Lydisolering kupe
Lydisolering kupe
Har brukt de kalde vinterdagene på planlegging av prosjekt "støyisolering" til våren. Varerommet har jeg kontroll på. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det i kupe. Har gummimatter på gulv. Vil det fungere om jeg tar bort disse, legger lydisolering og legger tilbake mattene? Litt usikker på om jeg vil få problemer med å få mattene tilbake på plass. Noen som har erfaring med dette?
Re: Lydisolering kupe
Dette var et interessant tema.
Jeg har tenkt å isolere Transporteren min (2010...), og vet fra tidligere (T4) at Rockwool pakket inn i tjukk plast i vegger og tak, + 1,5 cm Rockwool trinnlydplater under gulvplata baki gjør susen. Har også tenk å legge på "asfaltplater" på hjulkassene (under "plastdekslene").
- Men Kupèen er jeg mer usikker på. Er det noen som har noen gode tips..?
Jeg har tenkt å isolere Transporteren min (2010...), og vet fra tidligere (T4) at Rockwool pakket inn i tjukk plast i vegger og tak, + 1,5 cm Rockwool trinnlydplater under gulvplata baki gjør susen. Har også tenk å legge på "asfaltplater" på hjulkassene (under "plastdekslene").
- Men Kupèen er jeg mer usikker på. Er det noen som har noen gode tips..?
2010 T5, 140, 4motion
Bruk butyl/Bithumen matter. De løsner aldri, lukter ikke, holder ikke på fuktighet og demper ekstremt bra pr. kvm.
Jeg selger Silent Coat, som har en rekke forskjellige produkter til akkurat dette formålet. F.eks 4kvm pakke med Silent Coat koster 899,- på tilbud. Disse mattene er 2mm tykke og veier 3,1 kg pr. kvm. På hjulhul, gulv og torpedo kan man med fordel legge 2 lag. Alternativt ett lag med Extra Silent Coat, som er 4mm tykk og veier 6,15 kr pr. kvm. En 2,3 kvm pakke med Extra Silent Coat koster 899,- på tilbud.
For å få en demping som dekker et større frekvensområde, så anbefaler jeg å bruke Sound Absorber utenpå dempemattene. Det er en vanntett celleplast som fjerner mye av støyen høyt opp i frekvens, typisk hjulstøy.
Vi sender over hele lander
Jeg selger Silent Coat, som har en rekke forskjellige produkter til akkurat dette formålet. F.eks 4kvm pakke med Silent Coat koster 899,- på tilbud. Disse mattene er 2mm tykke og veier 3,1 kg pr. kvm. På hjulhul, gulv og torpedo kan man med fordel legge 2 lag. Alternativt ett lag med Extra Silent Coat, som er 4mm tykk og veier 6,15 kr pr. kvm. En 2,3 kvm pakke med Extra Silent Coat koster 899,- på tilbud.
For å få en demping som dekker et større frekvensområde, så anbefaler jeg å bruke Sound Absorber utenpå dempemattene. Det er en vanntett celleplast som fjerner mye av støyen høyt opp i frekvens, typisk hjulstøy.
Vi sender over hele lander
Mvh
Pål
Pål
Takk for gode råd.
Mulig at jeg kommer tilbake til deg hvis jeg trenger mer "dempe-materiale"...
2010 T5, 140, 4motion