BILEN ER STJELT OG JEG FANT DEN IGJEN

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

BILEN ER STJELT OG JEG FANT DEN IGJEN

Post by MA »

Bilen min er stjelt fra Lovisenberg gt i Oslo

Kan alle her inne være så snille og se etter den

Ja det stemmer det er den. Jeg var litt opptatt med å ringe politi, trafikketaten, viking osv.

Den ble tatt i Lovisenberg gt i Oslo mellom Fredag kl 16- Søndag kl 20.

Reg nr SR 36394

Calypso grønn metalic med Landskode klistremerker bak på luka PL, CZ, SLO, I, D, A
Al hjelp taes i mot med stor takk.
Jeg lurte på om noen har profil eller kjenner noen i våre søster forum i Sverige, Danmark, Tyskland eller et annet "transit" land og slenga opp litt info der.
Image
Last edited by MA on 23 Sep 2011, 20:36, edited 4 times in total.
Bor i Oslo
Rikskringkastingen
-
-
Posts: 2785
Joined: 29 Oct 2007, 23:17
Car: T3 Syncro
Location: Re / Vestfold

Re: BILEN ER STJELT

Post by Rikskringkastingen »

Jeg vil tro det er snakk om denne calypsogrønne Vanagon Atlantic Syncro'n:

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=25372

Dette er en veldig sjelden utgave, så hvis folk har øynene åpne så er det forhåpentligvis mulig å finne den igjen. Håper den kommer tilbake uten altfor store skader!

Image
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by MA »

Ja takk for bilde jeg hadde litt mye telefoner og ringe akkurat nå.
Bor i Oslo
Linnea
Posts: 35
Joined: 18 Jul 2011, 10:46
Car: T3 1986 JX
Phone: 45055101
Location: Trondheim

Re: BILEN ER STJELT

Post by Linnea »

Den kommer til rette igjen. *trøsteklem*
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: BILEN ER STJELT

Post by Buss Marius »

Dette er en såpas sjelden bil at jeg skjønner godt at noen stjeler den. Det finnes vel bare 2 av denne, med Syncro i Norge, den andre er Andrew sin og den holder seg for det meste rundt Kristiansand, ser man derfor en som likner, så er det denne.... Riktignokk finnes det noen 2wd men de er ganske sjeldne de også.

Se om du kann få mail adresser til tollkontorer i Sverige, der det går ferge til øst europa, altså Polen og Baltikum og sendt bilder av bilen dit. Det skal ikke forundre meg om den allerede er ute av landet desverre.....

i England ble prosjektbilen til Camper and Bus magasin stjålet, en gul og hvit Devon T3 den er ikke funnet.....

Et godt råd til dere som har litt sjeldne og verdifulle biler, eller bor nær svenskegrensen, skaff en mobiltelefon, med god standbye kapasitet og et billig abonement, som gjelder for hele Europa og gjem telefonen i bilen, da kan man til en viss grad følge bilens bevegelser og se at den f.eks er på veg mot Oskarshavn, da kan man få tollen der til å holde ekstra utkikk når bilene kjører ombord i fergen.

Jeg antar at det allerede sitter andre skilter på denne. Jeg ble frastjålet skiltene til min T4, rett utenfor ingangsdøra mi, for ca 7år siden, de er aldri registrert noe bruk av disse, så jeg antar de er brukt til å kjøre en tilsvarende bil ut av landet.

Har du sjekket med Fjellinjen? Er den registrert gjennom noen bomringer?

Til alle andre, send meg en SMS dersom dere blir frastjålet noe, jeg har en enorm aksjonsradius og har opplevd å være i Arendal på fredag, Stockholm på lørdag og Ålesund på søndag og i tilegg har jeg falkeblikk, ørnenese, hønsehjerne, fuglebryst, gåsehud, andeføtter, vaggende gange, måkestemme og bedriver hakkekultur......

Vi krysser våre fingre, og håper den kommer til rette igjenn.
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BILEN ER STJELT

Post by Andrew »

Håper den var forsikret for en avtalt verdi, MA. Uerstattelig likevel. Trøst og klem :cry:
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
bjørn53
-
-
Posts: 1303
Joined: 18 Oct 2009, 00:37
Car: t3 + golf
Phone: 90134047
Location: Utenfor brumunddal

Re: BILEN ER STJELT

Post by bjørn53 »

Uff dette er noe dritt. En grunn til at disse gamle bila blir stjelt er at de ikke har noe startsperre. Hørte en gang om en startsperre som kunne settes på et eller annet sted i motor og som gjorde at bilen ikke kunne startes. Enheten hadde fjernkontroll som hang på nøkkel og dette kostet ikke mange kronene. Jeg har flere ganger leita etter vidundret men har ikke funnet det. I mellomtiden har jeg klart meg med en ekstra bryter i bilen. Er det noen som har sett noe sånt.

Håper det bare er brukstyveri og at du finner bilen uten for mye skader. :x
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BILEN ER STJELT

Post by Andrew »

Min Atlantic Syncro kom med en såkalt DEFA-pakke med blinkende rød lampe, startsperre og fjernstyrt låsing osv. Aldri fungert og nå er 'pakken' koblet fra. Når vi er i utlandet er vi nødt til å bruke en gammeldags 'arm' av jern gjennom rattet. Solide greier men fryktelig tungvint. Må bare si at hver gang vi parkerer på gate har jeg hjertet i halsen i tilfelle vi ikke finner den igjen! Alternativet er å personalisere/customize bilen ugjenkallelig slik at ingen tør stjele den, men hvem har hjertet til å gjøre dette mot en Atlantic Syncro?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
bjørn53
-
-
Posts: 1303
Joined: 18 Oct 2009, 00:37
Car: t3 + golf
Phone: 90134047
Location: Utenfor brumunddal

Re: BILEN ER STJELT

Post by bjørn53 »

Andrew wrote:Min Atlantic Syncro kom med en såkalt DEFA-pakke med blinkende rød lampe, startsperre og fjernstyrt låsing osv. Aldri fungert og nå er 'pakken' koblet fra. Når vi er i utlandet er vi nødt til å bruke en gammeldags 'arm' av jern gjennom rattet. Solide greier men fryktelig tungvint. Må bare si at hver gang vi parkerer på gate har jeg hjertet i halsen i tilfelle vi ikke finner den igjen! Alternativet er å personalisere/customize bilen ugjenkallelig slik at ingen tør stjele den, men hvem har hjertet til å gjøre dette mot en Atlantic Syncro?
Dette er jo en dings som sier noe om at bilen er stjælt og hvor den er blitt av. koster ca 1700 kr
Image
G204 GPS tracker for sporing av kjøretøy.
Dette er en av de beste systemene du kan montere på bilen med tanke på tyveri. Her er en liten liste over hva dette GPS sporingssystemet kan gjøre for deg:
Sporing på kommando - Du får svar tilbake via en tekstmelding med informasjon om hvor kjøretøyet befinner seg og i hvor høy fart det beveger seg i.
Områdekontroll - Du får beskjed via sms når kjøretøyet beveger seg inn eller ut av et område som du har definert i forkant.
Bevegelses og farts alarm: Sporingssystemet kan varsle deg via sms om kjøretøyet starter å bevege seg, eller kjører fortere enn en "fartsgrense" du har forhåndsbestemt (nyttig når man låner vekk bilen til 18 åringen som akkurat har fått lappen).
Stopper motoren: Du kan sende en sms melding til sporingssystemet om at motoren skal stoppes. Den vil da kutte bensintilførselen, slik at det er umulig å kjøre videre.
GPRS: Med et GPRS SIM kort kan du overvåke kjøretøyet i sanntid. Software som kan innstalleres på din PC følger med.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
JanneT3
-
-
Posts: 225
Joined: 25 Mar 2011, 17:55
Car: T2 -77
Phone: 95932697
Location: Sørum

Re: BILEN ER STJELT

Post by JanneT3 »

T2 -77 Automat & Dubbla skjuvdörrar.
// Janne Lindgren
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: BILEN ER STJELT

Post by Rapidspeed »

link til denne trackeren hadde vært god løsning.. :mrgreen:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
bjørn53
-
-
Posts: 1303
Joined: 18 Oct 2009, 00:37
Car: t3 + golf
Phone: 90134047
Location: Utenfor brumunddal

Re: BILEN ER STJELT

Post by bjørn53 »

Rapidspeed wrote:link til denne trackeren hadde vært god løsning.. :mrgreen:
det finnes en rekke gode trackere som bygger på gps eller alarmer som har overføring over gps med tracker funksjon.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: BILEN ER STJELT

Post by Rapidspeed »

nice..;)
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
patrick
-
-
Posts: 835
Joined: 16 Aug 2005, 23:15
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
Location: Oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by patrick »

Kunne tenkt meg en sånn tracker. Jeg holder øynene åpne MA. Og til dere andre. Det går hvertfall 2 Calypso Atlanticer til her i Oslo. Vi er på vestkanten og er 2hjulstrekkere. Spør først, slå etterpå!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Viljar
-
-
Posts: 1179
Joined: 08 Dec 2007, 18:25
Car: Ymse T3
Location: Kvinnherad
Contact:

Re: BILEN ER STJELT

Post by Viljar »

Har DEFA alarm i en av mine T3, med startsperre, fjernstyring av sentrallås, mulighet for driftsperre++. Mener den kosta ca 2500kr hos bilradiospesialisten for et år siden.

Og det finnes vel en til Atlantic syncro bensin i Oslo, hos en kar her på forumet.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: BILEN ER STJELT

Post by Rudeboy »

Man får "hva som helst" til å spore bilene sine, GPS, VHF og GSM (tri-band eller mer) om man ønsker.

Alt koster men for bileier her i tråden er jo dette mer for neste bil - om ikke denne kommer til rette.
Da jeg ble frastjålet Tyskerbrakka skaffa jeg VHF-tracker via forsikringsselskapet som på sin side krevde det ble montert av "kyndig" personell. OK, som gammal sambandsmann i infanteriet var jo ikke det store jobben.

Jeg ser at også Caravelle.dk selger slikt som trackere, og jeg bet meg merke i at man kan ta sin "forrige mobil" og koble opp så den står og går på kontantkort. Mye som går an, ikke alt som blir gjort 8)

Ref topic så holder jeg øynene åpne her i indre Oslo by og hvor jeg nå enn beveger meg, reg.nr er notert selv om jeg tror det ikke er tilknyttet bilen lengre.
Morten S.
-
-
Posts: 162
Joined: 05 Dec 2009, 22:49
Car: Pr dato ingen VW
Phone: 40413634
Location: Sandefjord, Vestfold
Contact:

Re: BILEN ER STJELT

Post by Morten S. »

Vannvittig irriterende og kjedelig når slikt skjer.
Jeg legger ut info på noen andre bil forumer også for deg.
kg72
-
-
Posts: 247
Joined: 11 Nov 2003, 08:25
Car: 2x T3, 1x T5
Phone: 90786775
Location: Oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by kg72 »

Skal holde øynene åpne. Jeg har den tredje norske 1990 VW Westy Atlantic Syncro 112i i Calypso-grønn. Den står heldigvis i garasjen.
Håvard Sørensen, Oslo
_______
/__|__|__|
=O===O=
Member of Team Syncronaut
1972 VW Karmann Ghia
1987 VW Transporter 112i Aut 9-seter
1990 VW Westy Atlantic Syncro 112i 5-seter
2010 VW Caravelle 4M 180hk
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by MA »

En ting er jo hvis noen "bare" skulle kjøre hjem etter en fest og satt den fra seg, men det værste er hvis det er en "bestillings" jobb og de vet hva de har tatt og har en eller annen plan for bilen.
Jeg er litt redd for at det er det som har skjedd her siden bilen er så spesiel som den var.
Bor i Oslo
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: BILEN ER STJELT

Post by erjo »

Burde jeg har sporingsutstyr i min? Hm, dette må sjekkes. For j.vlig, dette! Vi skal titte etter denne, alle sammen, kanskje den dukker opp.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BILEN ER STJELT

Post by Andrew »

MA, vet du om bilen ble kjørt vekk for egen maskin eller heiset opp på en bilbergingsbil?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
bjørn53
-
-
Posts: 1303
Joined: 18 Oct 2009, 00:37
Car: t3 + golf
Phone: 90134047
Location: Utenfor brumunddal

Re: BILEN ER STJELT

Post by bjørn53 »

MA wrote:Bilen min er stjelt fra Lovisenberg gt i Oslo



Image
Calypso grønn metalic med Landskode klistremerker bak på luka PL, CZ, SLO, I, D, A
Al hjelp taes i mot med stor takk.
Reg nr SR 36394
Det er kjempetrist å få innbrudd i bil men enda verre å få bilen stjålet. Jeg håper virkelig alle ser etter denne.

I løpet av tiden min i Oslo har jeg hatt 5-6 innbrudd i og bruks tyverier av bilene mine. Ingen av bilene var noe særlig verdt, men de ble ofte litt ødelagt under innbruddene. Irriterende var det, og jeg prøvde på forskjellige måter å hindre at rampen gikk løs på min bil.

Viktigste er å gjøre den ikke kjørbar på en enkel måte. Enten ved 1. kjøpe en alarm som immobiliserer og tuter slik at gutta stikker. 2 Lage en fix kobling som gjør at bilen ikke starter. (eksempel diesel brudd eller sperre av coil) Trekke en kabel til en skjult bryter el. Jeg pleide sjøl å ta av ei ledning under panseret på min golf. Senere laget jeg en 5kroners kobling som gjorde at for å starte bilen måtte man slå på en bryter først..

Problemet er ikke at disse bila er gull, for verdien er omentrent som en halvgammel golf. Problemet er at dette er en av de få bilene i gata uten startsperre og alarm. Dessuten er ofte dørlåsene utslitt. Det er enkelt for gutta å gjemme seg bak gardiner mens de jobber med å starte opp.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by MA »

Andrew wrote:MA, vet du om bilen ble kjørt vekk for egen maskin eller heiset opp på en bilbergingsbil?
Nei jeg vet ikke det. Jeg har vært og snakket med Securitas som overvåker området der vi bor med kamera og patrulje. De har et kamera 30-40m unna, men det var ikke vinklet inn dit som bilen stod akkurat da, det kan snurres 360 grader eller no. Jeg har også gått der som bilen stod, jeg så ikke noe merker etter gummi merker eller knust glass.

Det jeg synes er litt rart er at de tok akkurat den bilen, siden det sto nyere og raskere person og varebiler i gaten der. Så jeg begyner og mistenke at noen var ute etter den bilen og vet hva de var ute etter siden den ble tatt og ikke noen andre.

Det er forbanna jævlig surt, for jeg hadde tenkt på å kjøpe en Westfalia syncro camper i ca 10år og hadde masse planer for bilen med turer og utstyr.
Hadde det vært 95mod Golfen vår hadde jeg ikke brydd meg.

Jeg har også laget en facebook gruppe med bilder og info om bilen så hvis dere poster den opp over alt så er det bare og håpe på det bedre.

Takk for all støtte og håp

http://www.facebook.com/pages/bilen-er- ... 0588964892
Bor i Oslo
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: BILEN ER STJELT

Post by MA »

erjo wrote:Burde jeg har sporingsutstyr i min? Hm, dette må sjekkes. For j.vlig, dette! Vi skal titte etter denne, alle sammen, kanskje den dukker opp.
Jeg ville ha vurdert det seriøst. Det koster ikke mange hundrelappene og det ser ikke ut som det er så vanskelig å montere heller.

Jeg googlet gps tracker og gps sporing, fikk opp masse sider
Bor i Oslo
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: BILEN ER STJELT

Post by Der Postmeister »

De er relativt lette å stjæla kontra de nyere bilene i gata di som du nevner ovenfor. Derfor blir nok den borte. Er faktisk ikke det minste overrasket. De fleste T3 som blir borte, er nok helst offer for brukstjuveri. Ikke bestillingstjuveri altså.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply