De av oss som bor i Tig(g)erstaden ser at det pissregner "kopptuer" ute.
Bilen sto under et rør fra takrenna der jeg bor, sist natt men detta starta litt før :
Kjørte opp noen bakker til Ekeberg igår, og når jeg gir på med turtall, rett før der jeg pleier gire i bakker, starta varsellampa til batteriet/ladinga å lyse, først ved "langt unna giring" svakt og deretter når turtallet nærmet seg "giringspunktet" sterkere - i hvert gir jeg brukte.
Hvorfor det ? Det har da aldri skjedd tidligere, selv ikke med last i bilen.
Idag starta jeg opp etter at den sto under denna allerede nevnte strålen med regnvann fra taket. Husker ittno krøll fra i morges men så våkner man jo ikke før i 11-tia uansett...
Da jeg kom i garasjen og starta opp for hjemturen ca. 1400 (lenge leve fleksitiden !) starta batterilampa som jeg "oppdaga" igår og lyste lenge og vel :
Rygga meg ut av en trang garasje for å komme på korridoren som leder ut av bygget. I.l.a manøveren for å få svingt snuten ut mot porten, begynnte en slags piping inne i dashboardet på høyre side av rattet. Jeg lot også merke til at turtelleren sto i ro på null
-Jeg tenkte det kunne være fuktskader eller noe relatert til at bilen sto og dusja i natt, så jeg fyrte opp varmen og fordi jeg hadde bråttom kjørte jeg videre.
Etter en km sluttet denne underlige lyden i dashboardet og 200 m lengre borti gata kom turtalls-armen opp på det nivå jeg hadde forventa den skulle til, akkurat som om den "løsna" etter å ha sittet fast i noe...
Så da undrest jeg - har noen av dere vært borti slike ting som dette, det kan jo nesten virke som om det er relatert til været ??
Faen ta jobben, slutter pga omstilling onsdagen og fra da av har jeg ikke lengre tilgang på garasje å sette bilen i når det regner som værst...
(Nei, jeg vil neppe savne jobben særlig - godt å bytte beite nå og da, sies det)
mvh,
Yngve S