I dag morges var det kaldt her og fikk kjørt brenner endel. Kanonvarme på no time. 2 kW holder lenge!
Har funnet utav regulator og nå. (Tror kineserne har brukt google-translate til bruksanvisningen

)
Hvit knapp på regulator trykt inn: Da regulerer du effekten på brenner. Ingen termostatstyring.
Hvit knapp ute: Da går den på termostat. Da slår den seg helt av og blåser kaldt når temp. er oppnådd. Tror ikke dette er ideelt mtp nedkoksing av brenner.
Jeg velger å kjøre med effektregulering. Ved overnatting kan man jo regulere med lufting i bilen evt. om det blir for varmt på laveste effekt.
Ellers lukter det noe av brenner. Ikke eksos, men sikkert ny-inbrenning og tror dette avtar. Faktisk var det mindre etter 1 times bruk i dag.
Ellers brenner den som sagt like rent og fint. null eksos og lukt utenfor. faktisk omtrent bare varme ut eksosen. ørlite diesellukt i det den starter, men så er det nada eksoslukt etter det.
Dieselpumpen skal eg nok få gjort noe med støyen etter hvert. Nå får eg konsentrere meg litt om hjortejakten i helgen....
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.