Hei Volksen
Jeg har lyst å kjøpe Varebil T5, som ikke er eldre enn 2013.
Jeg har sett litt på nettet:
http://www.mgdesign.biz/products_new.html
http://www.spacecamper.de
http://www.vanworx.co.uk
http://www.reimo.com/de/
De tre siste selger ferdig pakkeløsning(UK er jo ikke aktuelt da de har speilvendt rattstyring)
Lønner det seg å kjøpe T5 i tyskland med ferdig innredningspakke og få skillevegg slik at det blir definert som varebil når jeg tar den med til norge for å døpe den til grønn skilt? Innbiller at det er bedre enn å kjøpe en varebil i norge og kjøre ned for å få en av firmaene til å mekke og dekke om til bybobil. Er fordel å få en slik hevetak siden jeg er en høy mann.
ER det andre steder/løsninger som jeg ikke har funnet ut?
Jeg er ikke intressert i å mekke & dekke om varebil til bybobil, vil ha fiks fart ferdig til rimelig pris.
Råd & Tips til ByBoBil
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Råd & Tips til ByBoBil
For å få dette som camper må du tilfredstille de nye reglene for innvendig høyde. Dvs at hevetak er utelukka. Kun høytakere. Varebil på grønne skilt skal ikke ha fastmontert campinginnredning baki. Sjekk trufa.no sine sider. Forhandler for reimo i Norge og det skal ligge campingbilregler på den siden. Ellers finnes den etsted her inne og, men da mådu bruke søkefunksjonen. Bybobil er forøvrig bare et nytt navn på noe som har vært der siden Jesus gikk i kortbukser. Salgsgimmick altså.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Råd & Tips til ByBoBil
Må jeg få den godkjent som camperbil, er det ikke nok med ved skillevegg og alt "dritten" baki er lasterom og få det som varebil?. Er det slik at camperbil slipper skillevegg?
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Råd & Tips til ByBoBil
Trufa.no
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- -
- Posts: 7777
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Råd & Tips til ByBoBil
www.lovdata.no og "kjøretøyforskrift" gir alle svar.
-
- -
- Posts: 746
- Joined: 14 Nov 2006, 13:50
- Car: T5, 2007, TDI, Lang
- Location: Lørenskog / Akershus
Re: Råd & Tips til ByBoBil
Jeg skjønner ikke helt dette, du vil ha en varebil, men vil ha en camper.Finhey wrote:Hei Volksen
Jeg har lyst å kjøpe Varebil T5, som ikke er eldre enn 2013.
Jeg har sett litt på nettet:
http://www.mgdesign.biz/products_new.html
http://www.spacecamper.de
http://www.vanworx.co.uk
http://www.reimo.com/de/
De tre siste selger ferdig pakkeløsning(UK er jo ikke aktuelt da de har speilvendt rattstyring)
Lønner det seg å kjøpe T5 i tyskland med ferdig innredningspakke og få skillevegg slik at det blir definert som varebil når jeg tar den med til norge for å døpe den til grønn skilt? Innbiller at det er bedre enn å kjøpe en varebil i norge og kjøre ned for å få en av firmaene til å mekke og dekke om til bybobil. Er fordel å få en slik hevetak siden jeg er en høy mann.
ER det andre steder/løsninger som jeg ikke har funnet ut?
Jeg er ikke intressert i å mekke & dekke om varebil til bybobil, vil ha fiks fart ferdig til rimelig pris.
Er dette for å finne opp kruttet og ingen andre skal vite det eller bare lure myndigheten for noen kroner.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Re: Råd & Tips til ByBoBil
Jeg regner med at han vil ha en varebil med skillevegg (pga avgifter), og ha campinginnredning baki.
Der postmeister forklarer at det ikke er lov.
T5 er ikke stor nok til å registreres som campingbil heller, hvertfall ikke uten fast høytak. (Og jeg tror ikke det heller går)
Løsningen er nok å enten ettermontere innredning uten å godkjenne, å risikere ei svær bot, eller å kjøpe en skikkelig laget T5 bobil å betale i søkk og kav for å registrere som personbil.
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Der postmeister forklarer at det ikke er lov.
T5 er ikke stor nok til å registreres som campingbil heller, hvertfall ikke uten fast høytak. (Og jeg tror ikke det heller går)
Løsningen er nok å enten ettermontere innredning uten å godkjenne, å risikere ei svær bot, eller å kjøpe en skikkelig laget T5 bobil å betale i søkk og kav for å registrere som personbil.
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Råd & Tips til ByBoBil
Nå er de vel ikke så høy avgift på campere, men det er det taket det står og faller på dessverre. Det ble jo solgt så mange Multivaner med "camping"innredning vet dere. Det skal jo ikke staten ha noe av. Billige biler med god plass? Bedre å selge to multivan reg som personbil enn 40 regga som campere....
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- -
- Posts: 1303
- Joined: 18 Oct 2009, 00:37
- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
- Location: Utenfor brumunddal
Re: Råd & Tips til ByBoBil
En høy og lang varebil med isolerte vegger er sikkert ikke ulovlig. Et standard rammestativ som med noen plater og madrasser utgjør en seng i full bredde. Fest stativet til gulvet med jekkestropper. Sett inn en vaskekasett med kokeløsning. Festet med jekkestropper. Skaffe litt diodelys og et ekstra batteri.
Under sengen er det lagerplass til ski etc.
Bybobil.
Under sengen er det lagerplass til ski etc.
Bybobil.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil