Vurderer disse setene: http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Multivan-B ... 2573779be8
Er det mulig å sette disse inn i min bil?
Vanskelig?
Kan de to midterste setene roteres?
Jeg har en 2002 mod T4 lang utgave. Nå en kombinertbil.
Bytte seter i min kombinertbil
-
berand
- Car: 2002 T4 2,5 TDI, 151 hk, lang utgave
- Phone: 41416193
Bytte seter i min kombinertbil
'98 Mercedes E 220 CDI
'02 VW Caravelle 2,5 TDI Man. Lang. Kombi. 2 skyvedører
Re: Bytte seter i min kombinertbil
Jeg kan svare ja, på at de setene i midten kan roteres.
Er vel mulig å få inn, men hvordan blir det med sikkerhetsbeltene i bakerste rekke? Det er jeg usikker på. Har det interiøret i min multivan.
Er vel mulig å få inn, men hvordan blir det med sikkerhetsbeltene i bakerste rekke? Det er jeg usikker på. Har det interiøret i min multivan.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
-
berand
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... e=35547605
Det ser ut som denne bilen har setebeltene til bakerste sete festet der de normalt skal være. Altså "over" vinduet.
Det hadde vært morro om dette gikk
Det ser ut som denne bilen har setebeltene til bakerste sete festet der de normalt skal være. Altså "over" vinduet.
Det hadde vært morro om dette gikk
'98 Mercedes E 220 CDI
Den bilen du linket til på FINN er en kort utgave. Du skriver du har lang. Om dette har noe praktisk betydning vet jeg ikke.
Har du sett i vegg og tak bak i bilen om det er fester eller gjennomføringer for belter. Regner med du har panel og ikke bare synlig karosseri der bak.
Har du gjennomføringer for setebelter skulle vel ikke jobben være noe mere enn å få tak i setebenk og belter og montere. Har du ikke gjennomføring for belter, må du skaffe deg panel som har det.
Har du sett i vegg og tak bak i bilen om det er fester eller gjennomføringer for belter. Regner med du har panel og ikke bare synlig karosseri der bak.
Har du gjennomføringer for setebelter skulle vel ikke jobben være noe mere enn å få tak i setebenk og belter og montere. Har du ikke gjennomføring for belter, må du skaffe deg panel som har det.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
berand
Det er klart for belter der bake
Så da kan jeg i allfall sette inn en benk og seler. Hvordan er det å montere dette selv? Skal søke litt i forumet...
'98 Mercedes E 220 CDI
Grei jobb om du har Caravelle,i verste fall må du skjære litt i teppet:

Montere ryggfester

Seler:

Og,såklart montere setet:

Eg monterte i ein kort,men den lange skal ha fester i hvertfall heilt bak, (I konfigurasjon (2+2+2+3) Usikker om det er hull for å kjøre 2+2+3+0 evt.2+3+3+0
Nokon andre må svare på det.

Montere ryggfester

Seler:

Og,såklart montere setet:

Eg monterte i ein kort,men den lange skal ha fester i hvertfall heilt bak, (I konfigurasjon (2+2+2+3) Usikker om det er hull for å kjøre 2+2+3+0 evt.2+3+3+0
Nokon andre må svare på det.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
-
berand
Se der ja. Ønsker da 2+3+3+0 løsning. Så her kommer vel ikke hjulbuene i veien
Da kan jeg vel også bruke en to- pluss enløsning på tredje seterad. Dette er vel enklest?
Må ha bagasjeplass, da vi har en hund på størrelse med en liten kalv, og barn nummer tre kommer i januar
Da kan jeg vel også bruke en to- pluss enløsning på tredje seterad. Dette er vel enklest?
Må ha bagasjeplass, da vi har en hund på størrelse med en liten kalv, og barn nummer tre kommer i januar
'98 Mercedes E 220 CDI
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Det interiøret på ebay ser ut til å komme fra Multivan II. Samme utførelse som de norske Multivan camping er basert på. Du har fått med deg at det interiøret kommer fra en vraket bil, og at det er noen skader på det?
Setet hypomac har montert, kommer fra en Caravelle, og har ikke samme innfesting. Treseteren fra Multivan kan trekkes fram og legges ned til seng, men det er bare mulig å sitte i det når det står i bakre posisjon. Dette på grunn av festene til seteryggen. Vær obs på at det er flere forskjellige slike fester til T4. På grunn av disse festene i sideveggen, er det ikke sikkert du kan plassere det bakre setet så langt fram i en lang t4 at du får noe særlig bagasjerom. De blanke skinnene brukes til å feste de midtre setene på Multivan II. De er nedfelt i en spesiell gulvplate med plastbelegg. Du må nok bygge litt hvis du skal montere disse i en vanlig Caravelle med teppegulv. Men det er sikkert mulig å få til med noen finerplater og litt snekkerarbeid. Multivan ble vel ikke levert i lang utgave. Jeg er ikke helt sikker på om sikkerhetsbelter som passer med sidebekledning til lang Caravelle, også passer med multivansetet. Dette bør du sjekke.
Det fine med dette interiøret, i tillegg til muligheten for seng, er at det er forholdsvis enkelt å ta midtsetene ut og inn. Hvis du tar ut setene får du mye bagasjeplass mellom treseteren og forsetene. Hvis du skyver fram treseteren får du et brukbart bagasjerom bak, men da kan altså ingen sitte i setet. Multivan hadde også et utfellbart bord i venstre sidebekledning, slik at du kunne snu de midtre setene og få en grei sittegruppe bak i bilen. Men det ser vel ikke ut til at sidebekledningene følger med på denne handelen.
Setet hypomac har montert, kommer fra en Caravelle, og har ikke samme innfesting. Treseteren fra Multivan kan trekkes fram og legges ned til seng, men det er bare mulig å sitte i det når det står i bakre posisjon. Dette på grunn av festene til seteryggen. Vær obs på at det er flere forskjellige slike fester til T4. På grunn av disse festene i sideveggen, er det ikke sikkert du kan plassere det bakre setet så langt fram i en lang t4 at du får noe særlig bagasjerom. De blanke skinnene brukes til å feste de midtre setene på Multivan II. De er nedfelt i en spesiell gulvplate med plastbelegg. Du må nok bygge litt hvis du skal montere disse i en vanlig Caravelle med teppegulv. Men det er sikkert mulig å få til med noen finerplater og litt snekkerarbeid. Multivan ble vel ikke levert i lang utgave. Jeg er ikke helt sikker på om sikkerhetsbelter som passer med sidebekledning til lang Caravelle, også passer med multivansetet. Dette bør du sjekke.
Det fine med dette interiøret, i tillegg til muligheten for seng, er at det er forholdsvis enkelt å ta midtsetene ut og inn. Hvis du tar ut setene får du mye bagasjeplass mellom treseteren og forsetene. Hvis du skyver fram treseteren får du et brukbart bagasjerom bak, men da kan altså ingen sitte i setet. Multivan hadde også et utfellbart bord i venstre sidebekledning, slik at du kunne snu de midtre setene og få en grei sittegruppe bak i bilen. Men det ser vel ikke ut til at sidebekledningene følger med på denne handelen.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
berand
Takk for gode svar. Har ikke kjøpt noe enda. Er fortsatt i tenkeboksen for hva jeg skal gjøre. Hadde vært greit og beholdt seteplasseringene som nå, men at passasjersetet kan snus 180 grader ved behov. Er dette mulig å få til på en lovlig måte, slik at mor kan sitte vent mot barna ved evt. problemer med de små
Ser på Ebay at disse snurreplatene ikke koster all verden. Men hva med bilbeltet under fart? Ser også at de har enkeltseter med integrert setebelte i...
Ser på Ebay at disse snurreplatene ikke koster all verden. Men hva med bilbeltet under fart? Ser også at de har enkeltseter med integrert setebelte i...
'98 Mercedes E 220 CDI

Eg reknar med snurre funksjonen er tiltenkt brukt når bilen står i ro. Eg må skru seteryggen ganske bratt,kjøre setet litt fram og glytte på døra for å klare å snurre setet rundt. Får som du skriver heller ikkje brukt sikkerhetsselen med setet bakfram. Kan nok lage det til slik at det går an å bruke et topunktsbelte når en sit bak fram.Korvidt det går an å godkjenne er uvisst. Lurer og på om seteryggen vil tåle vekta mi ved evt. kollisjon og påfølgende airbagutløsing.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013