Da var tiden kommet for motorhavari i min VW Caravelle 2001 2,5 TDI Comfort Kort Combi 6 seter Automat
Vi var ute på en liten tur sammen forrige fredag, og det endte med at bilen "kuttet" helt under kjøring
Skulle innom Biri en tur, og da jeg hadde kommet meg av E6 og inn på avkjøringsrampa til Biri, var det brått slutt på at motoren ville gå noe mer.....
Prøvde jo å starte den utallige ganger, men uten at den "tente".....
Med mobilitetsgaranti fra Møller, så ringte jeg etter veihjelp.....
Viking fra Lillehammer kom, og "redningsmannen" syntes at det kom en rar lyd fra motoren da jeg dro litt på starteren......
Turen gikk da opp til Møller på Lillehammer, hvor Caravellen ble pent plassert i påvente av en sjekk på verkstedet over helga.....
I går kom svaret: Registerreima hadde røket, men de hadde ikke rukket å vurdere skadene enda og kunne derfor ikke gi noen pris på reparasjon....
I dag kom det svaret: Må bytte topp og alt det som hører med til en slik reparasjon.....Pris estimert til ca Kr 42 000,-
Da kommer det jo opp spørsmålet: Er det verdt å koste på en såpass gammel bil, så mye penger i reparasjon......eller vil det være en bedre løsning å se seg rundt etter "ny doning" ?
Innspill mottas med takk
Kanskje noen har en komplett motor å selge ??