hansstef wrote:Bosch begge to, skal skifte i Syncroen også og der stod det et skilt som til høyre.
Vet du om man får tak i slike originale lenger?
Det ovale med alugitter utenpå er vel det som skal være til alle syncro og til 2WD i "støvrike land". Hvis jeg ikke husker feil har vel disse bilene også et syklonfilter før selve filterboksen, for å bli kvitt det verste støvet før papirfilteret. Jeg tror denne filterinnsatsen kostet over 900 kroner originalt den gangen det kunne skaffes. I alle fall mange ganger mer enn standardfilteret. Men det er utgått nå. Luftfilterboksene er like, så filterinnsatsene passer om hverandre.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Mine, bestillt fra Unneberg-Bil er av kvaliteten gummistrikk. De råtner med andre ord. Ringene forvitrer i vær og vind fortere enn at du får slikket i deg vårens første pinneis og etter et knapt år på GTi-en så har de nå begynt å revne i kanten som holder de klemt fast.
Jeg skal se om litt tec7 ikke overtaler de til å henge på litt til, men det nærmer seg slutten på dette kapittelet gitt...
Godt å være kvitt svart bremsevæske og grønske i beholderen!!
Satser på det kan lønne seg med skifte av clutchsylindre foran og bak og en vask av tanken, hvis det er slik at disse urenhetene skylder trette pakninger?
T3 er flott som hobbybil, og selv om mange bruker det som dagligbil har den noen bakdeler. Hvilken bil kjøper du? Om du skal tappe ut motorolja er jeg ikke fullt så sikker på om er lurt... tror ekspertene anbefaler at det står god olje på motoren - arrester meg om jeg tar feil. En MC-fyr jeg kjenner sprayer mc'en inn med en bremsevæskeblanding når han skal lagre en sykkel over lang tid. Litt arbeid å få av igjen, men gir en god beskyttelse. Vi kan jo svinge innom han en dag for å få riktige detaljer.
Det er jo forsåvidt ikke mye pes å skru av skivene. Hvis du nå skal ha den på bukker uansett. Lett å preservere dem med nesten hva som helst da, og lett å få av preserveringen når skivene skal på igjen. Spindelen som står igjen er det vel bare å smøre inn med noe girseri og pakke ei fille rundt, så er den like fin om 1000 år.
hunter wrote:T En MC-fyr jeg kjenner sprayer mc'en inn med en bremsevæskeblanding når han skal lagre en sykkel over lang tid. Litt arbeid å få av igjen, men gir en god beskyttelse. Vi kan jo svinge innom han en dag for å få riktige detaljer.
Grøss . Det må jeg høre mer om ! der hvor jeg søler bremsevæske forsvinner lakken !!
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
hansstef wrote:Noen som har god greie på å konservere bremseskiver? Olje på de eller lignende?
Du vet hva slags impregnering jeg anbefaler?
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
hunter wrote:T3 er flott som hobbybil, og selv om mange bruker det som dagligbil har den noen bakdeler. Hvilken bil kjøper du? Om du skal tappe ut motorolja er jeg ikke fullt så sikker på om er lurt... tror ekspertene anbefaler at det står god olje på motoren - arrester meg om jeg tar feil. En MC-fyr jeg kjenner sprayer mc'en inn med en bremsevæskeblanding når han skal lagre en sykkel over lang tid. Litt arbeid å få av igjen, men gir en god beskyttelse. Vi kan jo svinge innom han en dag for å få riktige detaljer.
ja, har vippet over på alternativet som er å skifte olje før jeg ler den stå og så heller skifte igjen siden.
Jeg har landet på en meget strøken Saab 9-3 med 2liter turbo. Gamle designet. Men ikke meir banning i denne kjerka, kan heller svinge innom deg med den neste uke eller noe
På bremseskivene tror jeg kanskje jeg ville prøvd denne: http://www.scottoiler.com/uk/Lubes-Clea ... e.tpl.html.
Gjerne på resten av understellet også. Fordelen er at den er vannløselig, og enkel å vaske av etterpå. Da slipper du kanskje en omfattende rensejobb på bremsene når du skal ha bilen i drift igjen. Norsk importør av Scottoiler er Løvaas Motor i Holmestrand. (Norges beste MC-forhandler.) Men produktene finnes nok hos de fleste MC-sjapper og på postordre også.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Rikskringkastingen wrote:På bremseskivene tror jeg kanskje jeg ville prøvd denne: http://www.scottoiler.com/uk/Lubes-Clea ... e.tpl.html.
Gjerne på resten av understellet også. Fordelen er at den er vannløselig, og enkel å vaske av etterpå. Da slipper du kanskje en omfattende rensejobb på bremsene når du skal ha bilen i drift igjen. Norsk importør av Scottoiler er Løvaas Motor i Holmestrand. (Norges beste MC-forhandler.) Men produktene finnes nok hos de fleste MC-sjapper og på postordre også.
Kan bekrefte at motorolje smørt tynt på med klut ser ut til å ha gjort susen
Din opplevelse av Whitesides er identisk med den jeg gjorde meg med Kakemonsteret i 2009.
Ble behørig nevnt i bl.a prosjekttråden.
Koster ikke mye, ser bra ut men for min del vil whitesides være mer en showaktig affære, monteres rett før treff og så av igjen etterpå
Om jeg da skal ha slikt igjen