Hella har den bak skilt, men den passer ikke din. Du skal ha det andre settet Hella leverer du. Nå trur jeg ikke du har klima, så da skal du ha den typen som er til de uta det. No møkk for de ruster lett på de svartlakkerte delene. Delenr har jeg ikke i hue, men de som selger Hella bør vite hva det er snakk om! Skal du derimot montere Hella med stålhus, så kan du ikke bruke disse brakettene. Mye å passe på, men SLIKT spør du ikke meg om?
Der Postmeister wrote:Hella har den bak skilt, men den passer ikke din. Du skal ha det andre settet Hella leverer du. Nå trur jeg ikke du har klima, så da skal du ha den typen som er til de uta det. No møkk for de ruster lett på de svartlakkerte delene.
Da vil jeg gjerne ha tips om noe som ikke er møkk.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Det finnes ikke alternativer som er bedre enn bøyle da...
Du kan fortsatt ikke bruke den fra Biltema heller, Hella leverer maken. Støtfangerne er festet på to forskjellige måter på kort og lang snute og på lang finnes det ikke noen bolter bak skiltet som på kort...
Skulle hat meg noen fete 1000-metre på bilen, men sliter litt med å finne ut hvor og hvordan jeg skal feste dette trælet.
Bytta jo til P2-fanger i sommer, og ser jo nå ulempen med dette. Hvis jeg skal feste noe i fanger er jeg redd det ikke vil holde særlig godt siden dette er glassfiber. Går det an å få tak i noen gode sikt-lys som festes i grill feks?? Alle tips mottas med stor takk.....
Har ei stålramme som forrige eier sveisa seg for å montere ekstralysene hans.
Den er fin og se til, og eneste grunnen til at han ikke lot den stå på (åkei, det er 2 grunner, da!) da jeg kjøpte bilen men istedet la ramma baki, er at Biltilsynet sa lampene han monterte gav for sterk belysning så han måtte pelle dem av.
Og dermed var det ingen lamper der lengre, og ikke noen grunn til å ha ramma montert.
Den festes i skruene so holder radiatoren fast og så skal det settes sånne små pingle-stag fra lampehus til en del av plastikken i fronten på bilen hvor det ikke kan ruste senere.
Kan alltids få tatt et bilde av ramma og (få noen til å) legge ut her inne om det er av interesse ?
ja, bilde av den saken hadde jo vært glimrende. Begynner jo å bli så mørkt for tiden, og med "rund-lykt" er det trist lite lys som kaster glans over veien....
Jeg har egenkomponert en lysbøyle foran, som går gjennom grillen og supporteres i ene siden. På denne bøylen står det to pene, blanke Bosch Big Knicks m/ 100 W pærer i. Da blir det lys nok!!
Lysene blir sitter bra, men med overband blir det konge
Hvis du har en e-post kan jeg maile deg litt bilder.... hvis du føler at du vil prøve det samme, kan jeg lage en liten autocad tegning til deg, med mål og dimensjoner etc
Som annonsert for laaaaang tid tilbake, har jeg ei stålramme for montasje av ekstralys slik at man slipper bore hull i karosseriet med de følger hull i primer og lakk vil medføre her i Salt-landet...
Såvidt jeg har skjønt skal alt skrammel som festes foran på bilen være TUV-godkjent(?). Har selv sett etter lyktebøyler til min nye, øhh, bil, og funnet
modeller fra både TRUX og XRACK som er "fine", og godkjent. Ca. 4.500,-.
Gentlemen, mr. coachman has left the building....
Håken Skar
Trenger ikke TÜVs godkjenning for å skru fast et par lamper i front.
Denna ramma jeg har gir deg to utstikkere som så vidt det er stikker utenfor grillen slik at du slipper bore hull i karosseriet og få rustdannelser der av den grunn, samt montere lamper på en sikker måte.
Det er ikke noen kufanger som folk nowadays kaller "bøyle". Dét blir noe helt annet.
Denne er kjøpt på Olrud Hamar, og ser ikke så værst ut heller. Ga 1300,- for den, og den festes bak skiltet. Vet ikke hvordan jeg legger ut bilde, eller så kunne jeg vist hvordan det ser ut på min bil.
Min lys er festen med orginale braketter etter det jeg vet. Men de selges kanskje ikke lenger?? De klemmer seg fast i et jern på baksiden av grillen. Ingen borring for å montere.
Jeg lurer på om det finnes dobbel lykter uten 2 sånn runde hull ?
Slik at dem ser nesten helt vanlig ut?
Tenkte og montere Xennon i langlysan vist jeg fant nå kule lykter!