Reisetreff

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Reisetreff

Post by narle »

Hva med å arrangere et treff hvor vi møter på en angitt plass til angitt tid?Så reiser vi ei planlagt rute hvor vi legger inn fine plasser å se og overnatte.Nå som høsten er her så kan det være fint å reise noen turer.Vi har ikke så mange treff om høsten her i landet,så det er jeg lysten på.Kom med forslag og ideer til hva vi kan gjøre.Festivaler og andre greier kan være mål for turer.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Reisetreff

Post by Der Postmeister »

En rundtur hvor den som vil hopper på og av der det passer for enkelte underveis tenker du? Etter en fastlagt rundtur altså.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jakob
-
-
Posts: 2147
Joined: 22 Apr 2008, 15:48
Phone: 46809101
Location: Rena.
Contact:

Re: Reisetreff

Post by jakob »

Høres interesant ut Jarle.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
RuneA
-
-
Posts: 624
Joined: 19 Feb 2006, 13:16
Location: Oslo/Tallinn

Re: Reisetreff

Post by RuneA »

Dette må vi snakke nærmere om, noen turer i løpet av året med likesinnede bør vi få til. Drøyt mange steder man kan nå med ett par dager fri, både i Norge og Sverige, fjord og fjell. (I hvertfall fra mitt bosted, Østlandet)
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Reisetreff

Post by Rudeboy »

Er (alltid) i Nijmegen, Nederland rundt uke 29.

Bare å si ifra så linker vi opp der 8)
Av andre steder jeg kunne tenke på å finne på å befinne meg får vi se an litt inntil tiden nærmer seg og datoer er spikra (dvs. ting betalt).

Men en meget god plan, Jarle !

Kaffekopping, skjitprat og eksempelvis utlandet - god knall !
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Re: Reisetreff

Post by narle »

Der Postmeister wrote:En rundtur hvor den som vil hopper på og av der det passer for enkelte underveis tenker du? Etter en fastlagt rundtur altså.
Det er jo en mulighet å hoppe på etterhvert,men det vil bli noe usikkert for den som gjør det.Ting forandrer seg underveis,så det er ikke sikkert noen kommer dit til riktig tid eller i det hele tatt.Felles start virker nok mer sikkert,men alt er mulig.Ser ikke for meg veldig lange etapper,men fine turer med 20 mil om dagen,kanskje?
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
VonZu
-
-
Posts: 1552
Joined: 05 Mar 2011, 11:42
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Location: Hå kommune

Re: Reisetreff

Post by VonZu »

Jeg syns dette høres ut som en spennende ide. Begge versjonene, forsåvidt.

Hvis en ikke har fellesstart, kan en jo faktisk ende opp med at de som avslutter turen ikke var med i starten osv...

Jeg har selv tenkt på at det hadde vært moro å ta en tur fra sør til nord. Det blir jo litt omfattende, men hadde vært moro å forsøke. Da kunne ruta vært kjent for alle, og folk kunne kommet til etter hvert. Oppdateringer kunne en gjort via ymse iDingser under veis.

Har du tenkt på noen ruter for en slik tur som du snakker om? Er det noen steder i Norge der høsten er fin? :mrgreen: Her på vestlandet blåser det mens det regner sidelengs store deler av høsten...
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Re: Reisetreff

Post by narle »

Jeg har ikke tenkt på noen spesielle ruter.Tenker at det bør begynne med noen turer i helgene,ikke mer enn det.Kom med forslag.Jeg liker høsten på fjellet med alle fargene som naturen viser fram.Treff og festivaler er også bra.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Reisetreff

Post by OddN »

Fasinerende ide... Må innrømme jeg likte ideen med en bussreise fra sør til nord. Ser absolutt for meg en VWbuss-karavane fra Lindesnes til Nordkapp hvor folk kan være med på hele eller deler av turen... Men dette er kanskje i overkant av hva du tenkte nå i høst, Jarle :) Men en vakker sommer kunne dette vært spennende å deltatt på. Måtte nok hatt litt lengre dagsetapper enn 20mil da.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Reisetreff

Post by Rudeboy »

Tyskern på Bulliforumet, http://www.bulli-board.de/index.php?pag ... 88dd6bc2ed, legger opp til Tyrkiatur - om jeg har tolka det rekti (no thanks to google.translate.com, hehe) så ser det ut for at folk slenger seg på og kjører enten deler eller hele turen sammen.

De kjører "hjemmefra" og via Balkan til Istanbul. Noen stopper der, og resten kjører videre enten et stykke eller en rundttur i ei romslig sløyfe i Tyrkia

Artig ! Hadde man bare hatt tid, men det skal vel også koste penger med en slik tur 8)
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Reisetreff

Post by Rudeboy »

I min noe demonterte familie snakker vi om å ta turen innom Danmark som vi gjorde ifjor.

Kjøre ned via Kr.sand så jentungen får sett kaptein Kabelsa..n og får hengt igjen smokken sin der, de har visstnok en offertavle smokker legges igjen på. Deretter utfart til Danmark med ro og mak i Skiveren camping (skiveren.dk eller på Facebook) før en slags retur via København - dette vil skje i perioden 6. juli - 13. juli, hvor jeg også i år kjører videre til Nijmegen og ei uke med spa-opphold der (NOT!).

Hjemreisa derfra ser for min del ut til å bli Nijmegen - Hochenheimring (F1A-løp der søndag 22. juli) og så blir det litt ukontrollert virring bortover til Berlin og der fünfte Berliner Busfestival 27. - 29. juli og umiddelbar retur derfra når jeg kan/skal/må 8)

For dere som har anledningen til å frese bortom Lysekil for Busfest 2012 kunne sikkert samme utreisested vært noe, en rundtur i Danmark og opp til Lysekil på ei uke gir rolige kjøredager og mye avslapping. Bestiller man tidlig nok den båtturen fra norge til DK så er ikke prisen noe å kimse av, den.

Finner man ut noe om når Nordlandstreffet skal gå av stabelen kunne kanskje en rundtur oppom der og ned til Lysekil vært et annet alternativ ?

Jeg har brukt lite tid på ruteplanleggere med kalender i vinter, andre ting har hatt sin pri her - neste år, derimot, neste år ! :D
Post Reply