Har en 95-mod 2.5b med A/C foran og ekstra varmeapparat bak.
1) Temperaturreguleringen til apparatet bak fungerer ikke.... kan det være den elektroniske bryteren? Viftehastigheter fungerer.
2) Når jeg setter viftehastigheten på fullt så bråker det som bare det, men nesten ingen luft kommer ut av risten i dørterskelen. Kan det være et rør eller fire som har hoppet av under bilen?
3) Hendelen som skal regulere luftretning på hovedapparatet vil ikke styre luft opp/ned. Alt kommer opp i ruta og ut i ventilene (minimalt ned).
Selve hendelen virker mellom defrost, ned, ventiler samt de tre innstillingene for AC. Resirk knappen virker heller ikke. Kan det være et spjeld som har satt seg?
På forhånd takk!
mvh,
Ørjan
Trøbbel med varmeapparat
Nå har jeg bare erfaring fra en 98 mod, nyere brytere.
1 Det sitter en egen elektrisk temperaturregulator som jobber i sammen med den mekaniske foran. Det kan være vært å sjekke denne samt ledninger.
2 Er ikke dette luftinntaket, hos meg kommer lufta ut fra et deksel midt under setene i andre seterad. (Denne kan lukkes)
3 Her kan det være feste av vaierne som har røket, jeg har hatt store problemer med dette, løsning hos meg: to dråper lynlim og et strips på virestømpene til varme og lufreguleringen så de avlaster hverandre.
Resirkulasjon spjeldet er drevet av vakum, sjekk slanger for lekasje. Tror du kan komme til spjellet hvis du tar av friskluftfilteret i motorrommet (husker ikke helt)
1 Det sitter en egen elektrisk temperaturregulator som jobber i sammen med den mekaniske foran. Det kan være vært å sjekke denne samt ledninger.
2 Er ikke dette luftinntaket, hos meg kommer lufta ut fra et deksel midt under setene i andre seterad. (Denne kan lukkes)
3 Her kan det være feste av vaierne som har røket, jeg har hatt store problemer med dette, løsning hos meg: to dråper lynlim og et strips på virestømpene til varme og lufreguleringen så de avlaster hverandre.
Resirkulasjon spjeldet er drevet av vakum, sjekk slanger for lekasje. Tror du kan komme til spjellet hvis du tar av friskluftfilteret i motorrommet (husker ikke helt)