Start vansker 2,5 b

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
HolleVWik

Start vansker 2,5 b

Post by HolleVWik »

Av og til når jeg prøver å starte så står den bare og hoster, harker og spytter litt før den stopper, så vrir jeg på nøkkelen igjen og da starter den og går som bare det. Synes at det er værre på varm motor.

Er det noen som har opplevd det samme, eller har noen gode forslag om hva det kan være :?:
98 CARAVELLE 2.5 B/GASS AUT.
Ørjan Sandland
Car: T4 2001 ACV

Post by Ørjan Sandland »

Har opplevd det samme, men vet ikke hva det kan være.... tips mottas med takk!
HolleVWik

Post by HolleVWik »

Har nå byttet det meste også det releet til motorsyringsenheten, og det har blitt litt bedre for hver gang. Men det som var det største problemet viste seg å være lambdasonden, den lille dritten.

Nå går bilen som en drømm igjen :?: , så lenge det varer :!:
98 CARAVELLE 2.5 B/GASS AUT.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

og en lamdasonde er? :wink:
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

HolleVWik wrote:Har nå byttet det meste også det releet til motorsyringsenheten, og det har blitt litt bedre for hver gang. Men det som var det største problemet viste seg å være lambdasonden, den lille dritten.
På min -97 2,5 bensin var det loddepunktene i reléet til motorstyringen... Plutselig ble alt så meget bedre!

...og en lambdasonde ("oxygen sensor" på engelsk) er en sensor som gir tilbakemelding til motorstyringen om blandingsforholdet i motoren (den føler på oksygeninnholdet i eksosen, derav den engelske betegnelsen).
Gorm
Post Reply