Mangellappen var på følgende:
- Bremserør må byttes
- Bremser bak, avvik mellom h/v
- Brekk, avvik mellom h/v
- Oljelekkasje fra motor
- Slakk i hjullager
- Bakre eksosrør defekt
Bremsene hadde ifølge tidligere eier blitt byttet på høyre side, men ikke venstre!? Jeg åpnet og fant ut at simringen til hjullageret var ødelagt og trommel og brekk/bremsemekanisme var innsausa i hjullagerfett. Ny simring og nye bremsebånd ble handlet inn, og en etter en h…… rensejobb funket bremsene som de skulle. Begge brekkwirene ble byttet, bremserør ble byttet, motor ble spylet for oljesøl og etterkontrollen gikk bra. Det pipler fortsatt ut litt olje akkurat der påfyllingsrøret er montert på motoren! Forrige eier sa han brukte 5-50w helsyntetisk, er dette for tynt på disse motorene? Bilen min har gått 292000km, lurte på om jeg skulle bytte til 10-40w eller 15-40w!?!?
Med på kjøpet fikk jeg; nye terskler fra Just Kampers, nytt bakre eksosrør, ny kupevifte, eber-dieselvarmer med tidsriktig ur, en haug med slitne hjul, noe lamper og en del annet småtteri.
Jeg har handlet inn følgende; ny gummi til terskler, nye støtfanger hjørner, ny gasspedal, nye speil, defa warm-up pakke, sorte blinkers, sorte baklamper, senkefjører, pent brukte Coach-felger (takk til Tur-Bo
Sånn ser bilen ut i dag: