Føler på oljedamp
Føler på oljedamp
Det går en slange ifra topplokk og opp til innsugmanifoil.På denne er det festet noe elektrisk,hva formål har den? Merket at den ene ledningen hadde tatt veien ut av stikket 
VW Multivan 2.5Tdi 2003 mod
Re: Føler på oljedamp
Jeg hadde tilsvarende på min 97mod. 2,4d. Fikk problemer med at det begynte å sive olje gjenom pluggen og ut i kontakten . Det kortsluttet ledningene med den følge at motoren stoppet. Etter gjentagne ganger og på de mest utsatte steder . Midt i røsjen og på toppen av hemsedalsfjellet midtvinters . Klippet jeg ledningene og isolerte de . Plugget så kontakten . Har ikke hatt problemer siden. Forhørte meg på Møller om hva misjon kontakten hadde . Men fikk bare et litt uklart svar om at det hadde med temperaturfølingen å gjøre .
Tore.
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Det er ett varmeelement for å hindre at åndinga fra motor fryser er det jeg har fått forklart.
Morten B
Den bør virke når det er kaldt fordi det kan fryse kondens i slangen og hvis den tetter seg spruter olja ut andre steder. Tror det er skjelden at det skjer.
Den deler sikring med magnetventilen på dieselpumpa og jeg antar at det er en grunn til det.
Den deler sikring med magnetventilen på dieselpumpa og jeg antar at det er en grunn til det.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper