Jeg har en kammerat som har en 1997 2,5 TDI 102HK som er chippet, og nå har den begynt å røyke noe veldig ved gasspådrag, noen som har ideer? eller er dette rett og slett normalt ved chiptuning??
er det chip eller boks da?
med boks så er det ofte ett problem med ekstra svart røyk. uforbrent diesel. kan også forekomme ved chipping. men hvis dette er gjordt seriøst hos ett firma som chipper biler ville jeg ha hørt med dem.
Bilen har chip, og jobwn we gjort av et respektbalet sted i bergen, kasnje dieselpumpereima burde fått seg en sjekk ja...... Er faktisk under 1 år siden han skifet den.
Kjørte diagnose på bilen, og ingen feil i elektronikken......
Du kan prøve å bytte luftfilter, på biler som er chipet er diesel trykket høyere og kombinert med "tett luftfilter" ryker det svart, som er uforbrent diesel jeg kjører maks 10 000 km pr. vask (KN)
vestlyen wrote:Hvis reima til dieselpumpa er dårlig vil bilen plutselig begynne å røyke
Hvis den er dårlig vil reima ryke. Den kan gå dårlig hvis denne har hoppa slik at innsprøytningstidspunktet blir gæli. Da vil den og nok ryke i eksosen. I dette tilfellet høres alt ut til å være ok, men at eksosen ryker.
Husk at filteret må tørke før du starter motoren, jeg lar filteret tørke min. 24 timer før bruk. fint å gjøre på fredag for da står bilen rolig til mandag morgen