Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Caravelle nord
-
-
Posts: 821
Joined: 25 Jan 2010, 18:03
Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
Phone: 97100033
Location: Setermoen dessverre.

Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Caravelle nord »

Æ lure rætt å slætt på om det e muli å få godkjennt ei ombygging fra 1.6TD t 1.9TD på Biltellsynet.
Å eventuellt ka såm må framlægges av dokumentasjon? Å e det nånn såm i det heile tatt har gjort detta me godkjennt reultat?
Æ veit at sjangsen før å bli"tadd"e liten,men den e jo te stede.
Stig

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/

1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
________________________________________
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by OddN »

Har tenkt på å få min godkjent, men aldri kommet meg så langt.

Regner med at papirer på hvilke motorer som ble levert orginalt skal holde. siden 2,1 bensiner på 112 hester hadde samme bremser...

AAZ har tross alt bare 75 hester. Til og med TDI på inntil 110 hester burde gå greit, bare man argumenterer fornuftig.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Tur-Bo »

Jeg tror problemet vil bli å få dokumentasjon fra Møller. Biltilsynet vil gjerne ha en skriv fra Møller som sier hvor mange hk det er greit å ha i Akkurat din bil ( basert på chassinr). Men her er det store forskjeller fra biltilsynsmann til biltilsynsmann. Man må kunne dokumentere at bremser, og fjæring kan håndtere en større, tyngre eller sprekere motor. Gjør en forhåndsforespørsel om motorbytte, det kan til og med være at man anser at effektøkningen er så liten at det ikke er nødvendig med noe dokumentasjon.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
martins.macs
-
-
Posts: 686
Joined: 24 Sep 2008, 14:11
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638
Location: Bergen

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by martins.macs »

Sjekk denne tråden (fra wbx til original 1.6TD)
martins.macs wrote:
For det første så kan man skille to type ombygninger:

1. Mindre endringer av motor.
2. Omfattende endring av motor.

Jeg tror at i dette tilfelle kan vi snakke om "Mindre endringer"

4.1.1. Mindre endring
Med mindre endring av motor mener vi ombygging av bil hvor det ikke brukes motor med større effekt enn det som denne biltypen/-modellen kunne leveres med i største/kraftigste utgave fra fabrikanten. Som eksempel på slik ombygging kan vi nevne ombygging fra VW Golf V 1,4 med 55 kW til VW Golf V 2,0 FSI turbo med 147 kW.


Ved slik endring av motor må følgende kontrolleres/dokumenteres:

- Biltypene må ha samme råkarosseri; dvs. at det ikke er forsterkinger mv på råkarosseriet til modellen med den største effekten.

- Den nye (den man bytter til) motoren må minst oppfylle/tilfredsstille de samme konstruktive kravene til støy og avgass som gjelder for den bilen den skal brukes i. Dersom motor mv brukes fra en lik biltype, bør det kunne godtas at denne ”donorbilen” tilfredsstiller kravene til avgass og støy.

- Det må brukes understell (styring, hjuloppheng, bremser mv) tilsvarende det som brukes på bilmodellen med størst effekt. Ved bruk av andre bremser og/eller
ved ombygging til tyngre motor, må det legges særlig vekt på kontroll av bremsekraftfordelingen og blokkeringsrekkefølgen, særlig for biler uten ABS-bremser.

- Det må påses at bilens aksellaster og totalvekt ikke overskrides selv med fører og eventuelle passasjerer i bilen.


Vegdirektoratet presiserer at en eventuell ombygging til en vesentlig tyngre motor, vil påvirke kjøretøyets egenvekt med konsekvenser for kjøretøyets nyttelast. Lavere nyttelast kan medføre at kjøretøyet må godkjennes med færre sitteplasser, eksempelvis ved fjerning av passasjersete foran ved fører. Godkjenning av kjøretøyet med færre sitteplasser skal bare godtas i unntakstilfeller. Det må videre i slike tilfeller vurderes om det er behov for ny fabrikantgaranti.

Tillatt totalvekt kan ikke oppjusteres etter slik ombygging med mindre fabrikanten tillater det, jf. Sveisnr. 2006/22175. Videre må motorvolum og effekt korrigeres. Det samme gjelder for dekk- og felgdimensjon samt eventuelt hastighetskode for dekk i forhold til høyere topphastighet pga ombyggingen.

Det skal innføres som vognkortanmerkning at bilen er ombygd med motor og understell fra den aktuelle bilmodellen. Bilmodell og type skal ikke endres, mens det for typegodkjent bil bør fremkomme at den er ombygd.

Ved ombygging til annen motor med samme eller mindre effekt, vil kravene til råkarosseri og understell stort sett falle bort med mindre det benyttes en vesentlig tyngre motor. For biler som er førstegangsregistrert i Norge etter 01.01.1996, må eventuell tilleggsavgift for motorvolum, effekt og egenvekt mv avklares med Tollvesenet.

Vegdirektoratet viser dessuten til at en tyngre motor vil kunne påvirke flere elementer i bilen, så som bremser, forstilling, bærende konstruksjon osv. Det må derfor vurderes om endringen vil være å anse som en omfattende endring, jf. punktet nedenfor.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Bugman »

Kjempeoppstilling, Martins!

Skaff dokumentasjon på at bilen din også ble levert med:
- 112hk og 174Nm
- Samme bremser på TD og 2,1i
- At den motoren du skal ha i er ganske så lik den originale mtp. effekt og tyngde (evt. krav fra SVV ang. fjærer)..

+++

Da trur jeg dette går i box. Har vært gjort med hell i andre nærliggende plasser her i området, Stig!

MEN spør som sagt på trafikkstasjonen først, før du skaffer tilveie den dokumentasjon de etterspør.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
steinn
-
-
Posts: 955
Joined: 07 Apr 2006, 11:23
Location: Øvre Rendalen i Hedmark

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by steinn »

Er ikke T3 godkjent for 140 hk og x antal Nm da? Her har vel Eskil fasiten? En annet ting er at jeg ikke tror den gjennomsnittlige biltilsynsperson ser forskjell på en AAZ og JX når den er montert i bilen.
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
martins.macs
-
-
Posts: 686
Joined: 24 Sep 2008, 14:11
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638
Location: Bergen

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by martins.macs »

Bugman wrote: Skaff dokumentasjon på at bilen din også ble levert med:
- 112hk og 174Nm
- Samme bremser på TD og 2,1i
- At den motoren du skal ha i er ganske så lik den originale mtp. effekt og tyngde (evt. krav fra SVV ang. fjærer)..
Jeg tror (har erfart) at akkurat her oppstår de første problemene - med å skaffe riktig dokumentasjon. Jeg trodde at Møller sitter med de papirene men alt jeg har fått i svar fra de er - "Vi har dessverre ingen dokumentasjon på dette". Samme svar uansett hva du spør.

Her er det et godt eksempel:
Harald wrote:Biltilsynet krevde altså typegodkjenningspapirer for å godkjenne 1,6 TD i min bil...

Nå har jeg fått svar fra Møller, de har gått i arkivet, men det finnes ikke typegodkjenningspapirer for dette...


Hva kan jeg fortelle Biltilsynet, som vil ha det skriftlig at motorbyttet er forsvarlig?

Det hjelper visst ikke å si at motoren for pokker kom originalt i 1985 - 1991 Transporter OG Caravelle.

Det hjelper visst ikke å si at 1,6 TD har FÆRRE kW enn hva min bil hadde ORIGINALT.

Det hjelper visst ikke å si at det faen meg ikke har noe å om dieselmotoren veier 50 kg mer, da bilen har 1000 kg nyttelast...

Det hjelper vel ikke å si at det er brukt originale motorfester for 1,6 TD, ettersom alt PASSER RETT INN. Bolt-on!

:roll:
Men det kan jo hende at hvis man snakker med rette mann på rette sted så... skjer ting.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by OddN »

steinn wrote:Er ikke T3 godkjent for 140 hk og x antal Nm da? Her har vel Eskil fasiten? En annet ting er at jeg ikke tror den gjennomsnittlige biltilsynsperson ser forskjell på en AAZ og JX når den er montert i bilen.
Oettinger monterte de to "minste" wbx-6 motorene i biler med orginale bremser. Disse var vel på henholdsvis 140 og 165 hester om jeg ikke husker helt feil. Den kraftigste var på 180 hester og hadde større bremser. Problemet i dag er vel å skaffe dokumentasjon derfra.
Tistlo
-
-
Posts: 1371
Joined: 18 Nov 2010, 23:40
Car: plenty
Phone: 97419035
Location: Voss, Hordaland

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Tistlo »

mykje styr for ein motor med eitpar hestar meir:) slip vekk 1.9 merkinga på blokka og gløym heile oplegget med godkjenning. av møller her i bygda har eg faktisk blitt oppfordra til å sette inn 1.9 istadenfor den orginale
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Caravelle nord
-
-
Posts: 821
Joined: 25 Jan 2010, 18:03
Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
Phone: 97100033
Location: Setermoen dessverre.

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Caravelle nord »

Va i kontakt me Statens vegvesen i dag å fikk følgende svar.

Ombygging av AR 74762.

Send søknad til: firmapost-nord@vegvesen.no,eller: m.skranke.sortland@vegvesen.no

Dokumeneter hva du vil gjøre med kjøretøyet,nummer på kjøretøy,nummer på kjøretøy du henter deler fra.

Det kalle æ P.O.C :D
Stig

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/

1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
________________________________________
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

Snakka mykje med Møller for ei tid tilbake sidan. Og dei hadde ingen dokumentasjon på at dei som blei Levert med 112 hk, hadde samme bremser osv som 1,6td. snakka med ein i oslo, som hadde med typegodkjenning osv å gjere. Fekk berre papir av han som sa at motorbytte uten økning av hk var greit. Lyte nyttig.

Hadde våre veldig gøy å sett kva du skriver i søknaden, kva du legger ved osv! veldig intirsert....

Alternativet blir vell å fikse seg ein med 112hk motoren i. For å så sette i ein disel med godt dreiemoment?
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

Snakka mykje med Møller for ei tid tilbake sidan. Og dei hadde ingen dokumentasjon på at dei som blei Levert med 112 hk, hadde samme bremser osv som 1,6td. snakka med ein i oslo, som hadde med typegodkjenning osv å gjere. Fekk berre papir av han som sa at motorbytte uten økning av hk var greit. Lyte nyttig.

Hadde våre veldig gøy å sett kva du skriver i søknaden, kva du legger ved osv!

Alternativet blir vell å fikse seg ein med 112hk motoren i. For å så sette i ein disel med godt dreiemoment?
Doka84
-
-
Posts: 446
Joined: 30 Jun 2008, 20:34
Car: -84 Doka 1,9TDK
Phone: 91864658
Location: Øyer

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Doka84 »

Det jeg gjorde da jeg fikk godkjent min -84 Doka fra 1,6D til 1,9TDK (AAZ) var:
Fikk skriftlig bekreftelse fra delelageret hos Møller lokalt at T3 kun var levert med et sett bremser på den årsmodellen fra minste til største motor.
Også fikk jeg bekreftelse på at effekten i AAZ'n var 75hk.
Noe mer forlangte ikke sakkyndige dengang for noen få år siden.
Har nylig vært i kontakt med dem ang. enda et motorbytte på en fra 1,6TD til 1,9TDK og der skulle det gå like greit.
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6

Medlem av VWBUS Mjøsa

Tommy B. Strøm
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

Var dette ein lokal forhandler?
Prøvde meg hos ein lokal ein eg også. Men fekk som svar et dei ikkje kunne lage slike papirer. valgte vell feil dag eg då.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Tur-Bo »

Kremt......det er altså bare rundt 6 hk forskjell på de to motorene, samt at 1,9 muligens er en lite smule tyngre..omtrent tilsvarende en ac- kompressor på en jx vil jeg tro...Hadde jeg gidda å styre med godkjenning....nope... 8)
Det må tross alt bevises i en ulykke at motorbyttet var utslagsgivende.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Bugman »

Men kan man ha ting på stell, er jo det veldig så kjekt... det også!
Doka84
-
-
Posts: 446
Joined: 30 Jun 2008, 20:34
Car: -84 Doka 1,9TDK
Phone: 91864658
Location: Øyer

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Doka84 »

ukjent wrote:Var dette ein lokal forhandler?
Prøvde meg hos ein lokal ein eg også. Men fekk som svar et dei ikkje kunne lage slike papirer. valgte vell feil dag eg då.
Ja jeg bare snakket med en hyggelig dame i delelagerdisken på Møller Lillehammer.
Hun ga meg et håndskrevet ark med stempel og underskrift der hun bekreftet at T3'n fra -84 kun hadde et bremsesystem på alle motorstørrelser.

Det er jo kun det som skal til, bekreftelse på bremser og bekreftelse på motorytelse.
Og nå i den senere tid må du også ha kvittering på kjøp av motor :-)
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6

Medlem av VWBUS Mjøsa

Tommy B. Strøm
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

oj!
var ikkje snakk om at dei kunne gjere da for meg der eg ringte? var dette dokumentet retta til eit chassi nr eller noko? heilt sikkert... kanskje eg skal prøve å ringe dei!
var bare det biltilsynet ville ha for å godkjenne det ja, samme sa dei til meg.
så du kan altså sette i ein motor med 112 hk du no.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Tur-Bo »

Gjør mesteparten av jobben selv, finn fram delenr på bremser på din egen bil og på en 2,1 liter av samme årsmodell og sett det opp på et ark ryddig og oversiktlig, fjærer er sikkert også lurt å ta med. Gå så til en forhandler og be dem om å bekrefte at opplysningene er korrekte. Da slipper de å styre for mye med det. Sikkert lettere å få litt hjelp da.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tistlo
-
-
Posts: 1371
Joined: 18 Nov 2010, 23:40
Car: plenty
Phone: 97419035
Location: Voss, Hordaland

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Tistlo »

ukjent wrote:oj!
var ikkje snakk om at dei kunne gjere da for meg der eg ringte? var dette dokumentet retta til eit chassi nr eller noko? heilt sikkert... kanskje eg skal prøve å ringe dei!
var bare det biltilsynet ville ha for å godkjenne det ja, samme sa dei til meg.
så du kan altså sette i ein motor med 112 hk du no.
vist du skal be folk om ein tjeneste dei kan unngå ved å sei nei, so må du aldri ringa :) møt opp hjå ein forhandlar og sei du skal ha eit skriv på att blablabla er likt på bilen din som på ein med 2.1

men eg ser forsatt ikkje hensikten med å ta omvegen med å få dette skreve inn i vognkortet, då da er ein heilt uproblematisk ombygging som pr papir kun skiller veldig få hestar og som atpå til er identisk med org. motor:) kanskje byråkrati og regelverk-norge, sakte men sikkert begynner å hjernevaska folket?? :)
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Doka84
-
-
Posts: 446
Joined: 30 Jun 2008, 20:34
Car: -84 Doka 1,9TDK
Phone: 91864658
Location: Øyer

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Doka84 »

Ja reis til nærmeste forhandler og smil pent så er det nok større sjanse for at du får hjelp :-)
Ja jeg kan sette inn 112i om jeg vil det.
Tror ikke dette var retta til chassinr.
Kan se om jeg finner igjen papiret en dag her :-)
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6

Medlem av VWBUS Mjøsa

Tommy B. Strøm
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

Det hadde vært supert!
driv no å finner fram dele nr osv. For sammenligning. Er ikkje alt eg tykjer eg like lett å finne? nokon som har idear? veng har jo stor katalog på nett. Men alt ligger jo ikkje der.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by OddN »

ukjent wrote:Det hadde vært supert!
driv no å finner fram dele nr osv. For sammenligning. Er ikkje alt eg tykjer eg like lett å finne? nokon som har idear? veng har jo stor katalog på nett. Men alt ligger jo ikkje der.
Vagcat.com
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by Bugman »

OddN wrote:
ukjent wrote:Det hadde vært supert!
driv no å finner fram dele nr osv. For sammenligning. Er ikkje alt eg tykjer eg like lett å finne? nokon som har idear? veng har jo stor katalog på nett. Men alt ligger jo ikkje der.
Vagcat.com
Nettopp!

Gjør mest mulig på egen hånd, angående dette!

"Stryker" man Møller's og Vegvesenet's folk "medhårs" - mao. gjør deres jobb enklest mulig - går ofte ting ganske enkelt!

Vær åpen med hva du har tenkt å gjøre, hvorfor du ønsker å gjøre dette OG... ikke minst hvordan!

Til alle som har slike intensjoner; Lykke til!!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
ukjent
-
-
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2011, 22:59
Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
Phone: 90815548
Location: sogn og fjordane

Re: Få godkjennt ombygging fra 1.6 TD te 1.9 TD?

Post by ukjent »

Etter ein kort tlf til veng fekk eg alle delenr til desse bilene, and bremser og bremsepumpe/hovedsylinderen. gjenstår vell berre dempere og fjerer. burde vell holde?
Takk for tipset vertfall!
Post Reply