Hvorfor spør du om det samme i tre tråder?kennyeh88 wrote:Min bil skal ha 506 01S.. Kan jeg bruke 507?
Som jeg skrev i en av de andre tre trådene; er det spesifisert at du skal bruke 506.01 skal du IKKE bruke 507, men bare 506.01.
Hvorfor spør du om det samme i tre tråder?kennyeh88 wrote:Min bil skal ha 506 01S.. Kan jeg bruke 507?

For å få litt kjappere svar...labbetuss wrote:Hvorfor spør du om det samme i tre tråder?kennyeh88 wrote:Min bil skal ha 506 01S.. Kan jeg bruke 507?
Som jeg skrev i en av de andre tre trådene; er det spesifisert at du skal bruke 506.01 skal du IKKE bruke 507, men bare 506.01.
Bytter du dempere,fjærer, bremseskiver og klosser hver 9 måned??T5one wrote:Jeg bytter olje minst en gang i året uansett kjørelengde. Noen perioder så er det 2 ganger i året, men da er kjøringen min 20.000+ i året. Du hører på bilen om oljen er dårlig, og du kan bare se på oljen. Hvis du mistenker at du har kjørt på en dårlig olje, så er kjørelengden 5000, som ved bruk av biltema, mobil oil. osv. . Også bytter jeg alt av understell, og bremser hver 9 mnd, så gir jeg bare faen i resten.

Hvis du refererer til at mobil 1 er ei dårlig olje så tar du feil!T5one wrote:Jeg bytter olje minst en gang i året uansett kjørelengde. Noen perioder så er det 2 ganger i året, men da er kjøringen min 20.000+ i året. Du hører på bilen om oljen er dårlig, og du kan bare se på oljen. Hvis du mistenker at du har kjørt på en dårlig olje, så er kjørelengden 5000, som ved bruk av biltema, mobil oil. osv. . Også bytter jeg alt av understell, og bremser hver 9 mnd, så gir jeg bare faen i resten.
Mobil1 har mye rart i sitt varesortiment, også billigolje..kennyeh88 wrote:Hvis du refererer til at mobil 1 er ei dårlig olje så tar du feil!T5one wrote:Jeg bytter olje minst en gang i året uansett kjørelengde. Noen perioder så er det 2 ganger i året, men da er kjøringen min 20.000+ i året. Du hører på bilen om oljen er dårlig, og du kan bare se på oljen. Hvis du mistenker at du har kjørt på en dårlig olje, så er kjørelengden 5000, som ved bruk av biltema, mobil oil. osv. . Også bytter jeg alt av understell, og bremser hver 9 mnd, så gir jeg bare faen i resten.Men beklager hvis du ikke mente det.. :p

Tror du Biltema lager sin egen olje?Neergård wrote:Hva med at det er uendelig mange biler som har blitt kvitt sine problemer med ulyder og oljeforbruk ved å skifte biltemaolje til kvalitetsoljer? Såklart, Castrol alene betyr ikke noe, men olje med korrekte spesifikasjon må forutsettes vel?
Og hva legger du egentlig i at biltemaoljen er bedre? En løs påstand eller din oppriktige mening?

De lager selvfølgelig ikke sin egen olje, de kjøper den de finner billigst innafor sine spec.Kall'n wrote:Tror du Biltema lager sin egen olje?Neergård wrote:Hva med at det er uendelig mange biler som har blitt kvitt sine problemer med ulyder og oljeforbruk ved å skifte biltemaolje til kvalitetsoljer? Såklart, Castrol alene betyr ikke noe, men olje med korrekte spesifikasjon må forutsettes vel?
Og hva legger du egentlig i at biltemaoljen er bedre? En løs påstand eller din oppriktige mening?

Se hva jeg skriver - " etter sigende har fått strykkarakter på senere tester (samme som batterier visstnok)"Renax wrote:Samme som batterier? Skal du påstå at biltema batterier også er dårlige nå? Det underbygger skepsisen til dine utsagn...
Vis meg gjerne en av disse testene dine:-)
http://testbasen.tv2.no/test/350/kun-tr ... r-godkjentNeergård wrote:Er det en grunn til at det ikke eksisterer tester med disse som er publisert de senere år? Har de ikke klart de samme resultat som de gjorde den gang batteriene ble testvinner?