Ikke hvis det er kaldt. Hvis sensoren er kaldere enn 10 plussgrader så kan dette stemme ifølge dokumentene Paul linket til. http://postimage.org/image/s5ko19us/. Ifølge tabellen nederst på siden vil 200 ohm ved 100 grader celsius, og 4,5 kohm ved 5 grader, være midt i feltet for det som er OK. Du kan jo prøve å varme opp føleren og se om motstanden synker.Tistlo wrote: Ein an ting, eg kontroll målte motstanden på den temp sensor 2 givaren.... det er muligens IKKJE brudd i den likavel, eller so er multimeteret feil..
ved ohm-måling på 200, null
ved ohm-målin på 2k, null
ved ohm-måling på 20k, 4.75
Betyr da att da e ein motstand på 4750 ohm i givaren min?? målte på givaren på org motoren og. der var det 5.35 eller noko.
Er ikkje detta litt mykkje ???
Trekkvogne
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Re: Trekkvogne
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Tistlo
- -

- Car: plenty
- Phone: 97419035
Takk for infoen Henrik!!
Då er det godt mulig att sensoren er oppegåande altso, for den var kald og rundt 5 grader stemmer nok bra
skal testa meir med forskjellig varme
Men kan da henda att sjølve tenningsmodulen har tatt kvelden?? nokon som har ein sånn som er oppegåande? hadde vert kjekt å fått litt meir liv i motoren sjølv om det heller mot overhaling
Då er det godt mulig att sensoren er oppegåande altso, for den var kald og rundt 5 grader stemmer nok bra
skal testa meir med forskjellig varme
Men kan da henda att sjølve tenningsmodulen har tatt kvelden?? nokon som har ein sånn som er oppegåande? hadde vert kjekt å fått litt meir liv i motoren sjølv om det heller mot overhaling
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Takk for besøket Christer, det var artig å treffe deg, og se på noen av dine prosjekter. Dessverre ble besøket alt for kort, jeg får prøve å ta det igjenn, neste gang jeg kjører tom forbi Bulken.
Det virker som om du har noe av det samme problemt jeg sliter med på min, Den starter ikke når det er kommet litt varme i den, bare når den er kald, men jeg kan dytte eller trille den igang, når den er varm.
Jeg vil anbefale å få orden på tenning/elekto problemene først, så kan du heller ta det rent mekaniske etterpå, mye lettere når motoren er montert tilbake og skal startes opp for første gang. Dessuten kan det hende at motoren egentlig er OK, og at du ikke behøver å gjøre noe med den. Denne kan også trenge en motorvask, men ettersom det trengs minibuss lappen for å flytte den, så kan det bli litt problematisk. Når du bytter til Rød frostvæske, husk å få ut all den blå, de tåler ikke å blandes. Selv regner jeg med å bruke flere månter på dette, dvs at det etterfylles kun vann og den røde kommer til høsten, eller ved en større jobb.
Når det gjelder ombygning til Personbil, så tar du enten et eks av hver bilbeltetype ut, eller tar bilde av "lappen" med tek. spes. nederst på beltet, og så tar du det med deg til bilitilsynet, og forespør der. Ta også bilder av hvordan samtlige belter er festet, så slipper du å dra dit fler enn en gang, slik det er nå, kan DU ikke engang kjøre den med prøveskilt. Får du ordnet papirene for økt hengervekt, så kan du få det inn i vognkortet på samme forvaltningskontroll, så sparer du noe kroner på det.
Ellers en herlig farge kombo, som jeg knapt kan huske å ha sett på noen T3 og i alle fall aldri på en Syncro, dette blir nok bra bil til slutt (jeg mener selvfølgelig: om ikke lenge)
Fint interiør også, leit at det blir mere varebil bruk på denne, men den blir jo bevart, og kan tilbakeføres senere.
Du kan jo ta med alle kompissene og dra på treff med denne 8 seteren. Husk en VWbus kan brukes til alt og skal brukes til det meste.
Marius
Det virker som om du har noe av det samme problemt jeg sliter med på min, Den starter ikke når det er kommet litt varme i den, bare når den er kald, men jeg kan dytte eller trille den igang, når den er varm.
Jeg vil anbefale å få orden på tenning/elekto problemene først, så kan du heller ta det rent mekaniske etterpå, mye lettere når motoren er montert tilbake og skal startes opp for første gang. Dessuten kan det hende at motoren egentlig er OK, og at du ikke behøver å gjøre noe med den. Denne kan også trenge en motorvask, men ettersom det trengs minibuss lappen for å flytte den, så kan det bli litt problematisk. Når du bytter til Rød frostvæske, husk å få ut all den blå, de tåler ikke å blandes. Selv regner jeg med å bruke flere månter på dette, dvs at det etterfylles kun vann og den røde kommer til høsten, eller ved en større jobb.
Når det gjelder ombygning til Personbil, så tar du enten et eks av hver bilbeltetype ut, eller tar bilde av "lappen" med tek. spes. nederst på beltet, og så tar du det med deg til bilitilsynet, og forespør der. Ta også bilder av hvordan samtlige belter er festet, så slipper du å dra dit fler enn en gang, slik det er nå, kan DU ikke engang kjøre den med prøveskilt. Får du ordnet papirene for økt hengervekt, så kan du få det inn i vognkortet på samme forvaltningskontroll, så sparer du noe kroner på det.
Ellers en herlig farge kombo, som jeg knapt kan huske å ha sett på noen T3 og i alle fall aldri på en Syncro, dette blir nok bra bil til slutt (jeg mener selvfølgelig: om ikke lenge)
Fint interiør også, leit at det blir mere varebil bruk på denne, men den blir jo bevart, og kan tilbakeføres senere.
Du kan jo ta med alle kompissene og dra på treff med denne 8 seteren. Husk en VWbus kan brukes til alt og skal brukes til det meste.
Marius
-
bestyraren
- Car: T4 Syncro
Christer, HMV har kanskje fortsatt det oljefilteret eg leverte inn i bytte for oljefilter til eventyrentusiastbruksbilen. Eg har også nokre dempara til bakluka du kan få prøve, stand ukjent. Dei får du i bytte for ein hjulbolt til Type3'en
Kva dag skal me ha møte i T3 syncronautklubben på Voss, då?
Steinar Inge
Kva dag skal me ha møte i T3 syncronautklubben på Voss, då?
Steinar Inge
-
Tistlo
- -

Ja Marius når du seier det so stemmer det jo på ein flekk! Den begynner å kødda fyrst når den blei litt lunk i og nix start etter...... saken er jo den att den vil ikkje starta når den er kald etterpå heller
Ka var løysinga di då?
Men du har kanskje rett i att eg skulle gjort noko med elektronikken fyrst og so ta resten etterpå.
E da umuli å få den nedregistrert utan att dei må fysisk sjå på bilen?? ikkje godt nok å berre skriva om i papiret?? Skal snart opp der til heksene i bømoen med nokon salgsmeldingar so då får eg spørra dei litt om ka dei trur.
2 tonnshengarvekt hastar ikkje før uti mai. då skal eg til austlandet å henta bil..
Når da gjeld øvegang til raud kjøleveska so tenkte eg å ta ut lause slangar og evt radiatoren å få dei steama på jobben te fattern å so heller ta vanlig høgtrykkspyling på resten som sitt fast på bilen(under ) er det godt nok eller må eg kjøyra ein skurekost gjennom og?
Ingen som har ein eller fleire tenningsmodular og tomgangsreleboks og evt andre kjekke duppedittar liggande??? eg skulle sårt ha fått liv i den igjen.
Steinar: Va da brukt elle nytt filteret?
Har høyrd hjå Inger på bilekstra og ho måtte ha ein kode/delenr men da har eg jo fått no. men om HMV har liggande so kan eg jo kjøpa dar åg. ka var prisen?
Dei demparane kan du rekna som solgt!
Skulle snart hatt eit møte i syncronaut klubben ja
E jo ein nabo her oppe på stegane på narheim, på andre sido av gjelet(der ingen kunne tru att nokon kunne bu) Han har åg syncro. raud doka. skulle fått han me i klubben og
Men du har kanskje rett i att eg skulle gjort noko med elektronikken fyrst og so ta resten etterpå.
E da umuli å få den nedregistrert utan att dei må fysisk sjå på bilen?? ikkje godt nok å berre skriva om i papiret?? Skal snart opp der til heksene i bømoen med nokon salgsmeldingar so då får eg spørra dei litt om ka dei trur.
2 tonnshengarvekt hastar ikkje før uti mai. då skal eg til austlandet å henta bil..
Når da gjeld øvegang til raud kjøleveska so tenkte eg å ta ut lause slangar og evt radiatoren å få dei steama på jobben te fattern å so heller ta vanlig høgtrykkspyling på resten som sitt fast på bilen(under ) er det godt nok eller må eg kjøyra ein skurekost gjennom og?
Ingen som har ein eller fleire tenningsmodular og tomgangsreleboks og evt andre kjekke duppedittar liggande??? eg skulle sårt ha fått liv i den igjen.
Steinar: Va da brukt elle nytt filteret?
Dei demparane kan du rekna som solgt!
Skulle snart hatt eit møte i syncronaut klubben ja
E jo ein nabo her oppe på stegane på narheim, på andre sido av gjelet(der ingen kunne tru att nokon kunne bu) Han har åg syncro. raud doka. skulle fått han me i klubben og
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Jeg har ikke løst problemet på min ennå, var på bussen i dag, men den hadde flatt batteri, fikk ladet 1 time så startet den, men rakk ikke noe mere før jeg dro på VWbus treff i Drammen, fortsetter litt i morgen.
Du må ha den på Biltilsynet, for å få gjort endringene, med mindre du er så god kompis med noen av dem at de kan komme hjem til deg. Men etter som du ikke har lov å kjøre den, og du dermed må ha sjåfør og leie prøveskilt, eller ta den på henger etter noe stort, kan det være greit å dra dit færrest mulig ganger, det koster jo noe for etterkontroll også. Derfor er det også greit å få økt hengervekt inn i vogkortet samtidig, så slipper du å betale for mer en en forvaltningskontroll. husk det er ikke mange arbeidsdager til midten av mai.
Jeg kommer bare til å tappe ut det som er mulig av kjølevesken, og så fylle opp med vann, kjøre en uke med det og så gjenta prosessen, et par ganger, og så ha i rød kjøleveske til slutt.
Du må ha den på Biltilsynet, for å få gjort endringene, med mindre du er så god kompis med noen av dem at de kan komme hjem til deg. Men etter som du ikke har lov å kjøre den, og du dermed må ha sjåfør og leie prøveskilt, eller ta den på henger etter noe stort, kan det være greit å dra dit færrest mulig ganger, det koster jo noe for etterkontroll også. Derfor er det også greit å få økt hengervekt inn i vogkortet samtidig, så slipper du å betale for mer en en forvaltningskontroll. husk det er ikke mange arbeidsdager til midten av mai.
Jeg kommer bare til å tappe ut det som er mulig av kjølevesken, og så fylle opp med vann, kjøre en uke med det og så gjenta prosessen, et par ganger, og så ha i rød kjøleveske til slutt.
-
Tistlo
- -

Fattern har vel lapp i buss både liten og stor og det meste av andre lappar so då får vel han kjøyra bilen opp:)
Ka kostar den forvaltninskontrollen då??
Hjelp ikkje å godkjenna økt hengarvekt når eg ikkje har klart å framskaffa noko hengarfeste for 2 tonn.. ser ut som det er laangt i mellom dei desverre
Går da fint å kjøyra den på reint vatn altso? Isofall so høyrdes jo det ut som ein lur ide, forutsett att bilen går...
Ka kostar den forvaltninskontrollen då??
Hjelp ikkje å godkjenna økt hengarvekt når eg ikkje har klart å framskaffa noko hengarfeste for 2 tonn.. ser ut som det er laangt i mellom dei desverre
Går da fint å kjøyra den på reint vatn altso? Isofall so høyrdes jo det ut som ein lur ide, forutsett att bilen går...
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Koster litt under 500 å omregistrere
Hvis du kjører ned kun vann får du en lavere kokpunkt så følg nøye med på tempen.
Hvis du kjører ned kun vann får du en lavere kokpunkt så følg nøye med på tempen.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Trekkvogne
Rent vann gjør også at kjølesystemet korroderer mye fortere, så du bør ikke kjøre lenge på det.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Tistlo
- -

dvs att da e bedre å ta ut alle slangar og steama dei altso..
Får ikkje kjøyrd so langt når den ikkje går heller.
minker bensintrykket vist det er lite bensin? lurar på om tankmålaren lurar meg... sjølv om det kjem ein skvett bensin bak som det skal
Får ikkje kjøyrd so langt når den ikkje går heller.
minker bensintrykket vist det er lite bensin? lurar på om tankmålaren lurar meg... sjølv om det kjem ein skvett bensin bak som det skal
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Fra motoren går de to plastrørene frem mot radiator.
Og så går det to tynnere slanger frem til varmeregisteret/ene (ene ender opp i den "krana" til høyre for boksen til girstanga...og en liten slangebit videre inn i registeret.)
Hvis du har varmeregister bak også, så er det avgreinet til dette, ca rett foran torpedoveggen.
Så om du løsner alt bake ved tanken, og fremme ved radiator (ta ned reservehjul (eller skliplata), så kommer du til.) Så spyler du bare forlengs og baklengs gjennom:
- Radiator.
- Varmeregistre.
- Slanger og rør.
- Motor (ta ut termostat..), inkl småslanger etc.
Detta går bra, Christer!
Og så går det to tynnere slanger frem til varmeregisteret/ene (ene ender opp i den "krana" til høyre for boksen til girstanga...og en liten slangebit videre inn i registeret.)
Hvis du har varmeregister bak også, så er det avgreinet til dette, ca rett foran torpedoveggen.
Så om du løsner alt bake ved tanken, og fremme ved radiator (ta ned reservehjul (eller skliplata), så kommer du til.) Så spyler du bare forlengs og baklengs gjennom:
- Radiator.
- Varmeregistre.
- Slanger og rør.
- Motor (ta ut termostat..), inkl småslanger etc.
Detta går bra, Christer!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Trykket er nok det samme hele veien, men i alle fall på 2wd er det slik at om den er nesten tom kan den suge luft, og pumpa har vanskelig for å bli kvitt lufta igjen. Har erfart selv at 5 liter reservekanne ble for lite, måtte ha på 10 liter for å få bensin til motoren igjen. Pumpa skal starte når du vrir på tenningen. stopper etter litt igjen. Om dette er trykk eller tidsstyrt er jeg usikker på, men tror det går på tid. Pumpa skal også gå når du kinner, Dette er jo en innsrøytningsmotor som skal ha skikkelig bensintrykk i motsetning til gassermotorer som mer eller mindre bare skal ha bensin fram til motoren.Tistlo wrote:minker bensintrykket vist det er lite bensin? lurar på om tankmålaren lurar meg... sjølv om det kjem ein skvett bensin bak som det skal
-
Tistlo
- -

Bugman:
Tusen takk for svar!
Tapping og spyling av kjølesystemet står på agendaen. driv å lagar meg nokon store kjøyreramper/bokkar så da e mulig å få skrudd litt under bilen..
10 poeng til deg og Livar! eg trur faktisk att da kan vera bensinen som lagar kødd eg no (
)
Er det ikkje sånn att motoren pleier å rusa seg opp litt før den går heilt tom for bensin??
Skal prøva å få tak i 10 liter 98 imorgo og samtidig gå med kryssa fingarar heile morgondagen.
Var da ikkje sånn att da var ei lufteskrua på t-skjøyten på bensinslangane til dyser?
Tusen takk for svar!
Tapping og spyling av kjølesystemet står på agendaen. driv å lagar meg nokon store kjøyreramper/bokkar så da e mulig å få skrudd litt under bilen..
10 poeng til deg og Livar! eg trur faktisk att da kan vera bensinen som lagar kødd eg no (
Er det ikkje sånn att motoren pleier å rusa seg opp litt før den går heilt tom for bensin??
Skal prøva å få tak i 10 liter 98 imorgo og samtidig gå med kryssa fingarar heile morgondagen.
Var da ikkje sånn att da var ei lufteskrua på t-skjøyten på bensinslangane til dyser?
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Er et måleuttak på slange ja, kan vel lufte der?
-
Tistlo
- -

ITS ALIVE..............AGAIN!!!!!
var ikkje bensinen heller,, men JORDING.. akkuratt samme plass som det fyrst var problem -> bak tenningsmodulen.. eg gjekk jo over der men tydlivis ikkje godt nok.
men den hyler voldsomt av viftereima, spessielt når den er kald, og so flagra da vekk nokon betar frå dynamo/reima når eg gjer gass.. kva er vanlig årsak til dette? utsleten reim eller er det grums på reimhjula som gjer det? er ganske tight å fin
var ikkje bensinen heller,, men JORDING.. akkuratt samme plass som det fyrst var problem -> bak tenningsmodulen.. eg gjekk jo over der men tydlivis ikkje godt nok.
men den hyler voldsomt av viftereima, spessielt når den er kald, og so flagra da vekk nokon betar frå dynamo/reima når eg gjer gass.. kva er vanlig årsak til dette? utsleten reim eller er det grums på reimhjula som gjer det? er ganske tight å fin
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Vil tru du har ei gmmal morken reim. Ellers så kan det være at dynamoen går tungt pga lite straum på batteri, slå av alle unødvenige forbrukarar, set på parklys så kjørelys ikkje står på og sjå om det betrar seg. Ellers kan det være dårlege lager i dynamo/vannpumpe?
Tipper en kombinasjon av gammal morken reim og maks lading frå dynamo. La motoren sviva nokre minutt så batteriet får tatt seg litt opp før du rusar. Sørg også for å ha et topplada batteri i god stand når du testar. Står bilen ennå i vegkanten?
Tipper en kombinasjon av gammal morken reim og maks lading frå dynamo. La motoren sviva nokre minutt så batteriet får tatt seg litt opp før du rusar. Sørg også for å ha et topplada batteri i god stand når du testar. Står bilen ennå i vegkanten?
-
Tistlo
- -

Takk for tips, trur ikkje det er ladinga ivertfall. men eg fekk med ein nyoverhalt dynamo som må monterast isaman fyrst. kanskje det er grunnen til att eg fekk den med?
reima er nok ikkje siste skrik, den er ikkje heilt fin på kantane, lurar på om eg fekk med ei ny ei og!
Bilen står IKKJE i vegakanten! det var hjå selgar, men den står her heima på tunet
skal få ut bilder snart
reima er nok ikkje siste skrik, den er ikkje heilt fin på kantane, lurar på om eg fekk med ei ny ei og!
Bilen står IKKJE i vegakanten! det var hjå selgar, men den står her heima på tunet
skal få ut bilder snart
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
husk at reimer er ferskvare Christer... om du har fått med en "ny" en som aldri er brukt men er noen år så er det ikke sikkert den varer lenge.. en ny koster ca litt over hundrelappen. 9,5*1100 V reim
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Glemte å si at det er tappeskruer til kjølevæska i vannkappene mellom støtstangrøra.Tistlo wrote:Bugman:
Tusen takk for svar!
Ellers så er det "bare" å metodisk skru løs slangerog rør på motoren og spyle ut gammel kjølevæske..
(En og annen pakning kan være lurt, men disse kan og lages..)
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Tistlo
- -

Skal nok få orden på reima. må berre finna noko peng fyrst.. e blakk som ein felestreng no..igjen
pakningsett til desse motorane kosta pengar og.
Går da an å tappa av kjøleveska framme med radiatoren?? eller må bilen stå i oppøvebakke når det skal tappast for å få alt ut bake?
pakningsett til desse motorane kosta pengar og.
Går da an å tappa av kjøleveska framme med radiatoren?? eller må bilen stå i oppøvebakke når det skal tappast for å få alt ut bake?
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
ypperlig sted å tappe ved radiator frem, ta ned dekk balja eller haseplåten så er radiator helt fri og bare å lossne på slangene
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
'Buss Marius wrote: Når du bytter til Rød frostvæske, husk å få ut all den blå, de tåler ikke å blandes. Selv regner jeg med å bruke flere månter på dette, dvs at det etterfylles kun vann og den røde kommer til høsten, eller ved en større jobb.
Det finnes Rød frostvæske som er blandbar med både blå og rød veske. Jeg bruker den på mine biler. Ikke ille dyr heller, kr 350,- for 4 liter konsentrat. Bedre å bruke den i stedet for å ha en ukes jobb med å fjærne all gammel blå frostvæske. (som du garantert ikke klarer) for det er endel meter med slager ++ som skal tømmes og rengjøres.
Og kjøre med bare vann i kjølesystemet er ikke lurt da det korriderer mye fortere i kjølesystemet og det blir dårligere kjøling av motoren, som igjen er skadelig for toppen...som igjen kan bli en kostbar sak
Last edited by vwcoach on 14 Apr 2011, 23:45, edited 1 time in total.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Og sett vannslange på slangen fra tankene bak for å "spyle" ut all frostvæske fra motor til radiatorducce999s wrote:ypperlig sted å tappe ved radiator frem, ta ned dekk balja eller haseplåten så er radiator helt fri og bare å lossne på slangene
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
Tistlo
- -

Kva skjer dersom ein dråpe eller 10 med blå kjøleveska skulle blanda seg med raud då? PANG?
eller begynnar da å etsa å koka..
Den blandbare høyres jo kjekk ut, solenge den har samme eigenskapane som "ekta raud"
Idag var eg på den fyrste kjøyreturen lenger enn 1km... kjøyrde ei mil ca utover fjedle her. bilen gjekk knakande gått(iforhånd til ka eg er vandt med) gnog seg opp på 4 giret der eg ikkje trudde det var mulig..
Varmt å godt vart da..
einaste eg fant ut av var ein hjerteskjerandes HØG skrape/hyle/knirke lyd frå høgre sido framme. høyrdes ut som når du skrapar negler over ei tavla eller tilsvarande.. er det foringen på berearmen/brua ?? trur/håpar ikkje da er demparen.. den fjøra jo godt likavel
og so må eg få gjort noko med den hersens klissete plasten inni bilen! rattet er so klissete att det kjennest ut som du tar rundt ein neve med smelta lakrisdrops.. har prøvd å vaska med avfetting, hjalpt litt men ikkje mykje. dørhåndtak og sveiver etc er ogso sånn. er det plasten som løyser seg opp/vanlig ? eller er det nokon som har sikla over rattet mm ?
vurderar rattrekk
BILDER kjem..nok - snart
eller begynnar da å etsa å koka..
Den blandbare høyres jo kjekk ut, solenge den har samme eigenskapane som "ekta raud"
Idag var eg på den fyrste kjøyreturen lenger enn 1km... kjøyrde ei mil ca utover fjedle her. bilen gjekk knakande gått(iforhånd til ka eg er vandt med) gnog seg opp på 4 giret der eg ikkje trudde det var mulig..
Varmt å godt vart da..
einaste eg fant ut av var ein hjerteskjerandes HØG skrape/hyle/knirke lyd frå høgre sido framme. høyrdes ut som når du skrapar negler over ei tavla eller tilsvarande.. er det foringen på berearmen/brua ?? trur/håpar ikkje da er demparen.. den fjøra jo godt likavel
og so må eg få gjort noko med den hersens klissete plasten inni bilen! rattet er so klissete att det kjennest ut som du tar rundt ein neve med smelta lakrisdrops.. har prøvd å vaska med avfetting, hjalpt litt men ikkje mykje. dørhåndtak og sveiver etc er ogso sånn. er det plasten som løyser seg opp/vanlig ? eller er det nokon som har sikla over rattet mm ?
vurderar rattrekk
BILDER kjem..nok - snart
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Vanlig at foringer på øvre bærebru knirker desverre...