Jeg har en T5 2005 km241000 som har begynt å fuske. Oppleves akkurat likt som en bensinbil med dårlig tenningsanlegg. Har hørt med det lokale VW verkstedet og de antyder at det kan være lekkasje i dysene slik at eksos lekker forbi dem. Blir litt bedre når bilen blir varm. Det er ingen feilkode.
Er det noen som har vært borte i noe lignende? Har også prøvd å finne litt info om bytte av dyser men finner ikke noe, noen som vet?
axd fusker
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Re: axd fusker
Har du gjort tiltak mht EGR-ventil tidligere? Koksing av denne kan gi fuskesymptomer, og det er mye info rundt dette hvis du søker i forumet.
Har blendet EGR tidligere
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Da er ikke EGR tema lenger. De enkleste tiltakene er vel da å sjekke vakuumslanger, ledningskontakter, dieselfilterhistorikk, etc. Siden du ikke har feilkode er det behov for litt brainstorming.
-
kennyeh88
- -

- Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
- Phone: 46656525
Re: Sv: axd fusker
Hvordan oppleves bilen? Har desverre ikke hatt en bensin bil med dårlig tenningsanlegg.trike wrote:Jeg har en T5 2005 km241000 som har begynt å fuske. Oppleves akkurat likt som en bensinbil med dårlig tenningsanlegg. Har hørt med det lokale VW verkstedet og de antyder at det kan være lekkasje i dysene slik at eksos lekker forbi dem. Blir litt bedre når bilen blir varm. Det er ingen feilkode.
Er det noen som har vært borte i noe lignende? Har også prøvd å finne litt info om bytte av dyser men finner ikke noe, noen som vet?
Hvordan oppleves bilen på tomgang? Under kjøring?
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Re: Sv: axd fusker
Bilen fusker mer etterhvert som belastningen øker.Noen ganger er tomgangen OK og noen ganger høres det ut som om den ikke går på alle sylinderene.kennyeh88 wrote:Hvordan oppleves bilen? Har desverre ikke hatt en bensin bil med dårlig tenningsanlegg.trike wrote:Jeg har en T5 2005 km241000 som har begynt å fuske. Oppleves akkurat likt som en bensinbil med dårlig tenningsanlegg. Har hørt med det lokale VW verkstedet og de antyder at det kan være lekkasje i dysene slik at eksos lekker forbi dem. Blir litt bedre når bilen blir varm. Det er ingen feilkode.
Hvordan oppleves bilen på tomgang? Under kjøring?
Er det fødepumpe i tanken på AXD? Hvordan oppleves bilen hvis den er defekt?
Håper noen vet dette da jeg står litt fast.
Håper noen vet dette da jeg står litt fast.
-
kennyeh88
- -

- Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
- Phone: 46656525
Er dette under kjøring eller under oppstart?
Kenneth Thomassen
Nå er bilen i orden igjen
Det var ledningen til en av injectorene som satt løst på, ganske mye skruing for å sette på en ledning.
Det var ledningen til en av injectorene som satt løst på, ganske mye skruing for å sette på en ledning.