2012 - det femte Berlin Busfestival

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by Rudeboy »

Da er andre vaskemaskina igang etter omlag en måneds tid på landeveien.

Jentungen og meg rulla av Colorlines balje på Hjortneskaia for noen få timer siden etter å ha kjørt følgende rute til Altes Lager hvor Busfestival foregår ei helg i året, sistehelga i juli :

-Oslo - Hamburg pr Norwegian på onsdag, jeg hadde bilen der etter å ha prøvekjørt kontinentet med nybilen og for å spare reisetid ifm henting av ei som ikke har barnehage i fellesferien, så tok vi fly.
-Hamburg - ABC camping, Großensee bei Hamburg for første overnattinga.

Burde ha skjønt det kom til å bli noen varme dager med 30 i skyggen da vi kom tilbake til bilen etter etpar timer på stranda rett ved campingen 8)

Torsdag - Großensee bei Hamburg til Altes Lager sør for Berlin/Potsdam, tok omlag tre timer å kjøre dit.

Etter ankomst porten, så viste det seg de ikke åpna før 1600 og siden det var omlag en time igjen til klokka var såpass mye og kjøleskapet i bilen enda var tomt, så returnerte vi til nærmeste (?) landsby for etterforsyninger på Netto, kolonialen jeg observerte påvei til Altes Lager.

Vel utført shopping (nei, de tar ikke kort, du må ha kapital fra f.eks Berliner Volksbank 500m oppi gata) så returnerte vi og da sto det ikke lengre 8 - 10 biler foran oss men ingen, folk hadde jo begynnt å kjøre inn.
Det sto dusinvis av biler der allerede, og vi ratta bort til Familieområdet mit straum, siden vi skulle ha kald mat i bilen helga igjennom.

Først kjørte jeg til et kryss hvor ei pil pekte til venstre og "Mit straum/with electricity" sto påført. OK, svingte til venstre men der var det såpass tomt for folk at vi rattet tilbake for å se på de bilene som allerede sto på plass.
Og, jaggu! Kjentsfolk, jo - Andrew & Gill hadde rukket strekke markisa si ut da vi kom til det hjørnet som i ettertid vel må kalles Norwegian corner.
Image

Så da vi fikk invitt til å parkere ved dem, gjorde vi da det. Opp med hevetak og begynne å hive rundt på barnesetet etc for å lage boplass i bilen.

Image

Det var som nevnt i Vidvandretråden noe begrenset med skygge, det virket nesten som om vi selv måtte lage skyggen om vi ville ha den og da brukte vi både det ene og det andre for å få sola unna :D

Terrenget i området er flatt som det kan få blitt, ser ut som Danmark og det ser ut som Nederland. Her skal de bo, folket.

Her er ett stusselig forsøk på å skape en fattigmanns 360' overblikk tatt midt på flystripa. Den er antakeligvis sine 3.200m lang, ingen NATO-standard i lengden her og rett ved der vi bodde er flystripa kutta opp og gravd vekk i et parti - i motsatt ende av området er det nå en småflyplass microfly og paraglidere bruker.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sanitærforholdene, dvs dass, blir av meg gitt to tomler av to mulige. Disse blå plastutedassene med adskilt piss & skjitkar hadde tyskerne til og med husket på å ha kjemikalier i så det stinka ikke høng som jeg er vant med at det skal gjøre i slike dass. Selv når vi hadde 32' over flere dager og en tilsvarende dass her hjemme hadde gått i lufta pga selvantenning, var det ganske greit å åpne døra og stige inn i tenkeboksen 8)

Dusjer er tilgjengelig men det er fellesdusj så er man genert som jeg (hehe) er, så ble det istedet etpar runder med våtservietter.

Skal legge ut flere bilder noe senere, Telenor mener jeg har brukt opp kvoten min - som de uten forvarsel kutta med 1 Giga ifjor, fra enorme 6 til 5G trafikk. Dermed kan jeg fritt anvende mine enorme fem Giga i trafikk igjen fra over midnatt :lol:
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: 2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by Andrew »

Andrew & Gill er ogsaa ferdig med VW Bustival 2012 utenfor Berlin. Helt ok treff med veldig stort innslag av T3. Rudeboy har gitt en god beskrivelse av tilstandene som stemmer, men fellesdusjen sjenerte meg ikke og det var boettevis av varmt vann. Forhandlerne som var tilstede solgte ikke mye og det var ikke stort aa kjoepe heller. Paa meg ble det en decoupler til som var bestilt i forveien. Min eneste innvending til det hele - og en relativt stor innvending - var at de som organiserte det hele skiltet med et familieomraade hvor det skulle vaere stille etter kl.22.00 og hvor vi skulle ha plass. Det som ikke var skiltet var megastoey fra hoeyttalere som fylte hele stedet fram til kl.2.30 slik at vi fikk ikke sove. Det resulterte i at vi dro fra Bustivalen allerede kl.19.30 loerdag kveld for aa unngaa nok en soevnloes natt. Jeg tror ikke vi drar paa denne en gang til. Tipper det blir Vanfest (naa heter det visst 'Busfest') i England neste aar. Takk igjen til Yngve, Oda Johanne, Jan og Annina for reddende felleskap!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
bjørn53
-
-
Posts: 1303
Joined: 18 Oct 2009, 00:37
Car: t3 + golf
Phone: 90134047
Location: Utenfor brumunddal

Re: 2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by bjørn53 »

Andrew wrote: Paa meg ble det en decoupler til som var bestilt i forveien.
Hvor bestilte du din decoupler og hvor mye måtte du betale?
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: 2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by Andrew »

Bestilte fra Syncro-Services. Fikk spesialpris og lovet aa ikke spre det videre. Du maa nok regne med godt i overkant av 600 euro. Andre forhandlere hadde til 695.... Ta kontakt med firmaet og prut! Du maa nok sende nesekone og skaft ellers blir prisen enda hoeyere. Vel verdt synes jeg. Du faar igjen hvis du selger bilen hvor denne er montert.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: 2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by Rudeboy »

Flyfoto med alle bussene som stillte opp, noe alle norske gjorde, finnes på forsia av treffets egen sajt :

http://www.vwbus-treffen-berlin.de/
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: 2012 - det femte Berlin Busfestival

Post by Rudeboy »

Dersom man tar opp oversiktskartet her så ser man først og fremst at det skulle være en pub på området, det visste jeg slett ikke - jeg må tilbake for å ta en pubrunde !

http://www.vwbus-treffen-berlin.de/gelaendeplan.jpg

Men som jeg først tenkte på, så ligger det an til at dersom man parkerer helt til høyre i kartet - dvs så langt til høyre man kommer ikke langt unna trialløypa til Marco (ORGA & ansvarlig for offroadløypa) så kan det tenkes lyden fra scenekanten får hindringer i skog og Gocartsenter før den begynner snuse seg fram til trøtte nordboere.

Ulempa er riktignok at man kommer langt unna alt unntatt trialløypa og biloppstillinga for luftfotoet, da. -Er man heldig så kanskje man slipper blitte bilen ifm luftfotoet, at man allerede står på en god plass ? :lol:

Vel, jeg satser på å stikke ned neste år også - detta var moro ! Sistehelga i juli.
Post Reply