Gassdrift

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
njaal
Car: T4 1996 2,5 syncro

Gassdrift

Post by njaal »

Hei,er det noen som har erfaring med gassdrift av 2,5B motoren.

Fordeler /ulemper.Hvor plasseres tanken,hvilke merke er å anbefale osv.

Er det noe å spare på en slik ombygging i utlandet og må den godkjennes av biltilsynet.

Noen som vet noe??
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Du får ringe Groth her på Nesbyen. Han har/hatt en slik en og du får garantert MASSE info.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Biglake
-
-

Post by Biglake »

Hei
Har nå hatt en bil i et år med Necam LPG anlegg, jeg synes det fungerer greit. Har hatt litt problemer med gass fordeleren (standard problem) men disse koster bare 1-2000 Kr, og du bytter dem på en halv time. Synes også motoren går litt vel ujevnt på tomgang. Eller så bruker den ca 15-20% mere gass enn bensin (gjør ikke så mye når gassen koster 4,80 og bensin koster 12,50).
Jeg har en lang Carvelle Automat 98mod og denne koster meg ca 7Kr på mila og det er ikke ille. Har aldri hatt stopp eller andre problemer med LPG anlegget
Jeg har to tanker der reservehjulet normalt er, og luft på boks inne i bilen.
Axel
HolleVWik

Post by HolleVWik »

Kjører også med necam anlegg fungere stort sett greit må bytte den delen som biglake snakket om, det sitter vist noen steppere innider som blir lite steppevillige etter hvert.

et firma som heter GASPRO Enebakkvn. 34 har hjulpet meg med mine problem. Dette er godt voksne gutter som har vært i gamet en stund.
tlf. 22683856.

Jeg skulle gjerne ønske meg mye større tank så jeg slipper å fylle så ofte, en lang 2,5b er ikke bensingjerrig akkurat. Har ca 60 liter under bilen der hvor res.hjulet skulle hvert, kunne tenke meg 180 liters tank :!:
98 CARAVELLE 2.5 B/GASS AUT.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Tenkiske data ?

Post by Rudeboy »

Dersom du mener LPG har jeg etpar links som forklarer litt rundt dette :

Diesel :
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm

Bensin :
http://www.wps.com/LPG/lpg-how-to-book.html

Det er firma her til lands som styrer med montasje og vedlikehold av slike anlegg, men som man kanskje så i media i går har f.eks Shell stanset sitt salg av LPG grunnet fare for krøll ved fylling. Når Shell kommer tilbake med LPG på sine stasjoner her på berget, vites ei.

En bil på størrelse med Land Rover 110/Defender eller Discovery ser ut for å ha kostet rundt 20 laken basert på debatter fra Land Rover-forumet fra den tid.

Prisbesparelser ? Jepp. Og du sliter mindre på bil og motor osvosv.

Hadde jeg hatt råd og tid, skulle jeg satt inn et annlegg i bilen min, men når den da kosta rundt 20 laken i innkjøp er en slik investering noe som må vurderest nøye :D (ift bilens levetid bl.a)

mvh,
Yngve S
Post Reply