Tar dette fra begynnelsen av.
Var ute å kjørte en tur, etter ca 20min bynte det å blinke i displayet der det står åssen gir den står i. Stoppa bilen, tok ut nøkkelen å starta igjen, da ble det iorden at.
Dagen etter dro jeg på jobb og da sto bilen rolig hele dagen. også skulle jeg hjem - ca 5-6km å kjøre kanskje. Skal rygge inn i carporten og når jeg skal sette automatkassa i revers så stopper motoren helt. Ingen problem å få starte igjen.
Litt senere på dagen så måtte jeg en tur ut. Gjorde det ærende jeg skulle og dro hjem. På veg hjem så bynte gløde lampa å blinke og da kom det også opp i displayet check engine. jeg stoppa bilen tok ut nøkla og starta igjen. kjørte noen hundre meter så blinka det igjen i glødelampa men også motorlampa kom opp og da check engine. stoppa bilen og tok ut nøkla igjen og fikk starta igjen med motorlampa lysene. Var innom butikken også når jeg skulle starte igjen fikk jeg start på 2. forsøk og dro hjem. Dagen etter starta den på første med motorlampa lysende men gikk fint, måtte jo på jobb. hjem igjen det samme.
Idag starta den normalt uten noen problem.
Noen som har vært borti dette?
glødelampe, Motorlampe lyser
glødelampe, Motorlampe lyser
Vegard
Re: glødelampe, Motorlampe lyser
da anbefaler jeg og få lest av feilager.....
Helt enig med rl her, Har du et verksted eller en kompis med diagnose utstyr til å lese ut feil minnet så har du ofte feilen i klar tekst:)rl wrote:da anbefaler jeg og få lest av feilager.....
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI
link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
Multivan T5 2.5 TDI
link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Ingen vits å dra innom Møller med en såpass ny bil nei.Wibii wrote:Tar dette fra begynnelsen av.
Var ute å kjørte en tur, etter ca 20min bynte det å blinke i displayet der det står åssen gir den står i. Stoppa bilen, tok ut nøkkelen å starta igjen, da ble det iorden at.
Dagen etter dro jeg på jobb og da sto bilen rolig hele dagen. også skulle jeg hjem - ca 5-6km å kjøre kanskje. Skal rygge inn i carporten og når jeg skal sette automatkassa i revers så stopper motoren helt. Ingen problem å få starte igjen.
Litt senere på dagen så måtte jeg en tur ut. Gjorde det ærende jeg skulle og dro hjem. På veg hjem så bynte gløde lampa å blinke og da kom det også opp i displayet check engine. jeg stoppa bilen tok ut nøkla og starta igjen. kjørte noen hundre meter så blinka det igjen i glødelampa men også motorlampa kom opp og da check engine. stoppa bilen og tok ut nøkla igjen og fikk starta igjen med motorlampa lysene. Var innom butikken også når jeg skulle starte igjen fikk jeg start på 2. forsøk og dro hjem. Dagen etter starta den på første med motorlampa lysende men gikk fint, måtte jo på jobb. hjem igjen det samme.
Idag starta den normalt uten noen problem.
Noen som har vært borti dette?
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Neida, for det var jo hvertfall ikke det første jeg tenkte på eller gjorde..........uffameg....skulle såklart gjort det. Dumme meg.
men uansett
Har fått en oppdatering på girkassa og dem har skifta eksoskjøler.
men uansett
Vegard
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Vel, jeg tenker på "før i tida" om oljelampa begynte å lyse, var trykket borte, da burte du stoppe motoren momentant.Wibii wrote:Neida, for det var jo hvertfall ikke det første jeg tenkte på eller gjorde..........uffameg....skulle såklart gjort det. Dumme meg.
men uansett
Sånn i ettertid lyser oljelampa fordi trykket er under en viss verdi, men man kan kjøre, men man bør skjekke, sånn generelt.
Hva jeg egentlig selv hadde gjort i ditt tilfelle, vet jeg ikke, kommer ann på situasjonen.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Her var det vel ikke snakk om oljelampa? Men lampa for feil på motorelektronikk og glødelampa. Dette tyder på at det er registrert feil i motorstyringa. Og det rimer bra med feil på ventilen i EGR-kjøleren.
Hvis oljelampa lyser rødt er det fortsatt sånn at det betyr at oljetrykket er lavt eller borte, og det kan allerede være for seint å stoppe motoren med en gang. Gul oljelampe betyr vanligvis lavt oljenivå, og da er det ingen grunn til å bråstoppe. Dette går på forskjellige sensorer og varsler om to forskjellig ting. Det første er kritisk, det andre er fordi du ikke har giddet å peile og etterfylle.
Hvis oljelampa lyser rødt er det fortsatt sånn at det betyr at oljetrykket er lavt eller borte, og det kan allerede være for seint å stoppe motoren med en gang. Gul oljelampe betyr vanligvis lavt oljenivå, og da er det ingen grunn til å bråstoppe. Dette går på forskjellige sensorer og varsler om to forskjellig ting. Det første er kritisk, det andre er fordi du ikke har giddet å peile og etterfylle.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi