne tråden nå....
Noen som vet åssen det går med dette Barndoor-prosjektet?
Noen som vet åssen det går med dette Barndoor-prosjektet?
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
-
- Posts: 39
- Joined: 28 Sep 2005, 15:03
- Car: T1 Mikrobuss 1965
- Phone: 91697108
- Location: Bergen, Hordaland
- Contact:
Tips til vw1963: Gehrson lager nesten alt til barndoor, skal visst være svært god kvalitet også. Trur ikke det er mye du ikke finner der:
http://www.klassicfab.com/marcos.htm
Hadde vært veldig kjekt med en oppdatering på "prosjektet"...?
Med hilsen fra våtmarkene...
http://www.klassicfab.com/marcos.htm
Hadde vært veldig kjekt med en oppdatering på "prosjektet"...?
Med hilsen fra våtmarkene...
Svein Lysø, Bergen
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
Får mase litt jeg også da! Tilbake til barndooren i starten her... er den berget nå? Som Solan sier - gerson er veien å gå for BD-folket, nå får du også komplett Barndoor chassis, levert på døren!
Sjekk ut hva Mark har gjort med den svenske Kempes-panelen:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... &sk=t&sd=a
Sjekk ut hva Mark har gjort med den svenske Kempes-panelen:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... &sk=t&sd=a
-
- Posts: 39
- Joined: 28 Sep 2005, 15:03
- Car: T1 Mikrobuss 1965
- Phone: 91697108
- Location: Bergen, Hordaland
- Contact:
Masmasmas...67pickup wrote:Får mase litt jeg også da! Tilbake til barndooren i starten her... er den berget nå? Som Solan sier - gerson er veien å gå for BD-folket, nå får du også komplett Barndoor chassis, levert på døren!
Sjekk ut hva Mark har gjort med den svenske Kempes-panelen:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... &sk=t&sd=a
Hva skjer'a (som det heter)?
Ikke hverdagskost med Barndoors i Furet, Værbitt, så her vil vi ha litt mer info om stoda; Beholde sjøl, pusse opp, satt på vent, selge, solgt, eller hva?
På vegne av vanvittig mange
Nysjerrig Bergenser...
Svein Lysø, Bergen
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
-
- -
- Posts: 2277
- Joined: 28 Mar 2008, 22:00
- Car: 1990 Diesel Syncro doka.
- Location: Løten.
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Her er det bare å sette inn nytt batteri og "starte opp"
...Som sagt her på forumet:
Vanskelig å finne deler, og 2-3 ganger så dyre som til vanlige "splittbusser"
...Og da er det bare å glede seg til innkjøp av de runde baklysa...osv
Skal du satse på denne selv,må du slenge alt til siden og satse på denne bussen.
......Barndoor Er koolest av splittbussene spør du meg.
Vil tro dette er et verdifullt objekt uansett.."Få den bare i hus"
Lykke til med denne skjeldne rariteten (du er heldig!!! )
mvh Vestfalia
...Som sagt her på forumet:
Vanskelig å finne deler, og 2-3 ganger så dyre som til vanlige "splittbusser"
...Og da er det bare å glede seg til innkjøp av de runde baklysa...osv
Skal du satse på denne selv,må du slenge alt til siden og satse på denne bussen.
......Barndoor Er koolest av splittbussene spør du meg.
Vil tro dette er et verdifullt objekt uansett.."Få den bare i hus"
Lykke til med denne skjeldne rariteten (du er heldig!!! )
mvh Vestfalia
-
- -
- Posts: 821
- Joined: 25 Jan 2010, 18:03
- Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
- Phone: 97100033
- Location: Setermoen dessverre.
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
vw1963
Tru om han har førlatt jordas åverflate å fløtta inn i et skogstrollprosjækt uten tellgang på data og støm sia det ikke e lyd fra han??
Tru om han har førlatt jordas åverflate å fløtta inn i et skogstrollprosjækt uten tellgang på data og støm sia det ikke e lyd fra han??
Stig
http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
________________________________________
http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
________________________________________
-
- Posts: 39
- Joined: 28 Sep 2005, 15:03
- Car: T1 Mikrobuss 1965
- Phone: 91697108
- Location: Bergen, Hordaland
- Contact:
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Er dette den som Tistlo nå har kjøpt på VWNorge?
Svein Lysø, Bergen
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
- '65 Mikrobuss "Bløygen"
-
- -
- Posts: 163
- Joined: 25 Apr 2004, 10:24
- Car: Barndoor 1953, T3 1988 DJ aut, T6 2018 204 4m
- Phone: 92 02 17 53
- Location: Nittedal Gjelleråsen
- Contact:
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Nei dette er vel den som annonseres som 54 mod http://www.vwnorge.no/index.php?topic=22126.0Solan wrote:Er dette den som Tistlo nå har kjøpt på VWNorge?
Tistlo kjøpte denne med double doors og opening rear hatch http://www.vwnorge.no/index.php/topic,18516.0.html
Henning Slorum
- 53 Transporter "barndoor" panel
- 69 Transporter panel
- 88 Caravelle 2,1 aut
- 00 Transporter
- 12 Transporter 140 4motion
- 53 Transporter "barndoor" panel
- 69 Transporter panel
- 88 Caravelle 2,1 aut
- 00 Transporter
- 12 Transporter 140 4motion
-
- -
- Posts: 7777
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Morsom tråd å lese, "de ruster alle sammen på de samme stedene, det vil si overalt"
Den dagen jeg blir gal skal jeg ha meg en såpass gammal bus.
EDIT - Kjapt spørsmål som jeg glemte :
I veteranbilmiljøene rundt f.eks Triumph så finnes det folk som den dag idag sitter på produksjons-remedier for å få laget opp nye deler av tegningene på de gamle delene, ved bruk av de gamle maskinene som lagde de gamle delene den gang bilene var i produksjon.
De som både ruger på produksjonsapparatet og utøver den deleproduksjon som foregår, er folk som enten var de samme som jobbet med dette den gang da eller folk som har gått i lære hos dem som jobbet med bilene den gang da. -Dette har jeg fra en entusiast på TR 2 som hadde besøkt en slik gjeng for å handle deler til sine biler og for å utvide sin horisont.
-Finnes det tilsvarende pensjonistgerillia for å finne tak på nye deler til såpass gamle biler som den barndoor-bussen i tråden her ?
mvh,
Yngve S
Den dagen jeg blir gal skal jeg ha meg en såpass gammal bus.
EDIT - Kjapt spørsmål som jeg glemte :
I veteranbilmiljøene rundt f.eks Triumph så finnes det folk som den dag idag sitter på produksjons-remedier for å få laget opp nye deler av tegningene på de gamle delene, ved bruk av de gamle maskinene som lagde de gamle delene den gang bilene var i produksjon.
De som både ruger på produksjonsapparatet og utøver den deleproduksjon som foregår, er folk som enten var de samme som jobbet med dette den gang da eller folk som har gått i lære hos dem som jobbet med bilene den gang da. -Dette har jeg fra en entusiast på TR 2 som hadde besøkt en slik gjeng for å handle deler til sine biler og for å utvide sin horisont.
-Finnes det tilsvarende pensjonistgerillia for å finne tak på nye deler til såpass gamle biler som den barndoor-bussen i tråden her ?
mvh,
Yngve S
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Jeg er ganske sikker på at du får det meste av platedeler til splittbuss. Det ser ut til å være slik at deletilgjengelighet er verst i alder 25-35 år, så begynner det å bli bedre igjen fordi entusiaster starter opp produksjon av delene som trengs for restaurering.
Jensen-Healey er fint sånn, så godt som samtlige pressverktøy eksisterer fortsatt, så karosserideler er intet problem - med unntak av noen få detaljer som pyntelister.
Jensen-Healey er fint sånn, så godt som samtlige pressverktøy eksisterer fortsatt, så karosserideler er intet problem - med unntak av noen få detaljer som pyntelister.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Fra ulike firma i USA, Tyskland, England og Sverige får du omtrent absolutt alt av karosserideler til disse.subwoofer wrote:Jeg er ganske sikker på at du får det meste av platedeler til splittbuss. Det ser ut til å være slik at deletilgjengelighet er verst i alder 25-35 år, så begynner det å bli bedre igjen fordi entusiaster starter opp produksjon av delene som trengs for restaurering.
Og en superflink karosserimann i Bangkok,Thailand sitter på huk med hammer og avrundet meisel og håndlager alt du måtte ønske uansett.
En engelskmann kjøpte denne bilen og sendte den til Thailand for "oppfrisking" etter hva jeg har forstått.
Se denne tråden: http://www.vwrides.com/viewtopic.php?t=350
Jeg er så dønn imponert over slik "real craftmanship".
Slikt kunne karosserimakere her til lands også, men slikt håndverk gikk stort sett i glemmeboka etter som karosseri-reservedeler ble billigere og bilene ble laget mer som "lego"-deler fra fabrikk av. Å sitte i timer og dager for å banke til nye profiler på noe som skulle bli en ny dørk ble bare rett og slett for dyrt.
Fyren heter Pat og både han selv og hans medarbeidere er så dødsflinke på stålarbeid at jeg nesten er flau på vegne av vestens karosseriarbeidere.
Her er profilene tegnet inn på stålplate og arbeidet er begynt.
Alt gammelt kan refabrikeres.
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Hei! Hvor ligger den røde russebilen??
-
- -
- Posts: 1734
- Joined: 01 Nov 2003, 17:55
- Location: Tynset
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Hvis det er denne du tenker på, bør du satse på e-post. Han har ikke vært her på snart 2 år..vegard96 wrote:Hei! Hvor ligger den røde russebilen??
vw1963 wrote:
Som skrevet- denne er sliten! Masse bulker!
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
-
- -
- Posts: 1371
- Joined: 18 Nov 2010, 23:40
- Car: plenty
- Phone: 97419035
- Location: Voss, Hordaland
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Står den fortsatt i skogen eller?? Her må da oppdaterast..
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Denne må jo være et lettere objekt enn dinTistlo wrote:Står den fortsatt i skogen eller?? Her må da oppdaterast..
Re: 1952 Barndoor. Er den verdt det!
Hei! Hvordan går det med den?? bilder??