mangler motor den velvwooosh...!!! wrote:Det står en makan bil her oppe i nabokommune som er bortimot strøken og heilt orig. Står hos en gubbe som 'sammler' på ting og tang men nekter å selge..selv om den ikke brukes...trist... Stilig bil du har her Jon.
Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
ja ja, alle kan ta feil, sa pinnsvinet, og rygget av stålbørsten...
har du deler til 49-55 splitt/barndoor, er dette nummeret du ringer
.. tlf 95181988
har du deler til 49-55 splitt/barndoor, er dette nummeret du ringer
.. tlf 95181988
-
- -
- Posts: 2277
- Joined: 28 Mar 2008, 22:00
- Car: 1990 Diesel Syncro doka.
- Location: Løten.
Nei, tror den er hel og fin...var ibruk intil et par år siden, men har stått parkert i 'carport' siden.nobrakes wrote:mangler motor den velvwooosh...!!! wrote:Det står en makan bil her oppe i nabokommune som er bortimot strøken og heilt orig. Står hos en gubbe som 'sammler' på ting og tang men nekter å selge..selv om den ikke brukes...trist... Stilig bil du har her Jon.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
oki,, er ikke den jeg har "bytta" til meg da neivwooosh...!!! wrote:Nei, tror den er hel og fin...var ibruk intil et par år siden, men har stått parkert i 'carport' siden.nobrakes wrote:mangler motor den velvwooosh...!!! wrote:Det står en makan bil her oppe i nabokommune som er bortimot strøken og heilt orig. Står hos en gubbe som 'sammler' på ting og tang men nekter å selge..selv om den ikke brukes...trist... Stilig bil du har her Jon.
ja ja, alle kan ta feil, sa pinnsvinet, og rygget av stålbørsten...
har du deler til 49-55 splitt/barndoor, er dette nummeret du ringer
.. tlf 95181988
har du deler til 49-55 splitt/barndoor, er dette nummeret du ringer
.. tlf 95181988
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Da er dokaen parkert for en periode til.
Ble ekstra knot med viskermotor som ikke funket lenger og måtte fikses. Tankfestene knakk. Og knoting med diverse annet. Men nå ruller og går den. Har cruiset litt med prøveskilter. Fått ørti motorstopp pga drivstofftilførsel, som jeg trodde først var tette filtere pga mye drit i tanken. Men problemet er i tanken, ikke filteret. Så den går på sånn båttank nå.
Så da må tanken sjekkes for uhumskheter.
Bremsene framme har rustet litt for mye etter stillstanden. Selv om de hadde tålt 6-7 år i Hemsedal, så tålte de ikke 2 vintre i Bergen. Så da må de skiftes.
Styredemperen er begynt å lekke, så den må skiftes.
Oljelampen og blinklysindikatoren virker ikke. Og fjernlyslampen er svak. Ladelampen er normal.
Så noe må sjekkes der i instrumentet.
Et setefeste er rustet mer nå en sist og, så må få det tatt og i samme slengen.
Og motoren må få seg en god justering når alt er klart.
Så skulle den være på veien. ;D
Ble ekstra knot med viskermotor som ikke funket lenger og måtte fikses. Tankfestene knakk. Og knoting med diverse annet. Men nå ruller og går den. Har cruiset litt med prøveskilter. Fått ørti motorstopp pga drivstofftilførsel, som jeg trodde først var tette filtere pga mye drit i tanken. Men problemet er i tanken, ikke filteret. Så den går på sånn båttank nå.
Så da må tanken sjekkes for uhumskheter.
Bremsene framme har rustet litt for mye etter stillstanden. Selv om de hadde tålt 6-7 år i Hemsedal, så tålte de ikke 2 vintre i Bergen. Så da må de skiftes.
Styredemperen er begynt å lekke, så den må skiftes.
Oljelampen og blinklysindikatoren virker ikke. Og fjernlyslampen er svak. Ladelampen er normal.
Så noe må sjekkes der i instrumentet.
Et setefeste er rustet mer nå en sist og, så må få det tatt og i samme slengen.
Og motoren må få seg en god justering når alt er klart.
Så skulle den være på veien. ;D
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
Dette blir morsomt, Jon! Det er jo en spennende bil, da. Gleder meg til å se den på Busscamp i sommer (?) eller et annet sted, kanskje på Bussfest i Sverige?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Bilder på www.regenstadt.com
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Fått cruiset litt mer med den nå. Ikke gjort mer arbeid. Men deler er ankommet. Nye bremser framme, motorromspakning, noen vaiere og rør til varmen...
Og den er flyttet fra Bergen til Tysnes igjen. Så får jeg jobbe litt med den der ute. Der har jeg forhåpentlig smøregrav klar i sommer og, så da blir det en fryd å skifte varmevaiere tenker jeg.
Så får man se om jeg får tatt den på en eu-kontroll før SCC.
Og den er flyttet fra Bergen til Tysnes igjen. Så får jeg jobbe litt med den der ute. Der har jeg forhåpentlig smøregrav klar i sommer og, så da blir det en fryd å skifte varmevaiere tenker jeg.
Så får man se om jeg får tatt den på en eu-kontroll før SCC.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Da var bilen godkjent! Idag! Fått meg oblater og skilter! HERLIG! Registrert igjen etter 11 år uten skilter, og det tok meg bare 6 år.
Lakkoden husker jeg ikke. Kan sjekke senere...
Lakkoden husker jeg ikke. Kan sjekke senere...
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1734
- Joined: 01 Nov 2003, 17:55
- Location: Tynset
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Grattis! Kjør pent!
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Takk for det!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Godt å høreBayJon wrote:Da var bilen godkjent! Idag! Fått meg oblater og skilter! HERLIG! Registrert igjen etter 11 år uten skilter, og det tok meg bare 6 år.
Lakkoden husker jeg ikke. Kan sjekke senere...
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Og nå, ett år senere, er den parkert hos Autolink og venter på frakt over fjellet med toget. Hjem til Lier skal den for å bli bruksbil. Må ha en ny EU-kontroll innen november også siden fjorårets kontroll var midt mellom kontrolldatoene.. Men den er jo bare gått kanskje max 500km siden sist. Også må jeg få sett på enerfeilene før jeg leverer den inn. Noen som vet om et bra eu-kontrollverksted her i området??
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Og da står dokaen i Drammen..
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
prøveskilt neste treff da eller skal du låne skiltene mine
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
PPPFFFFFFFFFFT!!!! Jeg har da EGNE skilter!!! Hehe.. Den er registrert denne. Men må på ny godkjenning innen november.ducce999s wrote:prøveskilt neste treff da eller skal du låne skiltene mine
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Fått igang viftemotoren til kupevarmen, men den tok raskt kvelden. Så fikk en ny en fra raaen, og den funker kjempefint! Fått systemet litt tettere og, så nå er det "GOD" blås framme i kupéen!
Andre ting som er gjort nå er oljeskift, for en litt bedre olje enn biltema sin.
Fått lagt på piggdekkene på felg og montert på bilen, så nå føles det bedre ut enn med de gamle piggfrie. Må få igang eberen under bilen snart også tenker jeg. Må demontere og kontrollere litt.
Andre ting som er gjort nå er oljeskift, for en litt bedre olje enn biltema sin.
Fått lagt på piggdekkene på felg og montert på bilen, så nå føles det bedre ut enn med de gamle piggfrie. Må få igang eberen under bilen snart også tenker jeg. Må demontere og kontrollere litt.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Flere ting som er gjort er å skifte rotor, fordelerlokk, pluggkabler, tennplugger, byttet tilbake til en gammel plugg pga jordfeil i den ene nye, skiftet pærer i instrumentet, så virket alt der, fikset skiltlys, og da gjenstår kun én 1er feil fra forrige EU-kontroll. Skulle vært kontrollert innen november. Men jeg vet at frontruten bør byttes, er ENDEL striper i den.
Litt forgasserising er det også for tiden virker det som. Starter og går i nesten 20 blå, etter 15 min kjøring går den kun på 2 sylindre og holder 35 på flatmark.. Og det går jevnt nedover fra 80 og bra trøkk. Har fungert helt fint inntil kulden kom, så kan ikke skjønne at det kan være annet, innsuget er ihvertfall iskaldt også på venstresiden. Ikke mye å kjøre med..
Litt forgasserising er det også for tiden virker det som. Starter og går i nesten 20 blå, etter 15 min kjøring går den kun på 2 sylindre og holder 35 på flatmark.. Og det går jevnt nedover fra 80 og bra trøkk. Har fungert helt fint inntil kulden kom, så kan ikke skjønne at det kan være annet, innsuget er ihvertfall iskaldt også på venstresiden. Ikke mye å kjøre med..
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Det er vel på tide med en liten oppdatering her og!
Den ble sendt på EU og fikk mangel på frontrute, bakbremser, håndbrems og CO pluss noen småting som noen lys og justering av hovedlys.
Skiltlampen som var nyreparert, der røk jordingsledningen før kontrollen. Ene baklampen hadde en defekt pære som virket hver gang man dunket på lampen. Så noen kjappe småfiks der. Ryggelys var det ikke montert på bilen. Lysjustering fikk verkstedet gjøre for meg. Værste justeringen jeg har sett, menmen, justerte de litt selv etterpå igjen. Frontruten ble byttet, motor justert litt mer og senere ble også et synkroniseringsverktøy innkjøpt og brukt. Ble enda bedre da.
Bakbremsene, de har vært et lite kapittel for seg selv. Aldri fått de til å "sitte" skikkelig på bakplaten. Denne gangen når jeg holdt på med de, så åpenbarte det seg for meg!! Bremsene stod på feile sidene! Så da var det bare å bytte om og justere alt, så ble det godkjent.
Her er gammel rute på vei ut. Litt smårust i bunn av vindusrammen, men bare litt som kunne pusses rent!
Giroverføringen måtte også fikses litt. Ny foring her i front, så ble det gull!! Som bildet viser så var den gamle foring oppdelt og ikke funksjonell i det hele tatt. Da ble girstangens bevegelser veldig lange!
Klar for bruk etter vinteren og eu-godkjenning!
Blitt brukt litt i sommer i klubbsammenheng. Da er det Jernbaneklubben det er snakk om, og dele- og vektøy-frakting for lok under oppussing, her på Notodden!
Den ble sendt på EU og fikk mangel på frontrute, bakbremser, håndbrems og CO pluss noen småting som noen lys og justering av hovedlys.
Skiltlampen som var nyreparert, der røk jordingsledningen før kontrollen. Ene baklampen hadde en defekt pære som virket hver gang man dunket på lampen. Så noen kjappe småfiks der. Ryggelys var det ikke montert på bilen. Lysjustering fikk verkstedet gjøre for meg. Værste justeringen jeg har sett, menmen, justerte de litt selv etterpå igjen. Frontruten ble byttet, motor justert litt mer og senere ble også et synkroniseringsverktøy innkjøpt og brukt. Ble enda bedre da.
Bakbremsene, de har vært et lite kapittel for seg selv. Aldri fått de til å "sitte" skikkelig på bakplaten. Denne gangen når jeg holdt på med de, så åpenbarte det seg for meg!! Bremsene stod på feile sidene! Så da var det bare å bytte om og justere alt, så ble det godkjent.
Her er gammel rute på vei ut. Litt smårust i bunn av vindusrammen, men bare litt som kunne pusses rent!
Giroverføringen måtte også fikses litt. Ny foring her i front, så ble det gull!! Som bildet viser så var den gamle foring oppdelt og ikke funksjonell i det hele tatt. Da ble girstangens bevegelser veldig lange!
Klar for bruk etter vinteren og eu-godkjenning!
Blitt brukt litt i sommer i klubbsammenheng. Da er det Jernbaneklubben det er snakk om, og dele- og vektøy-frakting for lok under oppussing, her på Notodden!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
Re: Min 1977 Doka "Vegvesen-looker"
Lar den være litt inspirasjon (den har jo skilt) hver gang jeg er på vei for å få gjort noe med min egen bay. Og forresten, fin farge!
Espen