Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Jeg ser for meg å ta turen ned for å delta på også neste års treff i Vöhl-Hertzhausen, D førstehelga i mai.

Noe lang kjøretur fra Kiel på omlag 4 timer og 40 minutter på ca. 470'ish km langs Autobahn 7.

Samme distanse oppover igjen, gitt.

Ankomstdag, fredag, finne seg et sted å stå og rigge seg til. Avklimatiseres etter en lang dag på Autobahn. Fratarnisere med de nærmeste naboene. Utover kvelden åpner ølsalg/matsalg nærmere forsamlingslokalet. I forsamlingslokalet var det i år foredrag med folk som rteiste til Australia med sin T3 highroof og de kjørte lysbildeshow mens de foredro (?) - svært interessant selv for dem av oss som ikke kan tysk :roll:
Etterpå skjedde det ting som gikk meg hus forbi i forsamlingslokalet, noen nevnte at de hadde holdt på til langt på natt mens jeg var borte i Syncrohjørnet og sosialiserte meg med folk jeg har truffet før/nye folk der.

Lørdag - frokost i form av ferske rundstykker og kaffe kan kjøpes hos den lokale kaffeleverandør - le Cabu - samt ei lokal dame med en sliten gul Opel Combo som kom med diverse typer rundstykker og bakerverk.
Kjøp og salg foregår der arrangørene sier det skal skje, husker i skrivende stund ikke hvor på plassen dette var men det er da delesalg også på detta treffet.
Nytt foredrag av de samme folkene som dagen før samt festivitas i forsamlingslokalet. Etterpå "noe" sosialt i området forsamlingshuset, jeg var som før nevnt sammen med syncrofolket.

Søndag - hjemreisedag.

Jeg blir etter all sannsynlighet å kjøre (håper de ansatte tar seg av kjørebiten) Colorline ned og opp og deretter bare ha noen "få" timer på en varm autobahn nedover samt opp igjen. Det var steike fint vær ankomstdag samt noen timer lørdag, ellers overskya og nedbør så ha med klær for både fint og ufint vær.

Jeg opplevde ingen problemer med strømtilgangen i Edersee.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Nå, bare meg som skal ned ? Jeg reiser uten pikebarnet i bagasjen 8)

Husker jeg rett tok det omlag seks og en halv time fra Kiel og ned og da spiser jeg på en av dissa roadhouse´ne de har langsetter Autobahn.
Pleier handle meg no simple sandwiches der, som ligger i kjøla helga igjennom - ren latskap men steike så mye tid man sparer når man skal "lage" frokosten - bare å åpne pakka og ete med en gang :D

Et år jeg har godt om tid og penger (igjen) skal jeg kjøre ned til Verona/Gardasjøen to helger før ifm det italienske treffet som ligger i terminlista, men det blir ikke med en gang.

Hadde vært moro å kjørt i flokk ned og evt også opp.

-eventuelle skrivefeil tillegges MaKintoshkonsernets eplemaskin som jeg idag er tvungen bruke for å være på nett. Makan til møkk... :roll:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Buss Marius »

Rudeboy wrote:-eventuelle skrivefeil tillegges MaKintoshkonsernets eplemaskin som jeg idag er tvungen bruke for å være på nett. Makan til møkk... :roll:
Den er så enkelt å bruke at du ikke skjønner det......
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Den er ikke enkel, den gikk vekk fra enkel til bais på 80-tallet og bosatte seg der - du har btw lite luft i venstre framhjul på camperen din.

Fyll opp før vi legger i vei til Edersee, så kommer du deg dit og hjem igjen :wink:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Buss Marius »

Jeg må vel fylle luft opptil fler ganger før vi kommer til mai. Men 3-5 mai, det er jo midt i russetida. Jeg skal jo feire mitt 25 års jubileum som russ da.
Jeg får nok vente med Edersee til jeg blir voksen :)
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Prioriteringer av økonomien tilsier jeg ikke drar til Edersee i år, inntil det motsatte er bevist.

Istedet ligger det godt an til at jeg tar turen til Berlin og det sjette Busfestival der. Kommer ikke til å ligge på samme sted på familieområdet som i fjor.
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by jokgel »

Jeg kommer til og kjøre Edersee , etter 1. Mai-treffet i Hannover er det ganske lurt og bare fortstte med dette. Skal dra igjennom VW museum Wolfsburg og eventuel møte vattern til alle Synkro ,, Gustav Mayer,,
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Da er påmeldinga for årets Bullidays åpnet. Det er "begrenset med plasser" selv om det ifjor var godt om plass til enda noen hundre kjøretøy da vi var 530 biler og et ukjent antall campingvogner spredt på deler av familiecamping von Teichman nede ved Vöhl ved Ederseeområdet.
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by jokgel »

Påmeldinga er ikke åpner nå, det kann tar noen dager, stå der og den driver med programmet heter det der.
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Alf Torp
-
-
Posts: 1151
Joined: 06 Mar 2009, 13:50
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60
Location: Skaun, Sør-Trøndelag
Contact:

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Alf Torp »

Rudeboy wrote:-eventuelle skrivefeil tillegges MaKintoshkonsernets eplemaskin som jeg idag er tvungen bruke for å være på nett. Makan til møkk... :roll:
At du ikke klarer å bruke det betyr ikke at det er møkk...men hvis du bruker windows til vanlig skjønner jeg at det er vanskelig å omstille seg til *sniff* kvalitet... :) ( såret, pleide å jobbe for de... :) )
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Hehe, nei det er nybegynner-/omstillingsmodus fra altfor mange år med Windowsbasert skjit.

Alle vet at CP/M-DOS var tusen ganger bedre enn MS DOS men penga vant, akkurat som da "valget" mellom BETAmax og VHS skulle tas. VHS hadde Phillips og Sony i ryggen og dett var dett.

Så. Edersee. For min del er det altfor tidlig å si sikkert at jeg kan reise ned. Jeg har åndssvakt lyst, og det kan kun anbefales ! Men jeg har enda ikke funnet meg arbeide og går dermed på dagpenger som man ikke blir spesiellt rik av. Holder hodet over vannet men får ikke så himla mye sparekapital for å kunne rekke over Edersee i tillegg til Danmarksferie med brodern og datra hans samt Busfestival i Berlin uka etter at jeg er i NL for "mi greie der".

Spør om det er noe dere lurer på mtp Bullidays, så svarer jeg asap.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Det nærmer seg åpninga for påmelding til Bullidays, "februar" er tidspunktet de starter påmeldingsballet.

Kjenner reiselysten er urovekkende stor og jeg er i en fase hvor jeg mest sannsynlig kommer til å slenge inn påmelding til dette fantastiske treffet (som jeg rangerer foran Wietzendorf (som holder nr. 2-plasseringa av tyske treff jeg har vært på) og Busfestival i Berlin (3.plass))

For å sjekke kart og ruteplanleggere, tok jeg ibruk NAFs ruteplanlegger - www.naf.no/ruteplanlegger og skreiv inn "Kiel, Tyskland" i avreisestedet (er greit å sove natta over mens man tas rolig og behagelig ned til kontinentet, syns jeg).
Ankomststedet brukte jeg "camping u. familiepark Teichmann, 34516 Vöhl-Herzhausen", funnet i kartet.

-Legg dóg merke i at når NAFs kart da viser du kjører av riksveien og ned på campingplassen så vil ruteplanleggeren at man kjører nordover inne på campingplassen. Se istedet etter veien som går sør for vannet på campingplassen - det er her treffstedet ligger.

-Idet man da kjører den "enslige" veien langs vannet retning SØR kommer man til innregistreringa, man får goodie bag med gratiseffekter og man blir geleidet til der man ønsker bo.
Blir det tur på meg i år, satser jeg på å bo i "der Syncro corner" som folket kallte det ifjor. Det er litt ned for "sentrum" av treffstedet, men likevel sentralt. Og rett etter, fremdeles i retning SØR, kommer man til en gresslette hvor det er mye ledig plass for reisende - basert på hvor mange deltakere som var der i fjor (530). Her er det god plass for campingvogner og mer rom mellom bilene.
-Nærmere "sentrum" av treffplassen står bilene og ekvipasjene tett. Det er mulig dette har med strømstolpene å gjøre, jeg vet ikke.

Nytt av året, for min del, er at jeg har en "USB", eller kondensator, for å sikre jevn strøm til bilen. Dette er ikke nødvendig i von Teichamanns familiepark und camping fordi de har godt ledningsnett uten jordfeil (i motsetning til Busfestivalen i Berlin).

Vannposter rundt om sikrer godt drikkevann. Le Cabu er en liten T3-kiosk som lager kaffe og selger småkaker som man forventer å finne i tyske tettsteder, kan anbefales på det varmeste og eier snakker godt engelsk. Han har vært i Vanfest.
"Bak" hans plass kommer det "en tant", som man sier på svensk, som selger ferske rundstykker etc til frokosten. Anbefales, det også !

Ut over det så blir det grilling på undertegnede om jeg drar, tyskerne er generellt gode på pølser og øl og det liker jeg å delta på når jeg er der :lol:

Reisetid fra "Kiel" (NAF vil ikke ha noe av "der Norwegenkai, Kiel" for da mener de den ligger i Oslo...) 4 timer og 30'ish minutter, på omlag 46 - 47 mils vei langs Autobahn 7 sørover. I fjor kjørte jeg via Göteborg og måtte fylle drivstoff langs A7 men jeg mener det lar seg gjøre å kjøre ned på mindre enn én tank for så å fylle før returen nordover søndag.
Colorline har åpent for innsjekk fra 0900 til 1500, men de åpner ikke båten før 1400 som også er anmerket som "avgangstidspunkt" på nettsiden deres.
Personlig synes jeg det er greit å ankomme i god tid for så å slappe av etter timer på landeveien.
Skal jeg gjette vil jeg vel kjøre fra Edersee rundt 0700 slik at man er der før 1200. Spise og slappe av på kaia, mens man venter på å slippe ombord.

Steike, jeg har reisefeber før jeg vet om jeg kan reise... :oops:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Påmeldinga åpner søndag.

Jeg er allerede påmeldt, så det store spørsmålet er om jeg blir eneste nordmann der i år også ?

Overnattinga koster €55,- fra freddan til og med søndagen.

60 stykker påmeldt allerede, ifjor var vi 530 der :wink:
Last edited by Rudeboy on 09 Feb 2013, 08:16, edited 1 time in total.
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by jokgel »

Jeg blir med også :D , jelder vell ikke helt som nordman jeg. I hvertfall er bilen norsk registrert, og jeg tror jeg også :mrgreen:
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Søndag idag og påmeldinga starter på http://www.bulli-days.de/cms/pages/de/anmeldung.php - det er over 80 forhåndspåmeldte til dette flotte evenement.

Blir vi mange nok, kan vi muligens begynne tenke på å lage et eget hjørne av leiren - sikre strøm og ikke "for langt unna" sanitærfasilitetene.

Prisen for Colorline fra Hjortneskaia torsdag 2. mai (for dem av oss som enda ikke får tatt turen til Maikäfertreffen, neste år derimot...!) med retur søndag 5. mai ser ut for å være NOK. 3.980,- med innvendig lugar for en beggeveier men ingen mat under overfartene iberegnet.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Årets program http://www.bulli-days.de/cms/pages/de/programm.php

I tillegg er det mye utenfor oppsatte tider som foregår. Kan kun anbefale dette :D

EDIT - 150 pax påmeldt, bare fire hundre igjen til tangering av fjorårets antall deltakere. Det sies det er et tak på hvor mange som kommer inn, men som før nevnt var det godt om plass slik som de gjorde ting ifjor så jeg ser ingen grunn til å stresse (enda).

EDIT II - ligger også an til at jeg blir førstemann til Syncrohjørnet, luksus å velge plass først men jeg får vel si jeg kommer til å bli overasket om tyskerne ikke er på plass til jeg kommer ned.
-Men jeg skal jo ikke være vanskelig av meg, parkere, heve taket, få opp fortelt/duk, koble på strøm og få ut grillen. Deretter hilserunde, og så fyre opp grillen så man får i seg mat etter fire+ timer på Autobahn. Må til, ja.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Dagens tall - 170 biler.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

333 påmeldte så langt.

De fortalte meg før avreisa ifjor at det var "tak" på 500 biler der men det stemmer ikke, det var jo over 530 biler på tomta alene og bakom det som ble kallt der Syncro corner var det jaggu plass til et hav av biler mer.

Jeg får vel som smått begynne å se meg om etter fergepriser, gidder ikke kjøre via Göteborg i år så da blir det Colorline Oslo - Kiel - Oslo for å gjøre en tur ut av detta, istedet.
Retur søndag går sammen med noen dansker som skal nordover etter endt treff, de bor ikke så himla langt unna den flekken jeg skal bo på under treffet.

Steike ! Reisefeberen meldte seg i skrivende stund :lol:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Jeg melder meg av treffet, med mindre (selvsagt) Lottodama ringer innen kort tid.

Må prioritere og da kutter man mye moro til fordel for god moro :wink:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Fikk melding nettopp fra Gutta på Tur, dvs våre folk.

De var ferdig med Maikäfertreffen og spekulerte på å stikke ned til Edersee.

Så da fikk de reiseinfo fram meg, selvsagt - med bare to timer og 20 min mellom Hannover og dit, sier det seg selv de kan delta på treffet :D

Neste år, derimot er jo Maikäfertreffen på en torsdag og Bullidays starter dagen etter :wink:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Ingen norske på årets treff, kanskje ingen norske på neste års treff :

-det viser seg at der ORGA team har funnet ut treffet skal gå av stabelen i andre helga i mai i 2014, ikke førstehelga.

De ble berømmet av bl.a meg fordi dette med å avholde treffet i førstehelga i mai tilslutt (hvert 7. år) ville man kunne reise til Maikäfertreffet, se det og umiddelbart kunne kjøre litt over to timer til Edersee og (re-)etablere base for Bullidays-helgen.

Men de har muligens ombestemt seg, treffdatoene for 2014 er 9. til 11. mai... :roll:

Dermed falt begrunnelsen for å skulle reise ned litt... -bort.

Hadde de bestemt seg for å kjøre på med "første helg i mai" ville man teoretisk sett kunne sett på kart & kalender ift det italienske treffet i Verona, på en av campingplassene ved Gardasjøens bredd sistehelga i april for så å kunne finne kjørerute oppover til Edersee.

Nå ble alt usikkert og kleint. -Jeg avventer svar med begrunnelse/fordeler med at de skal bytte helg så når det er i hende poster jeg det her :cry:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

...kanskje man skulle friste og driste seg til å prøve treffet i Bielefeld istedet, det går muligens av stabelen på "rett" weekend ?

http://www.die-teutonen.de/portal.php

Det finnes ikke problemer, bare løsninger 8)

EDIT - har spurt Teutonen om de skal ha treffet i Bielefeld første eller andrehelga i mai, så da får man se om det finnes gode løsninger for neste års vårpart 8)

EDIT II - de er dagen etter Maikäfertreffen, og da altså 2. til 4. mai 2014 8)
Da gjenstår det å høre med italienerne med deres treff sisteuka i april, da - om det går som normalt.

EDIT III - neidda, italienerne utsetter treffet til månedsskiftet mai/juni. Angivelig er det "for kaldt" for å campe i Italia i april :lol:
Men de har nasjonaldag 2. juni, og det er visstnok ideellt for trefftidspunktet de nå flytter til. Så da så.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tcOYJ7uOoHk#!

Our friend Christian "Bifuel" is in this years movie, perhaps we all could sign up for his autograph at Buscamp in September :lol:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YJ7uOoHk#!
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by narle »

Hvem er det?
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bulli-days 2013, Edersee, D - 3. - 5. mai

Post by Rudeboy »

Vel, han kaller seg "Bifuel" (derav benevelsen av ham i forrige innlegg) og han har vært i Tinn + han kommer med T4 Dehler'n sin til høsten.

Meget mulig du da kjenner igjen ham eller bilen.

En trivelig fyr jeg traff etpar ganger ifjor, han hadde ikke venta å treffe nordmenn i Bullidays ifjor så det fant han moro - og la til at Telemarktreffet kommer han tilbake til.
Post Reply