Ros & ris BusCamp

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

heihei!

På tide med en oppsummering av treffet.
Jeg har nå overtatt ansvaret for BusCamp og vil nå gjerne ha tilbakemeldinger rundt og omkring treffet vårt i Tinn.
Gjerne ros om det som er bra og ris om det er noe som ikke er det.

Legg gjerne inn ønsker og.

Du har mulighet til å legge inn her som innlegg og evt sende meg som PM hvis du vil være anonym.

Det som kommer kan bli diskutert her eller på bakrommet.

Fyr laus!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Ros & ris BusCamp

Post by vwcoach »

Jeg vil komme med en liten oppsummering av mine opplevelser av BusCamp på Tinn, årets siste høydepunkt for oss VWbus folket.

Ros:
Sum asumarius i det hele et uhøytidelig og koselig treff, hvor det ikke MÅ skje noe hele tiden og folket tusler rundt og har det helt fint i det småkjølige høstværet i varmedresser, lue og votter (er jo praktisk talt snart vinter)
Felles grilling av hele dyr syntes jeg er en fin sosial ting og et felles samlingspunkt. (ikke er det dyrt heller)
I år var det også (tror jeg) endelig nok strøm til varme i bilene. Tiltaket der er gjort og det er jo kjempeflott.
Teltet med film etc og delesalg v/Martin + andre er også et høydepunkt som samler folket.
Og selve campingplassen er et suverent sted å samle VWbussene til årets siste treff før bilene settes inn for vinteren.


Ris:[kùn ett punkt]

Kollonne kjøringen var i år som ifjor: alt for høy fart og for mye spredning av bilene. (jeg måtte faktisk opp i rundt 110-115 km/h for å ta igjen kollonna) :?
Første bil bør ikke holde større fart enn max 30-40 km/h de første kilometerene slik at alle bilene blir samlet til èn rekke, og farten videre inn til Rjukan ikke er høyere enn max 50-60 km/h.

Jeg har vært med på kollonne kjøring andre steder og der er farten max 50 km/h og hele bilrekka er samlet, de første bilene kjører av og sperrer rundkjøringer/veikryss etc, og dette gjentok seg ved alle rundkjøringer/veikryss hele strekningen. Fungerte kjempebra, og hele bilrekka var samlet hele turen.
Samband mellom første og siste bil kan kanskje være en idè? og kanskje den i midten?

Men sum asumarius: Et kjempeflott treff som absolutt kommer til å leve videre :)
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

flott. Det med kolonne er dessverre gjenganger. Jobber med den saken alt. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Rapidspeed »

Jeg kjørte først i kolonnen i år og holdt bannere 50 kmt hele veien.. Dessverre skal det bare en (1) bil til hvor føreren ikke følger på, blir hengende etter og dette forplantet seg hele veien.. Sånn nok om det..

Ellers synes jeg treffet har mistet litt gnist ved at folk ikke er felles lenger, mange har fortelt på bilene og barrikaderer seg inne i dem, teltdørene lukkes og da kunne man like gjerne vært på fjelltur etter min mening..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

sant nok. Det må vi prøve å få forandret på neste år. Mer bål, mer lys & varme. Tru & håp skal du få med. :)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Ros & ris BusCamp

Post by zapperx »

Først, bra initiativ Rune!!! Setter pris på sånt!

Er mye snakk om at treffet ikke skal være for travelt og heller ikke organiseres ihjel. Er helt enig i det, men har alikevel et par punkter.
Ei tavle med litt info om hva som skjer når og hvor hadde vært ok. Å oppdatere på hva/når på facebook er kanskje ikke tingen....
Kunne kanskje også være en ide med et form for "førermøte" på lørdag morgen før fellesturen der det opplyses om det som måtte være relevant for turen ol.

Det som er bra med treffet er alt det andre etter min mening. Plassen, stemninga, fasiliteter, bilene, dere..... Et av årets høydepunkt denne helga!!
Gleder oss allerede til neste år!!
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

Førermøte er en av tinga som er tenkt på, men ikke helt funnet løsningen. Et av problemene er jo når folk står opp og når de lager frokost. Mulig man bare må sette av et klokkeslett til dette og. Er man ikke der, må man bare regne med mangelfull info?

Håpet om en liten infofolder/ark er der. Så får man se om det endelig kan fåes til. Kan hende vi må være mer slaviske på enkelte ting for å få det gjennomført?

Gode tanker, Glenn. Trur vi skal få det til. :)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

og facebook vil ikke bli brukt av meg nei. Og jeg håper vi slipper uoffisielle kontoer der opprettet for å hjelpe. All relevant info og diskusjoner rundt treffet kommer her inne.

Jeg er imot å true folk til å melde seg inn i noe for å få tilgang til info beregnet på alle.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
T4Jan
-
-
Posts: 279
Joined: 24 Sep 2009, 10:21
Car: T3 '88, T4 '94

Re: Ros & ris BusCamp

Post by T4Jan »

Det var et kjempeflott treff i år som foregående år.
Fellesgrilling og delesalg er kjempe bra.
Er veldig enig i det som er blitt sagt her i tråden til nå.

Her er mine tanker om hva som kanskje kan gjøres for at det skal bli enda bedre:

Første først: Påmelding. hvis det skal være noen form for påmelding så må det være på en plass, ikke litt her og litt på facebook. All info som gis ut burde foregå her på vwbus.no. Kan gjerne opprette en side på facebook men at den linker hit hvor all info er.

zapperx nevnte noe som jeg synes er viktig. Ei info tavle som inneholder programmet med klokkeslett, så blir det ingen diskusjon om hva som skal skje og når tid. Trenger ikke være mere en et par A4 ark som henger strategisk til, her og der.

Det med å vise bilder og filmer i fellesteltet er en god ide. Desverre så var det ikke så mange som fikk med seg dette da det nok ikke var annonsert på forhånd. Kanskje med bedre annonsering av nårtid det skjer og hva som vises så vil folk komme.

Rapidspeed er inne på noe når det gjelder grupperinger. Vi ble litt delt opp og folk satte seg inne i forteltene med dørene lukket.
Er jo forståelig med den temperaturen som var, men det burde vi gjøre noe med. Hva med å sette border og stoler inni fellesteltet slik at vi blir sittende der etter bilde/film visning og skravle til ut i de små timer?

Når det gjelder kolonnekjøringa så har det nesten blitt en tradisjon at det ikke har fungert. :evil:
Når første bil ligger i 50km/t så er den langt forbi Måren før siste bil er kommet ut på veien. Da sier det seg selv at det ikke funker.
Et forslag til hvordan det kan løses: De 2 første bilene ut fra campingplassen har telefonisk kontakt. Første bilen kjører ut og sperrer veien for biler fra høyre. Bil nr 2 kjører ut, I GANG FART. Alle andre følger bare på. Når siste bilen har kommet ut fra campingplassen så gir bilen som sperrer veien beskjed til førstemann at han/hun kan øke på og ligge i 50 km/t videre.
Som Rapidspeed sier så det det viktig at før vi starter så bør alle sjåførene få beskjed om at vi må følge på og ikke lage luker som bryter kolonnen. Trenger kanskje ikke noe førermøte på dette ,men bare at noen går rundt og minner om at vi må følge på og ikke lage luker. Dette kan gjøres når vi står oppstilt inne på campingplassen og venter på at siste bilen er klar.

Treffet er jo kjempebra og det vokser for hvert år, så det er jo tydelig at konseptet fungerer veldig bra.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

jeg kommenterer litt underveis. Alle forslag og tanker taes imot så ikke vær redd for å kritisere eller skryte. Ingen skytes. ;)

kolonnen skal taes tak i. Gangfart vil føre til at bilene kommer for sakte ut av plassen så vi opptar og sperre annen trafikk for lenge, men en løsning skal vi få til der. Jeg slipper kun utrykningskjøretøy frem. De andre får smøre sseg med litt tålamod. Det skjer ikke allverden borti der så litt smidighet får vi og kreve. ;)

å gå rundt å samle/gi info har jeg gjort i noen år. Både før Andrew overtok og nå iår. Et problem som jeg hele tiden opplever, (et hyggelig problem forsåvidt) er at alle gjerne vil prate litt når man treffes. Det gjør ofte at ting tar litt for lang tid, samt at man faktisk ikke alltid klarer finne sjåførene! Jeg er veldig dårlig på å huske ansikter og navn. Første til å innrømme. Det sitter gjerne etter et par tre ganger. Noen ganger aldri... Slik er det deessverre med mange andre og, så jeg trur nok en info i en eller annen fast form blir løsninga.
Uansett er synspunkter notert bak det berømte øret. :)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Even »

Jeg kjører 35 mil for å komme til Tinn,og gidder rett og slett ikke å kjøre kolonne på lørdagen.Men meg om det.

Syns treffet var kjempe.(i år og) og kommer nok neste år og.Vi fikk jo lys ved grillen i år,så da slapp vi å spise i mørket :lol:
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Rudeboy »

Er "over det med kolonnen" jeg også, kommer sikkert til å delta en senere anledning på den meniaffal :


+ med fler stikk for strøm, hele 16A pr kontakt ved trærne må jo sies å være en høydare. Var ikke det åtte kontakter der, tro ? Pluss 2 + 4 stikk i lyktestolpene. Det begynner dra seg til med antall Watt da.
+ at Halvor forsøkte forhindre at folk skulle kjøre over tilføringskabelen med strøm, nå kvalitetssikret han det jo ikke så Paul & jag satte opp partyteltet som dekning for kabelen og med en benk stående på tvers i tillegg var det få brukerfeil av passeringsslusa til Halvor å se 8)
+ at vi fikk ikke bare én annen nasjon på besøk men to (Paul og T3nettet.dk = norske), hvor en var helt ny for Buscamp :D Det er flust (vel, relativt sett) av ferierende som er påvei hjem på den tiden av året hvor Buscamp foregår, får de vite om treffet øker jo det sjansen for at det skal komme andre enn svenskene (pun intended).
+ for at infoflyten gikk paralellt mellom egen (egnet) tråd her på forumet OG på internasjonalt vis, også på Facebook. Et minimum av infospredning, m.a.o.

- at folk på død og liv skal parkere såpass nært neste bil at man nesten kjenner speilet skrape langs bilsiden - hva med brannsikkerheten ? En utgående regel sier tre meter mellom hver ekvipasje, noen i landet jobber for fem meters avstand. Hva om det begynner brenne i en bil og neste bil står nærmere enn 3 til 5 meter, ingen eiere er å se ? To biler for prisen av én.
Hold avstand, også i bredden :wink:
- at folk ikke synes det er greit å holde varmen. Jeg frøys på meg influensa der. og hadde jeg hatt fortelt med varme i kan jeg love jeg hadde vært endel mer ute ift i år. Jeg satt og fraus inne i bilen, skulle gjerne hatt et sosialt fortelt montert, jeg.
Mottiltak mot asosialiseringen folk muligens frykter ved at Hvermansen har sin varmebu er å få igang aktiviteter - fastpunkter med "pull a Bulli", darts, eller grillinga. Trur ikke Hvermansen bosetter seg "for tidlig" på kvelden i bil/fortelt da.
- svenskene. Hva skal man gjøre, kjøre bort og lempe de i bil og kjøre dem til Austbygd ? De er sære og man skulle tro noe så simpelt som å finne fram var noe selv de kunne få til. Men nei. Ti nye år uten svensker ! (NOT!)

Forslag til fellesaktiviteter i.l.a fredag og lørdag slik at folk ikke fryser seg fast i godstolen:
Jeg kan stille med tau, så får vi rett og slett lage landslag på to pax pr nasjon, og bestemme oss for ett kjøretøy å trekke over samme distanse. Så får klokka bestemme hvem som vinner :wink:

Da går litt tid man ellers ville kunne surmule over at "de andre" sitter inne og varmer seg, de'.

Nå tror jeg at jeg talte oppom 53 biler inklusive day tripperne (da har jeg for å være snill også tatt med ham som mente han skulle innom for å selge oss campern sin) og alle biler, hengere og campingvognløsninger & partytelt, fortelt, markiser & what not så er det godt med plass på den delen av tomta som vi bruker ifm Buscamp.

Ifjor bodde jeg på "andre" siden av den stikkrenna som går langsmed de to tradisjonelle påkoblingspunktene for strøm (ved de to lyktestolpene) og det er da plass til etpar biler der også. Man "må" ikke absolutt klemme seg inn der alle andre står, det var f.eks plass langsmed siste hytta ned mot Danskeleiren i år - tror jeg talte ett kjøretøy langs brinken der.

Selv med rom mellom biler og folk, så kan vi fint overskrive 50 overnattende - så får vi håpe feltryktet om "maksimalt antall" fremdeles bare er et tåpelig feltrykte.

Ett pallelokk (Europall-lokk) hvor man stifter opp et A4-ark på norsk & engelsk sikrer infoflyten når alle - plassering av den kunne muligens være ved inngangen til partyteltet, i retning av grillplassen ?
Kunngjøringer, tidsplan for helga etc får komma på disse arkene - er de laminerte slipper man at fukten fjerner informasjonen, forresten.

Dersom jeg kan stille torsdag neste år så gjør jeg det, da kan jeg se om ikke jeg kan finne tak i pallelokket slik at informasjonen kommer opp fort som føy, så kan senere ankomne ha med nyere info om ikke alt er spikra til før avreise for de første.

My two thousand cents :lol:andre
Last edited by Rudeboy on 09 Oct 2012, 12:33, edited 1 time in total.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Buss Marius »

Nå var ikke jeg der i år, men i fjor, men det jeg kunne tenke meg av forbedringer, er å få noe varme i teltet og at det sosiale flyttes inn dit på kvelden, etter at grilling er avsluttet. Ved å ha ett eller annet som skjer der slik at det blir frivillig tvang og da tror jeg ikke folk flytter seg ut igjenn til kulden. I fjor var det jo sånn at kjøttet kom fra fellesgrillen og tilbehør stod vi for selv. Jeg hadde gjerne sett at vi lagde også tilbehøret felles, f.eks kunne vi fra salatbygda Lier(VWbus Drammen/Lier) stå for salaten og de fra pottitbygdene på hadeland/Toten/Mjøsbygdene stå for potetsalaten(jeg vet de kan lage vannvittig god potetsalet).
Jeg har vært mange ganger i Rjukan og prøvd de fleste attraksjoner i ommerådet, så isteden for kolonnen kunne jeg heller tenkt meg at vi fikk tilatelse til å drive litt offroad kjøring for de som har Syncro og dette kan gjerne skje i Austbygdi. Selv om jeg ikke har syncro så synes jeg det er morsomt å sitte/se på. Og så vil jeg gjerne ha grillet lam istedenfor gris.
Dette med å flytte arrangementet noen uker frem har vel også vært diskutert opp og i mente, men skal vi klare å få med oss noen flere lufthuer så er det nok litt sent på året med slutten av september, som i år dessuten koliderte med høstferien for mange.(jeg har insett at det neppe blir flytting av tidspunkt så gidder ikke ta den diskusjonen nå)

Tilslutt tak for at dette treffet er på forumet og ikke på Facebok
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Ros & ris BusCamp

Post by erjo »

Jeg mener Tinn-treffet, Norges største treff for VW-busser, fortsatt skal være et uhøytidelig og koselig treff, hvor det ikke MÅ skje noe hele tiden og folket tusler rundt og har det helt fint i det småkjølige høstværet i varmedresser, lue og votter (er jo praktisk talt snart vinter). De som vil, skal kunne bruke helga til å slappe av, slik Roar (vwcoach) skriver det..

Å organisere dette ihjel, er jeg heller ikke tilhenger av. Men likevel har dette blitt så stort etter hvert at noe organisering gjøres. Skal vi fortsette med grillinga slik det har skjedd de siste to åra (digre skrotter), må noen ha ansvar for dette, alternativet er at vi medbringer griller sjøl, griller egen innkjøpt mat og spiser egen mat (eller andres mat!) i et felles opplegg på lørdag kveld i varmedresser, luer og votter. Enklere at folke handler inn sjøl…..

Da har jeg foreløpig notert følgende som det må tas tak i:

* Strøm nok til alle busser må etableres.
* Treffets klistremerke må trykkes opp (noe mer?).
* Påmelding på et sted/en adresse.
* Det bør lages enkelt program for treffet på nett.
* Infotavle på treffstedet (kopi av programmet).
* Mer orden på registreringen av deltakere på treffet.
* Kolonnekjøringen organiseres bedre.
* Delesalg er bra. Bedre tilrettelagt (brukt/nytt).
* Felles grilling, kolonnekjøring etc. inn i program.
* Info om teltet i programmet og hva som skal skje "inni der".
* Flytte treffet? Noen uker tidligere?
* Offroad-kjøring er også et forslag. Noen må ta ansvar for dette i så fall.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

det skulle vel oppsummere det meste hittil.

Flytte plass blir aktuellt når vi vokser utav plassen. Med såpass godt forhold vi etterhvert har fått der borte trur jeg det må 20-30 biler til før det skjer. Som nevnt før en gang: sett en passer i Tinn på et kart og lag en sirkel. Du vil finne få andre treff som så mange landsdeler blir dekket av. Det er stort sett greit å komme seg hit fra Sør-, øst-, vest- og innlandet opp til Lillehammer og litt til.

Flytte dato er ikke aktuellt. Dette skal være avslutning av sesongen og er lagt helga etter Wietzendorf nettopp med tanke på det treffet og at alle andre er ferdig med sine treff før dette. Litt av tanken er og at her kommer kun de som virkelig vil. Og det er faktisk mange etterhvert! :)
Og varmedress må vi faktisk ha på treff tidligere på året og. Norge er tross alt Norge hele året.

Det er kun få som klager på de to tingene her. To-tre stk for å være ærlig, og det er ikke akkurat mange. Derfor kan vi vel trygt si at opplegget er greit. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

Jeg vil snart lage den offisielle BusCamp 2013 tråden. Der vil jeg og presentere det foreløpige programmet.
Basert på rosen og riset her, vil

-ant kolonnen oppstå i en helt annen form neste år.

-det bli ordnet helt egne tønnegriller som kun er våres og som vi tar med oss når vi reiser. Her vil vi har kosebål fredag og lørdag kveld.

-infoen vil komme i fast form og da i form av (ant) en folder ved innsjekk. Inneholdene info og en slik bileier/bilinfolapp som Carl Otto laget iår samt årets merke. Ok, Carl Otto?

-det vil og være info ved store teltet sentralt på plassen. Jeg jobber med en infotavle der. Formen er ikke bestemt, men drasse et pallelokk etter oss trur jeg vi unngår.

-de som vil melde seg på treffet vil få anledning til dette. Her jobber vi med en løsning som jeg håper vil hjelpe og gjøre dette enklere.

Alt ialt ikke store forandringne altså, men noen små forbedringer.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Husern
-
-
Posts: 547
Joined: 21 Oct 2009, 21:51
Car: 1988 t3 westfalia
Phone: 90960942
Location: Hønefoss

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Husern »

[quote="Rapidspeed"]Jeg kjørte først i kolonnen i år og holdt bannere 50 kmt hele veien.. Dessverre skal det bare en (1) bil til hvor føreren ikke følger på, blir hengende etter og dette forplantet seg hele veien.. Sånn nok om det..

Ellers synes jeg treffet har mistet litt gnist ved at folk ikke er felles lenger, mange har fortelt på bilene og barrikaderer seg inne i dem, teltdørene lukkes og da kunne man like gjerne vært på fjelltur etter min mening..[/quote


Jeg skal ta litt selvkritikk ang det og bli sittende i forteltet. Det at døren er igjen, er mest for varmen sin skyld. Ikke for at folk ikke kan komme inn. Det ble et heller stille og rolig treff for meg denne gangen.
Men som nevnt inne her tidligere så hadde det vært bra om vi hadde ordnet med noe lys (evnt varme) i det store teltet. Så kunne det blitt en hyggelig møteplass utover kvelden/natta:)

Takker alle sammen for et supert treff:) gleder meg til neste år :)
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

varmedress er et must veit du. Med slikt og ei runde rundt bålet på kvelden er det mye kulde man kan overleve. Jeg kjørte det, lue og vottter iår. Som og tidligere år. Har alltid med sjøl om mjeg ikke alltid bruker.

Burde vel ha med det i programmet. Ser folk som ikke har vært med før sliter i kalde kvelder.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by solrikioo »

Jeg synes det burde være en "show and shine" utstilling på lørdagen, etter cruisingen f.eks.

Ikke mer avansert at man liner opp alle bilene på en rekke midt på plassen.

Ellers synes jeg ting skal holdes på det nivået det er i dag.
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Rapidspeed »

solrikioo wrote:Jeg synes det burde være en "show and shine" utstilling på lørdagen, etter cruisingen f.eks.

Ikke mer avansert at man liner opp alle bilene på en rekke midt på plassen.

Ellers synes jeg ting skal holdes på det nivået det er i dag.

Da stiller du opp i T3??
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Ros & ris BusCamp

Post by vwcoach »

solrikioo wrote:Jeg synes det burde være en "show and shine" utstilling på lørdagen, etter cruisingen f.eks.

Ikke mer avansert at man liner opp alle bilene på en rekke midt på plassen.

Ellers synes jeg ting skal holdes på det nivået det er i dag.
Hvorfor skal man alltid "premiere" den fineste?, hvorfor ikke ta med den "styggeste" eller den mest "jalla" bilen også for å snu litt på flisa? Eller blir det kanskje for nedvergende for eierene?
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by solrikioo »

Jeg har ikke snakket om noe premie. Kun en rekke med biler så alle kan gå og kikke rundt uten å føle at de sniker seg innpå.

Kjedelig å kikke på en bil, og kikke inn ruta, og der sitter det en kar og spiser og ser rart på deg. ;)
Rapidspeed wrote: Da stiller du opp i T3??
Kanskje en T1? ;)
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Ros & ris BusCamp

Post by vwcoach »

solrikioo wrote:Jeg har ikke snakket om noe premie. Kun en rekke med biler så alle kan gå og kikke rundt uten å føle at de sniker seg innpå.
Ja jeg skjønte hva du mente, men bare stilte spørsmålet, når alle bilene var stilt opp på rekke alikevell, sånn bare å få gjort det leiksom :wink:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris BusCamp

Post by Der Postmeister »

solrikioo wrote:Jeg har ikke snakket om noe premie. Kun en rekke med biler så alle kan gå og kikke rundt uten å føle at de sniker seg innpå.

Kjedelig å kikke på en bil, og kikke inn ruta, og der sitter det en kar og spiser og ser rart på deg. ;)

Dette er vel det som jeg føler er fint med treffet. Her er det ingen som jeg trur føler seg beglodd, bare at det brått henger en kompis på ruta. Jeg føler iallefall det slik. Arti at folk kikker på bilen, men jaggu mer trivelig at en kom bort for å prate litt.

Jeg skal være litt kryptisk, og litt informerende. Ting trenger jo ikke være helt på stell før neste år rundt den tia LMK setter opp treffkalender. Det er vel nyttår er det ikke? Har noen rett dato så hyl ut.

Det vil ant bli premiering, men ikke for show & shine.

Jeg vil heller ikke ha en show & shine, men det er fordi vi ikke skal ha noen terskel for noen til å komme på treff. Det føler jeg endel folk sliter med, for ofte står det gjemte perler på parkeringa ved andres treff. Slik skal vi ikke ha det. Vi skal ha alle innom, og vi skal være så hyggelige vi kan. Det sosiale er veldig viktig, og jeg trur vår profil og filosofi rundt dette er bra.
Det har mange skrytt av gjennom 10år alt! :)

så neste spørsmål:
Napoeleonskake er tingen. Det og sjokokake i en eller annen form. Er det stemning for slikt?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
SYNCRO
-
-
Posts: 598
Joined: 31 Oct 2003, 20:53
Location: Larvik

Ros & ris BusCamp

Post by SYNCRO »

Der Postmeister wrote:
Jeg vil heller ikke ha en show & shine, men det er fordi vi ikke skal ha noen terskel for noen til å komme på treff. Det føler jeg endel folk sliter med, for ofte står det gjemte perler på parkeringa ved andres treff. Slik skal vi ikke ha det. Vi skal ha alle innom, og vi skal være så hyggelige vi kan. Det sosiale er veldig viktig, og jeg trur vår profil og filosofi rundt dette er bra.
Det har mange skrytt av gjennom 10år alt! :)
+ 100 :)
Eskild Serigstad
Maskiningeniør


2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Post Reply