"Bluestar" Multivan syncro selges

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
OddN
-
-

"Bluestar" Multivan syncro selges

Post by OddN »

Prosjekttråd: viewtopic.php?f=55&t=13549 NB...dette er en prosjekttråd, og bilen har forandret seg noe underveis. Så ikke alle bildene er representative for hvordan bilen ser ut nå.

Bilen ble solgt ny i Norge høsten -87 (som -88 modell) som en Caravelle CL og registrert som campingbil, med den minimalistiske Reimo-innredningen, men er nå ombygd med komplett Bluestar-interiør (nåja, det ble svart dashbordpolstring istedet for grå, og taktrekket er det orginale Caravelle-hvite, ikke bluestartrekk). Den er nå registrert som 7-seters personbil. Bilen har servo, elspeil, sentrallås, tett og fin 112i og sperre både foran og bak som virker. Orginal med to batteri, alle camping-forbrukere er koblet på fritidsbatteriet, inkludert B2L-eberspachervarmeren. Girkassen har fortiden litt få gir (3. og 4. mangler) men ny (brukt) girkasse er innhandlet, og blir nok montert i overskuelig framtid. Klimaanlegget har lite gass, så kompressoren starter ikke. BF-goodrich Mud Terrain i 235/75-15 på Pentafelger godkjent i vognkortet. En av få T3er som faktisk er godkjent med denne dimensjonen. SA-nedre grill og mørke blink og baklys. Rundlyktfronten ble jeg aldri helt ferdig med så bilen kan gjerne selges med vanlige firkantlykter med spylere. Reservehjul fastmontert på bakluka, men uskadet og rustfri bakluke (i rett farge) kan følge med. Stigen på bakluka følger i utgangspunktet ikke med, denne var svindyr å importere fra Kanada, og skal over på neste prosjekt. Kan eventuellt slenge med Paulchen-sykkelstativet ifra den andre multivanen som erstatning (det er jo uansett ikke plass til begge deler på en bil ). Bakerste skyvevindu (som kanskje kan skimtes på noen bilder i prosjekttråden) er heller ikke med (da dette er som hønsetenner å regne og også skal over på nytt prosjekt)

Karroseriet er bra, lite skjøterust. Men helt fritt er det ikke. Skjermene foran er bøyd ut etter "Bernd-Jäger-metoden" for å få plass til dekkene. Også her har det kommet noe overflaterust.

Sentrallåsen på passasjerdøra er koblet ut da denne tullet litt, og tankmåleren virker ikke. I tillegg har starteren hatt et par tilfeller av klikking. Alt dette er vel eksempler på at bilen ikke har hatt godt av å stå ubrukt over lengre tid, og siden jeg er på flyttefot og egentlig ikke har lagringsplass til mer enn en T3 må bilen nå selges.

Høstpris som den står nå: 39000!

Image
Stige og kano er ikke med :-)

Image
Bluestarinteriør og orginale multivangardiner

Image
Skapet kan også følge med, dette sitter på festene til det ene klappsetet, og kan kjapt demonteres
Last edited by OddN on 17 Nov 2011, 16:15, edited 2 times in total.
OddN
-
-

Re: "Bluestar" Multivan syncro vurderes solgt

Post by OddN »

Da har denne fått time hos bildoktoren i neste uke for skifte av girkasse. Men det er enda mulig å komme med bud på den som den står... Kan fint flyttes i første og andre gir samt revers. Feks skulle det ikke være noe i veien for å sende den med toget fra Fauske og sørover :wink:
OddN
-
-

Post by OddN »

Ny girkasse er så godt som montert. Så da blir bilen enklere (og ikke minst raskere) å transportere. Har nytt syncro-prosjekt i sikte, så denne er definitivt til salgs. Diskuterer gjerne pris ut ifra hva som skal følge med...
LostValleyBoy
Car: 1988 T3 Syncro 2.1 WBX Brannbil
Phone: +4751723234

Post by LostValleyBoy »

PM sendt :D
pomfri
Car: T3

Post by pomfri »

heisann.. har du fått solgt an?
Pomfri
OddN
-
-

Post by OddN »

Har bilen enda... sitter og venter på såpass oppholdsvær at jeg får tatt noen oppdaterte bilder.
syncron
Car: vw 4x4
Phone: 47926277

Post by syncron »

Du skal ikke like godt bytte den inn i min t4 syncro 2.5 tdi m sperre 1999 mod som er avertert på nettet her
OddN
-
-

Post by OddN »

syncron wrote:Du skal ikke like godt bytte den inn i min t4 syncro 2.5 tdi m sperre 1999 mod som er avertert på nettet her
Takk for tilbudet, men T4 er liksom ikke min greie... Hekkmotor må det være, og jeg har et annet T3-prosjekt på gang.
OddN
-
-

Post by OddN »

Da har jeg endelig somlet meg til å få tatt noen flere bilder... Ikke helt enkelt når bilen står 10 mil unna der jeg huserer, og det har vært sammenhengende skybrudd i et par uker...

Vel, det var litt mer rustangrep enn jeg husket, har i allefall prøvd å ta bilde av alle plassene...

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I tillegg får jeg ikke baksperren til å koble inn etter girkasseskiftet...

Oppdaget også at tankmåleren har hengt seg opp, samt at sentrallåsen på høyre framdør lever sitt eget liv... sånn går det når bilen blir for lite brukt, dette skal jeg imidlertid prøve å få i orden før salg.

Er åpen for bud, bilen skal selges før vinteren.
jayster
-
-

Re: "Bluestar" Multivan syncro selges

Post by jayster »

OddN
Hei var bytyr det når du ikke får i diff sperre bak at det er ikke 4x4 lenge?? ikke helt opp med det når det gjelder sånn. :oops:
BACK WITH A DUB AFTER 10 YEARS WITHOUT
OddN
-
-

Post by OddN »

jayster wrote:OddN
Hei var bytyr det når du ikke får i diff sperre bak at det er ikke 4x4 lenge?? ikke helt opp med det når det gjelder sånn. :oops:
Det er noe feil sånn at det ikke går å låse diffen bak... Har ikke noe med firehjulstrekken å gjøre, viscoen virker og alle hjulene driver, og foran virker sperra... Sannsynligvis er det bare å smøre opp mekanismen til baksperra, Har hørt om flere som har plagdes hvis den ikke har vært i bruk på en stund, og jeg vet ikke hvor lenge den nye girkassa har lagt ubrukt før jeg kjøpte den. Angrer på at jeg ikke tenkte på å sjekke dette mens girkassa lå løs på garasjegolvet.
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Og når du låser diffen bak sviver begge hjulene bak like fort rundt... Det er kanskje viktig info for en som ikke vet hva en diffsperre er. Om et hjul havner i lufta under terrengkjøring vil kun dette hjulet rotere, det på andre siden står i ro.
Om du ikke har noen sperrer vil du oppleve at hjulene ender opp med å spinne diagonalt på bilen, venstre bak og høyre foran, eller motsatt. Det beste er å ha sperre på begge aksler om ud skal ut i krevende terreng, da vil den drive 25% på hvert hjul.
Dette systemet må derimot ikke brukes på fast dekke, da det belaster drivverket noe voldsomt når du svinger. Livsfarlig å ha sperre innkoblet på veg, da bilen stort sett vil rett fram :wink:
coolerguy
-
-
Car: 1985 Caravelle C Rico-camper
Phone: 90162540

Post by coolerguy »

Den grillen der, er den original, eller noe hjemmesnekra? Er det to stk 9"lykter?
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Lekker bil, syns jeg. Hadde jeg bare hatt plass og litt penger på bilkontoen nå så hadde jeg kanskje krøpet helt til korset og kanskje blitt eier av noe jeg egentlig er VELDIG skeptisk til: Syncro!!!!!!

Jeg har to, men å kvitte meg med en av dem coach eller Westy) er litt kjiiiipt nå......

erjo
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
OddN
-
-

Post by OddN »

Lyktene er nok hjemmesnekret, ja. Det er fire klarglass 7toms lykter. Dette oppsettet fantes også fra et firma som het Taifun dengang da, og jeg hadde en slik grill, men syntes ikke den var spesiellt pen. Hadde en plan om å bygge om en rundlyktgrill sånn at den passet rundt disse fire lyktene, men ble aldri ferdig... derfor kan bilen godt selges med den orginale firkantlyktfronten.

Og erjo, jeg kjenner godt til de momentene du nevner. Er i ferd med å få akutt plassmangel selv og, så noe må bort. Og når jeg så hvordan ungene koste seg på hemsen i hevetak-Multivanen i sommer, så måtte det enten ha blitt hevetak på syncroen (noe jeg har skrinlagt etter et par besøk hos Jarle og sett på hans 16toms hevetakprosjekt), eller å selge denne og heller konsentrere seg om den andre.
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

OddN wrote:Lyktene er nok hjemmesnekret, ja. Det er fire klarglass 7toms lykter. Dette oppsettet fantes også fra et firma som het Taifun dengang da, og jeg hadde en slik grill, men syntes ikke den var spesiellt pen. Hadde en plan om å bygge om en rundlyktgrill sånn at den passet rundt disse fire lyktene, men ble aldri ferdig... derfor kan bilen godt selges med den orginale firkantlyktfronten.

Og erjo, jeg kjenner godt til de momentene du nevner. Er i ferd med å få akutt plassmangel selv og, så noe må bort. Og når jeg så hvordan ungene koste seg på hemsen i hevetak-Multivanen i sommer, så måtte det enten ha blitt hevetak på syncroen (noe jeg har skrinlagt etter et par besøk hos Jarle og sett på hans 16toms hevetakprosjekt), eller å selge denne og heller konsentrere seg om den andre.
Faktisk tror jeg du er inne på noe veldig riktig. Det med hevetak er jo veldig bra for de minste, ja. Dessuten er det enklere på tur. Og å bygge om Syncroen er vel forsåvidt en god ide, men mest et dårlig påfunn på grunn av all jobben. Jeg har sett på det Jarle driver med, og det er MYE, MMMMMYYYYEEEE jobb. Så lurt å skrinlegge noe slikt. Bedre å kjøpe noe ferdig (jeg kjøpte jo en T3 med hevetak).

Du finner nok en... (alt funnet?).
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
jayster
-
-

Post by jayster »

OddN
Hei hvor mye tenke deg for bilen i slik stand den er i dag?
BACK WITH A DUB AFTER 10 YEARS WITHOUT
OddN
-
-

Post by OddN »

jayster wrote:OddN
Hei hvor mye tenke deg for bilen i slik stand den er i dag?
Vurderer alle seriøse bud...
OddN
-
-

Post by OddN »

Oppdatert første tråd.

Ny høstpris 39000. Må bort før vinteren kommer.
OddN
-
-

Post by OddN »

Da ser det ut som denne får et nytt hjem i løpet av neste uke...

Med fare for å selge bjørnen før skinnet er skutt, kaller vi den "avtalt solgt".
PORSVW
-
-
Car: T3 DOKA SYNCRO Subarupowered /T3 1.9tdk SYNCRO

Post by PORSVW »

...lurer på hvor den skall...trur eg veit... 8)
-91 T3 Doka 4x4 2.0-87 T3 4x4 1.9tdk-87 T3 Doka 3.6-91 T3 Sika 1.6Td-68/78 T2 Bay Westfalia-72 Porsche 911T-88 Porsche 924s 3.0-93 Porsche 968cs-84 Porsche 944 16v-67 VW Notch 3.2-63 VW Notch-56/60/67 VW Type1-73/74 VW 1303s-71 VW Variant/Fastback
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Nåh?
Tage Vedal

T3-fan
foxhome
-