Overhaling av DJ 2,1

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Tistlo
-
-
Car: plenty
Phone: 97419035

Overhaling av DJ 2,1

Post by Tistlo »

Hallo,

i frykt for at motoren i bilen min kan kapitulera kortid som helst(mangel på oljetrykk samt mulig rådebank) har eg komt fram til att eg må få overhalt ein motor -mens bilen fortsatt er i drift- . i bilen står det ein ukjent motor som blei kjøpt inn brukt då orginalmotoren begynte å lekka frå vasskappepakningane.. derfor har eg liggande orginalmotoren i pappkasser, og denne tenkte eg å få overhalt.

spørsmålet mitt er kva som må skiftast på desse? eg har allerede liggande:
-nye stempelringar
-komplett pakningsett
-veivlager
-rådelager
-kamlager

det eg lurer på er feks kva skruer som MÅ bytast? svinghjulsboltar? (unneberg tar 70kr bolten..) rådeboltar?(unneberg har ikkje?) evt andre bolter? clutchboltar kanskje?

eg skal ogso sjølvsagt byta clutchlamell og andre vanlige ting som oljepompa og filter etc.

men kva vert eigentlig utslete i desse motorane? har fått for meg att kamakselen og løftarar er dårlig i dei. org motoren har truleg gått mellom 150 og 200 000km

når da gjeld toppane so går da vel bra å få sandblåst dei og bruka kjemisk metall(biltema) til å sparkla korrosjonshola i dei? pleier ventilane å vera dårlige på desse, evt fjørene?

eindel spml. men håpar nokon har nokon gode tips til meg:)

Tistlo
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
SYNCRO
-
-

Re: Overhaling av DJ 2,1

Post by SYNCRO »

Hei.
Svinghjulsbolter er lurt å bytte ja. Du bør også bytte pinnelageret i svinghjulet mens du er igang.
Når det gjelder råder må boltene som holder råder og overfallet på råden sammen med veiv byttes, dette er strekkbolter og således KUN til engangs bruk.
Sjekk også toppene grundig og bytt gjerne ventilstyringer da det ofte har vært en tendens til at disse har blitt så varme at de har begynt å sprekke og det i enkelte tilfeller har falt av biter. Utover dette er jo en full overhaling av toppene noe du vil ha mye igjen for.
Ellers ville jeg nok si at du burde sjekke med vVW sin verkstedsmanual for komplett overhaling og ikke avvike fra dette, det vil nok koste litt, men da skulle du få en god og holdbar motor i mange år.
Lykke til.
Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Takk for godt svar! eg får høyra med møller imorgo kva prisen kjem på for ei heil lista med deler.. so må eg sikkert reisa direkte på pubben og få noko sterkt i koppen :lol: og so må eg heim å selga nokon bilar og nokon tonn med deler..

jaja

Men eg vil som du seier gjera ting skikkelig no sånn att eg har ein driftsikker motor i opptil mange år frammover. eg kjenner ein på møller som kan da mesta om desse bilane og generelt da mesta vw og han har eg fått masse tips ifrå. feks på vasskappepakningane skal eg bruka loctite 5970(grønn)
men da eg funderar på no er korleis i all verden eg skal få av kryssboltane... ser ut som da er enklast å riva av stempelringane og tre blokka rundt heile skiten.
Dei som har liggandes ny kam og løftarar må gjerne gaule ut!!
forresten, er det eit sjakktrekk å bygga om til vanlige løftarar og boblekam??
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
RøykenRikard
Car: VW Caravelle Syncro 1,6TD
Phone: 45632450

Post by RøykenRikard »

Vanlige løftere og bobblekam?? Hjelpes!
Hva godt skulle det gjøre?

Hydrauliske løftere er godt som gull!
Mvh Rikard
Formann
Røyken og Omegn Aircoolers

Rikard@roykenaircoolers.com
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Tistlo wrote: men da eg funderar på no er korleis i all verden eg skal få av kryssboltane... ser ut som da er enklast å riva av stempelringane og tre blokka rundt heile skiten.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... 4&p=206178
RøykenRikard wrote:Vanlige løftere og bobblekam?? Hjelpes!
Hva godt skulle det gjøre?

Hydrauliske løftere er godt som gull!
Tja, hvis du skal trimme hardt, med stive ventilfjærer, mye løft og rå stigning på knastene, så funker muligens faste løftere bedre enn hydroløfterne. En jeg kjenner som har skrudd mye boxer, både luft og vann, mente at kammen og løfterne blir mye fortere slitt på de med hydrauliske løftere. Jeg tror teorien hans var at oljefilmen mellom knasten og løfteren holder bedre når det er litt klaring med lukket ventil. Når oljetrykket presser løfteren mot knasten hele tida, så mente han at olja blir presset bort. Men jeg vet ikke om han har rett i dette. Det jeg vet er at den motoren jeg tok opp på ca 150000km hadde rimelig slitne løftere og kamaksel. Denne motoren hadde gått med rådebank og dårlig oljetrykk, men jeg kan ikke helt se at det skulle føre til mer slitasje mellom kam og løfter. Den hadde jo sikkert gått på dårlig olje / for lange skiftintervaller da..
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Ikke enkelt å få ut kryssboltene, boka sier det går med fingermakt men det gjør det ikke. Spesialverktøy både finnes og kan lages men det hjelper lite når man ikke kommer til eller når bolten sitter fast. Jeg fikk det til etterhvert ved å dele blokka ca.3 cm for så å komme til med en ringnøkkel for å skru muttrene fra rådelagerboltene, da kom stemplene ut og blokka kunne deles helt. Som du sikkert skjønner hjelper det ingenting å rive av stempelringene for å tre blokka over stemplene, det går ikke.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Takk for tips ang kryssbolt, og takk for arrestasjon ang min smarte plan..var jo ikkje heilt opent det blokkholet nei..
eg har ikkje hatt tid til å prøva meir, men trur no att eg skal få av boltane. med pussing av kant + varme so må da vel hjelpa på. får prøva meir imorgo

dei som sitter på tips om kor eg skal få tak i ny kam og løftarar i orginal spec må gjerne dela dei. reknar med at det er bås i denne motoren som dei fleste andre godt brukte wbx. unneberg har omslipt kam til litt over 1500kr. er da eit røvarkjøp?
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Fortsatt ikkje hatt tid til meir motorputling, men eg var innom HMV idag/møller, og forhøyrde meg med deler..........negativt. det aller mesta var utgått. nada kam,løftarar,svinghjulsboltar,rådeboltar etcetc. ikkje vannslangar eingong

om folk har tips til bra forhandlarar so får de gje beskjed!
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Overhaling av DJ 2,1

Post by subwoofer »

Unneberg og Günzl, så er du godt igang. CB Performance har litt vassere hydrauliske kammer til noen få kroner. (78$+drev)
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Unneberg er dyrt, gunzl er skamdyrt, og har ikkje alt

cb..... dei har jo litt til langt meir okå prisar

desse løftarane kan brukast på min motor sant?
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=73

ang kam:
her er dei hydrauliske å velga mellom:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=72

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=58

og 2 av dei langt billegare enn dei 2 andre... men ken skal eg velga?? ser ut som valget står mellom 2206, 2251 og 2252

kan desse rådeboltane brukast på wbx: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1229 ??

her er forsovidt noko å vurdera: http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-VW-9 ... 4160835817 men satsar på å få gjenbrukt da eg har
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Nytt spml:

MÅ rådeboltar bytast?? ser ut som kun gunzl har desse og dei kostar ein liten formue.

samme gjeld svinghjulsboltar. og nokon som veit strekkfastheiten til desse? kan eg kjøpa hyllevare unbrako skruer i samme dim? eller e da super fancy strekkfastheit i desse orginale.
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
subwoofer
-
-

Post by subwoofer »

Jeg tror de løfterne stemmer, har tenkt å kjøpe de samme selv hvis ingen skriker ut at det er feil type.

2252 påstås fra andre kilder å være bortimot klin lik WBX-kammen, når CB sier "stock" mener de vel vanligvis LBX, så jeg tror standardkam dermed refererer til CU-kammen. 2205 blir dermed omtrent det samme som 2252 med 1.25-vippestell.

2253 og 2254 gir litt mer futt på høyere turtall, med shims på ventilfjærene har jeg hørt det sagt at 7000 o/min er greit. Tror klystér brukte 2253 på Varianten sin (m/turbo).

Når det gjelder rådeboltene får du se etter i Bentley (eller tilsvarende) hva det står, det kan være før- og etter-datoer ute og går.
Joachim

Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Satsar på 2252 eg då, vist so at den er tilnerma lik orginal. skal ikkje ha noko racing turtals motor :lol: kun holdbarheit som gjelder her

og satsar på å kjøpa dei løftarane om ikkje nokon kjem med kontramelding på kvalitet ol.

skal forska litt på boltar, men hovudet mitt seier at den slags boltar er eingong, men kanskje da held med ny mutter..
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Rådeboltene MÅ byttes, ja. De er beregnet kun til engangsbruk, du vil vel ikke risikere ødeleggelsen av en nyoverhalt motor p.g.a én bolt som ryker?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

kor kjøpte du dine? gunzl?
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Det er også mulig å få oljepumpe med større kapasitet(den har litt større pumpekammer, og stikker litt lenger inn i blokka), det kommer jeg til å montere når jeg skal sette sammen en av DJ'ene jeg har liggende.. Mener jeg så den hos en amerikansk vanagon dealer, husker ikke navnet..
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

er det 26mm pumpe som er orginalt? 30mm schadek pumpa får du ivertfall tak i på unneberg og alle andre plassar billig. men systemet er vel laga for 26, så meir oljestraum betyr jo meir motstand, men bør jo forauka trykket litt. kanskje eg skulle ha putta ei 30mm pumpa på motoren i bilen no, som slit med mangel på oljetrykk.....ja kanskje da!
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
subwoofer
-
-

Overhaling av DJ 2,1

Post by subwoofer »

Hadde en lengre boxerprat på Unneberg i går, da jeg sa syncroen hadde gått 240', sa han "da er det vel slutt på rådelagrene veldig snart". Jeg tror ikke større oljepumpe løser problemet med slitte lagere spesielt lenge.

Har noen funnet en rimelig kilde til råder forresten? Er jo ikke samme dim som på Boble, kryssbolten er 24mm mot 22 på Boble. Ellers tror jeg lengda er lik?
Joachim

Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

men meir oljetrykk vil vil tyna ut levetiden endå litt til, sånn at eg får gang på ny motor før den tid. men eg får sjå kor mykje eg gidd gjera ut av den gamle..

rådane vert vel ikkje utsletne i seg sjølv?? er vel berre foringen til kryssbolten og lagerene som går dunken over tid. og kor finst desse foringane å få kjøpt ska tru? reknar med eg bør byta dei og. samt sjekka for rettheit + vektbalansera rådane
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
subwoofer
-
-

Overhaling av DJ 2,1

Post by subwoofer »

Tencentlife på TheSamba hevder at rådelagerenden må maskineres bortimot uansett, det har blitt meldt om ovale åpninger til rådelagrene her på forumet også. Vi får måle og se, men hvis det finnes sett til en tusenlapp er jeg fristet til å si skitt au og bytte for å være sikker.
Joachim

Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

håpar eg slepp undå da! får vel ikkje overdim lager til rådane??

gunzl har 1.9 rådar til rundt 2500kr så da e berre å spara opp peng:) men dei kan vel ikkje brukast likavel
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

subwoofer wrote:Hadde en lengre boxerprat på Unneberg i går, da jeg sa syncroen hadde gått 240', sa han "da er det vel slutt på rådelagrene veldig snart". Jeg tror ikke større oljepumpe løser problemet med slitte lagere spesielt lenge.

Har noen funnet en rimelig kilde til råder forresten? Er jo ikke samme dim som på Boble, kryssbolten er 24mm mot 22 på Boble. Ellers tror jeg lengda er lik?
Der er du inne på noe vesentlig, Joachim...

Han jeg kjenner på lokalt VAG-verksted driver jo med noe så ekstremt (i denne sammenheng) som bilcross...

Og han hadde liggende en 1600 bobleråde på verkstedbordet....og muligens så benyttet han bolter fra slike...Disse som kunne brukes igjen.

De byttet også sk. krystall (LES:Turtallsperre) i ECU'en også...

Tistlo! Hvis du søker på mitt og Jørn Tangens brukernavn (Bugman og Klyster) så finner du noen innlegg om veiv, råder og blokk etc.

Min kjenning mener bestemt at man bør sjekke blokka på wasserboxern (spesielt 2,1) for ovalitet i lagersetene. Og han viste meg en blokk der man kunne se dette med det blotte øye.

Jørn, som jo lader hardt med turbo, sa vel da at dette hadde han ikke opplevd, men du kan jo alltids sjekke?!

(De motorene som benyttes i bilcross, kommer jo ofte fra biler som er gått langt og som kanskje ikke har fått det nødvenfige stell til tider.. :roll: )
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

caravelle i bilcross, da var nytt :lol: :lol:
nei skjønner jo da att dei vert utsletne, eg håpar jo da at da ikkje er for gale med ovalitet så eg slepp bruka peng på linjeboring. men eg vurdera å få alt balansert. er vel etter alt å dømma verdt da i lengden!

Hadde vert fint om du kunne fått bekrefta OM da går an å bruka 1600 rådeboltar utan noko problem, desse ligg jo rundt annakvart hushjørna..

eg ventar til tangen har våkna opp att ifrå tailandsdvalen sin , so kjem han vel kanskje innom her og skriv noko fornuftigt:)
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

I ei Boble, Christer! :wink: :roll: :cry:
Tistlo
-
-

Post by Tistlo »

Tog nok den du;) desverre ja..

nokon som har truen på hyllevare unbrako til svinghjulet då? eller kan eg kanskje berre bruka opp att dei gamle? står igrunn always replace i bentley manualen. det står det derimot ikkje under rådeboltane..merklignok
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Post Reply