Jeg har oljelekkasje i toppdekselet, og har skal til å utbedre denne nå. Men i dag oppdaget jeg at det har begynt å legge fra de 5 "proppene" på toppen av toppdekselet også. Er det noen som kan fortelle meg hva disse "proppene" er for noe, og hva jeg må gjøre for å stoppe lekkasje i disse punktene??
Jeg har ikke åpnet å sett enda i mangel på ny topdekselpakning.
Får man kjøpt løs pakning til dette da? Jeg trodde den var nærmest vulket på dekslelet og slik at man må kjøpe hele dekselet. Det var i allefall det jeg fikk forklart hos VW sist jeg sjekket. Så derfor har jeg fortsatt grisete motor...
StaaleB wrote:Får man kjøpt løs pakning til dette da? Jeg trodde den var nærmest vulket på dekslelet og slik at man må kjøpe hele dekselet. Det var i allefall det jeg fikk forklart hos VW sist jeg sjekket. Så derfor har jeg fortsatt grisete motor...
Det stemmer.
En kollega av meg måtte krype til korset og kjøpe nytt deksel.
Tror det kom på ca. 1200,- kr........
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
Lenge siden jeg har skiftet dette på t4, så om det var løs pakning eller deksel husker jeg ikke. Men det blir jo nevnt deksel over her da. Rune vet vel gjerne bedre og?
Har også lekasje fra dekselet, renner ned på dynamoen! Kan man ikke bare løpe på statoil, og kjøpe sån pakkning på tube? eller er det ubrukelig i den sammenhengen her?
Husker ikke i farta når skiftet kom, men du må stort sett bytte ut hele lokket. De gummipakningene under skivene under mutterne skal kunne fåes kjøpt løse. Noe som er vel så viktig, kanskje mer, er de to O-ringene under oljepåfyllingsstussen. Disse og har en tendens til å lekke og den olja har jeg sett havne i registeret, med havari til følge(Pappas California). Nå er det heller ikke alle motorer som har disse ringene, kun nyere motorer(97?-).