har fått et tilbud om en LT2 men jeg sliter med å finne utav motorene på disse. Finner motorkoder men ikke hk/kw på nett. Google er ikke min venn her.
Det jeg vet er at 2.8 motoren er Mercedes. Det vil vi ikke ha. Så er det 109hk maskinen. Er det egentlig ACV motoren i en annen utførelse? Jeg huser ikke fra tiden på VW og min ETKA dekker ikke langt nok frem i tid.
Så har noen en motorkodeoversikt med hk eller kw så setter jeg pris på den infoen.
Jeg har ikke kodene og de forskjellige versjonene i hodet, men 2,5 er i utgangspunktet rekkefemmer tilsvarende TDI-motorene i T4. Det finnes et par forskjellige versjoner av dem, med forskjellig effektuttak. Det stemmer nok at den ene var på 109 hk. Tror kanskje det var en på rundt 130 hk også, men jeg husker ikke.
2,8-literen ble nok produsert av VM Motori i Italia. VM var vel eid av Daimler-Benz på den tida, så mulig den kan ha blitt brukt i Sprinter også? Men noen Mercedesmotor var det vel egentlig ikke. Jeg ser forsåvidt ingen grunn til å ønske seg en VM Motori-diesel noe mer enn en Mercedes-Benz-diesel. Det var vel VM Motori som leverte dieselmotorer til Chrysler Voyager og Jeep Cherokee. 2,3 Bensin i LT2 var en Mercedesmotor, men jeg mistenker at du ikke ønsker deg sånn heller.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Ok. Da er det iallefall ikke helt på jordet det lille jeg klarer å memorere. 2.8 sitter i Sprinter ja. Det blir riktignok sagt at de motorene går himla langt, men jeg føler meg faktisk på tryggere grunn med en T4 basert maskinist. Craftern og har det, og derfor føler jeg meg trygg på motoren der og. Sjøl om alt anna ryker ...
Men det anna er tross alt MB basert.