Hei,
Har nylig kjøpt en VW Caravelle kombi 2002 lang modell å tenker å fjerne skillevegg å få den registrert som personbil.
Den er nå registrert med 5 seter(2+1 på bakre rad), men om jeg fjerner skilleveggen blir den manglende sele for midtsetet i å med at det nå er 3 punktsele der som er festet i skilleveggen.
Regner derfor med at jeg må ha magebelte der for å få godkjent registrert 5 seter personbil hos biltilsynet.
Kan det benyttes magebelte fra hvilken som helst bil til dette?
Var en tur hos bilopphuggeriet, men fant ingen mageseler i de caravellene de hadde der, dog fant jeg endel mageseler i andre biler? Kan disse brukes så lenge de er merket med E et eller annet?
VW Caravelle kombi til personbil
-
Swassenfurer
- Car: VW Caravelle 2002
- Phone: 91171274
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: VW Caravelle kombi til personbil
Du kan bruke hvilken som helst magebelte.....
-
Swassenfurer
- Car: VW Caravelle 2002
- Phone: 91171274
supert, takk for svar 
BT har krav til boltdiameter og skivediameter hvis beltet festes utenfor originalfester
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Det var Suveren Rørmøbelfabrikk (http://suveren.no/norsk/) i Oslo som bygget Caravellene som minibusser i sin tid.
For noen år siden fikk jeg de til å bygge om magebelte til trepunktsbelte i min Buss nr 1.
Tror det kom på ca 4000,- kroner for jobben. Da er alt typegodkjent og fint
Fordelen er jo åpenbart at man får et godt trepunktsbelte til alle i bilen. Ulempen er at det ikke er mulig å kjøpe sponplater på 120x240cm lenger da festet monteres i golvet og ikke i stolryggen slik som på nyere Multivan'er.
mvh.
Arild
For noen år siden fikk jeg de til å bygge om magebelte til trepunktsbelte i min Buss nr 1.
Tror det kom på ca 4000,- kroner for jobben. Da er alt typegodkjent og fint
Fordelen er jo åpenbart at man får et godt trepunktsbelte til alle i bilen. Ulempen er at det ikke er mulig å kjøpe sponplater på 120x240cm lenger da festet monteres i golvet og ikke i stolryggen slik som på nyere Multivan'er.
mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
holder på å bygge om kombibenk for bruk til Caravelle seter og ser at beltene
er festet i selve rammeverket originalt i kombibenken og ikke i gulvet, nå er det slik at jeg vil bruke takbøylen m belter tilpasset Caravelle seter men må da beltene festes i gulvet? Eller går det å bruke eksisterende fester i Caravelle setene?
er festet i selve rammeverket originalt i kombibenken og ikke i gulvet, nå er det slik at jeg vil bruke takbøylen m belter tilpasset Caravelle seter men må da beltene festes i gulvet? Eller går det å bruke eksisterende fester i Caravelle setene?
Du har vel ikke tilfeldigvis et bilde av dette trepunktsbelte som du fikk laget hos Suveren?
1999 Caravelle 2.5 lang
2004 Ford Mondeo stv TDCI
2004 Ford Mondeo stv TDCI