Erjo's 1988 Westfalia Club Joker
Erjo's 1988 Westfalia Club Joker
Dette er vel ikke noe prosjekt, men dette er vel det eneste stedet jeg kan legge litt info.
Den eneste som har sett bilen etter at jeg var og hentet den lørdag er Mr. Tranphomer. Han slo bare fast at dette ikke var noe prosjekt, men en bil å kose seg med og ta vare på. Det er jeg enig i.
Jeg har kjøpt en eneiers VW Buss Westfalia Club Joker med alt mulig utstyr (eber, kjøl, turteller, fortelt, takstativ fra Westfalia, sykkelstativ/Westfalia hevetak, gass/220V/12V, alarm, etc. Orker ikke skrive alt.). Men litt smårust, ikke noe å bry seg med. Rustbehandlet tre ganger siden ny. Litt overflaterust uten betydning rundt om.
Bilen har hatt ALLE servicer siden ny hos VAG og har 205.000 km på telleren. Pen bil med automat (myk og fin). Jeg kjørte 691 km hjem uten feil. Bilen har fortsatt mobilitetsgaranti. Den har nye dekk s/v, ny eksos i fjor vår, ingen lekkasjer av noe slag, i det hele tatt. Og som om det ikke er nok: Bilens papirer fra ny inkl. kjøpekontrakt med Møller følger med, brosjyrer, maunaler etc.). Jeg ante faktisk ikke at automat er så bra å kjøre med! Og ryker kassa, vel så tar jeg vel og overhaler den et sted. Først nå begriper jeg egentlig hva Der Postmeister har snakka om når det gjelder kjøring med automat....!
Det eneste jeg må gjøre med denne, er en av to ting: Enten kjøre med den eller selge den! Det siste er ikke aktuelt foreløpig. Kanskje selge min T4 Multivan? Som vanlig forstår ikke kjerringa hva jeg skal med denne T3'eren heller (som hun har sagt alle de siste ca. 20 busser jeg har kjøp!). Dette er årets bursdagsgave til meg sjøl. Spørs hvor mange år en har igjen; leve nå!!!!
Flere bilder kommer kanskje en dag.
Bland dere gjerne inn i denne tråden!
Den eneste som har sett bilen etter at jeg var og hentet den lørdag er Mr. Tranphomer. Han slo bare fast at dette ikke var noe prosjekt, men en bil å kose seg med og ta vare på. Det er jeg enig i.
Jeg har kjøpt en eneiers VW Buss Westfalia Club Joker med alt mulig utstyr (eber, kjøl, turteller, fortelt, takstativ fra Westfalia, sykkelstativ/Westfalia hevetak, gass/220V/12V, alarm, etc. Orker ikke skrive alt.). Men litt smårust, ikke noe å bry seg med. Rustbehandlet tre ganger siden ny. Litt overflaterust uten betydning rundt om.
Bilen har hatt ALLE servicer siden ny hos VAG og har 205.000 km på telleren. Pen bil med automat (myk og fin). Jeg kjørte 691 km hjem uten feil. Bilen har fortsatt mobilitetsgaranti. Den har nye dekk s/v, ny eksos i fjor vår, ingen lekkasjer av noe slag, i det hele tatt. Og som om det ikke er nok: Bilens papirer fra ny inkl. kjøpekontrakt med Møller følger med, brosjyrer, maunaler etc.). Jeg ante faktisk ikke at automat er så bra å kjøre med! Og ryker kassa, vel så tar jeg vel og overhaler den et sted. Først nå begriper jeg egentlig hva Der Postmeister har snakka om når det gjelder kjøring med automat....!
Det eneste jeg må gjøre med denne, er en av to ting: Enten kjøre med den eller selge den! Det siste er ikke aktuelt foreløpig. Kanskje selge min T4 Multivan? Som vanlig forstår ikke kjerringa hva jeg skal med denne T3'eren heller (som hun har sagt alle de siste ca. 20 busser jeg har kjøp!). Dette er årets bursdagsgave til meg sjøl. Spørs hvor mange år en har igjen; leve nå!!!!
Flere bilder kommer kanskje en dag.
Bland dere gjerne inn i denne tråden!
Last edited by erjo on 22 May 2011, 22:46, edited 2 times in total.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Grattis til herlig bil og velkommen ut av skapet
Gleder meg til å se den
Sent from my X10i using Tapatalk
Gleder meg til å se den
Sent from my X10i using Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Veldig bra! Jeg sneik på den på finn.no jeg også Men nå har vi nå relativt nylig kjøpt camper, så det må være måte på. Tror du har gjort et varp, for jeg mener å minnes at den var billig. Eller så har vi betalt ALT for mye for vår
-
- -
- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer med flott Club Joker. Det begynner å bli langt mellom såpass flotte eksemplarer. I T3 lider vel ikke automatkassene av noe dårligere holdbarhet enn manuellkassene, så dette er nok ikke så dumt. Hvis du skifter ATF og sil etter fabrikkens intervaller, så er det nok bare å kjøre og kose seg.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Flott vogn, jeg elsker automat, men jeg elsker syncro mere
Ser at amerikanerene selger oljekjølere til automatene, kanskje noe å vurdere for å forlenge levetiden.
Hadde jeg vært en rik mann skulle jeg hatt en automat med subarumotor og sperre
Ser at amerikanerene selger oljekjølere til automatene, kanskje noe å vurdere for å forlenge levetiden.
Hadde jeg vært en rik mann skulle jeg hatt en automat med subarumotor og sperre
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Når jeg ikke fikk den røde som en annen på forumet stakk av gårde med, så fikk jeg da denne. Fordelen er all jobbinga jeg slipper og alt som måtte gjøres med den andre. Om det hadde blitt noe billigere å kjøre den røde, vel det er jeg ikke sikker på.ducce999s wrote:Grattis til herlig bil og velkommen ut av skapet
Gleder meg til å se den
Sent from my X10i using Tapatalk
For øvrig står det en besintank og venter å deg her.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Denne bilen trenger jeg nok ikke serve noe særlig da den har hatt årlig service uansett kjørelengde med bytte av topper, ATF-olje, motorolje, bremsevæske, skiver etc. Alt nødvendig har blitt reparert. Så her er nok ATF-olja bytta slik den skal. Siden service i fjor vår, har den bare rullet 2000 km. Det er jo ikke mye.Rikskringkastingen wrote:Gratulerer med flott Club Joker. Det begynner å bli langt mellom såpass flotte eksemplarer. I T3 lider vel ikke automatkassene av noe dårligere holdbarhet enn manuellkassene, så dette er nok ikke så dumt. Hvis du skifter ATF og sil etter fabrikkens intervaller, så er det nok bare å kjøre og kose seg.
Etter en gjennomgang i kveld, trengs dette:
* 1 ny koppholder, svart.
* Sy liten rift i duken bak.
* Litt småshining (bagaeller).
Tro det eller ei: That's all, folks!
Neste service: Får se!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Jeg hadde lyst på denne jeg og,men så ble den solgt.
Fyll ut skilsmisse skjema og kjør bilen.
Gratulerer med flott Joker.
Fyll ut skilsmisse skjema og kjør bilen.
Gratulerer med flott Joker.
ALE Caravelle T3 1,9 Afn tdi 130hk
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer, ser ut som et flott eksemplar, og en sjelden farge til Club Joker å være
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 3207
- Joined: 17 Nov 2004, 21:20
- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
- Location: Raufoss,Oppland
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Hei og gratulerer
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
- -
- Posts: 145
- Joined: 26 Sep 2009, 00:24
- Car: T4 2.5 tdi 98, kort
- Phone: 98-48-65-62
- Location: Os ved Bergen
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer med nye bilen. Stilig
John Andersen
Vi er lykkelige eiere av
VW T4 2,5 tdi 6 seter kombi -98 mod
Bmw 320 I automat - 98 mod,
(som kjøres av min bedre halvdel)
Vi er lykkelige eiere av
VW T4 2,5 tdi 6 seter kombi -98 mod
Bmw 320 I automat - 98 mod,
(som kjøres av min bedre halvdel)
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer du!
Mulig man må innom og kikke på denne her, ser veldig bra ut!
Mulig man må innom og kikke på denne her, ser veldig bra ut!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer Ser den er Egersundsregistrert, har du hentet den her i området?
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Hentet i Stavanger. Overservet bil.Livar wrote:Gratulerer Ser den er Egersundsregistrert, har du hentet den her i området?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Ta deg en tur du!jakob wrote:Gratulerer du!
Mulig man må innom og kikke på denne her, ser veldig bra ut!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
- -
- Posts: 1081
- Joined: 18 Feb 2008, 19:31
- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
- Location: Kleppe
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Lykke til! Fin bil! Fikk sett den på jomfruturen hjem.
Jeg skal kjikke etter koppholder.
Må ærlig si jeg er en smule sjalu:p
Jeg skal kjikke etter koppholder.
Må ærlig si jeg er en smule sjalu:p
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Det er vel lov å være det? Om ikke annet får du jo se den igjen en gang vi møtes!tranphomer wrote:Lykke til! Fin bil! Fikk sett den på jomfruturen hjem.
Jeg skal kjikke etter koppholder.
Må ærlig si jeg er en smule sjalu:p
Ellers tror jeg vel denne hadde kledd noen fine bbs- eller Ronal-felger. Men de vokser ikke på trær. Til bilen trengs de jo ikke, bilen har jo nye dekk rundt om med kromkapsler (originale fra ny og uten bulker og rust og kromringer et til hvert hjulsett). Det har ikke vært noen tilfeldigheter med denne bilen.
Skal for øvrig legge ut litt info fra papirer som fulgte med bilen, den type info som kan være av mer alminnelig interesse for folk her på forumet.
Erik
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Tipper coachfjører og sånn ca 7+9x16 ronal/pentafelg haddee tatt seg bra ut på denne ja
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Foreløpig gjør jeg ikke noe. Bilen har jo nye dekk!Livar wrote:Tipper coachfjører og sånn ca 7+9x16 ronal/pentafelg haddee tatt seg bra ut på denne ja
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Den oppskriften er aldri feil på en T3 (men 9x16 kan bli litt heftig for skyvedøra...)Livar wrote:Tipper coachfjører og sånn ca 7+9x16 ronal/pentafelg haddee tatt seg bra ut på denne ja
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer med fin bil, Erik!
Den så utrolig flott ut med fin historikk.
Den så utrolig flott ut med fin historikk.
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Her er det en høytak VW Westfalia Club Joker 1 med høyt tak tilsalgs. Løp og kjøp!
http://www.finn.no/finn/car/caravan/obj ... e=27981805
http://www.finn.no/finn/car/caravan/obj ... e=27981805
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Re: Så ble det en ekte Club Joker!
Gratulerer! Kjempefin bil!
Thomas ¤ Toten
87`Doka (endelig tilbake) http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=35443
*89 Caravelle C
87`Doka (endelig tilbake) http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=35443
*89 Caravelle C