LT28 Karmann model L prosjekt
-
- -
- Posts: 760
- Joined: 20 Feb 2011, 10:04
- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
- Location: Eckernførde / tyskland
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Skulle lime in et bilde , men klarte ikke med nettbrett..!
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Nå ble jeg nysjerrig, prøv igen!:-)
Sendt fra min Lenovo P780
Sendt fra min Lenovo P780
-
- -
- Posts: 760
- Joined: 20 Feb 2011, 10:04
- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
- Location: Eckernførde / tyskland
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Hehe , ...
Denne er vel ikke sarlig brukbart her til lande..! Men har sikkert noen løftegreia og få den opp
Denne er vel ikke sarlig brukbart her til lande..! Men har sikkert noen løftegreia og få den opp
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Å dæven, jeg har tenkt på senk altså, men det der får bli i drømmene, må være seriøst modifisert undersell, for den blir bare 7-10cm lavere bak om man fjerner bladfjærene..
Sendt fra min Lenovo P780
Sendt fra min Lenovo P780
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Heeey, ikke mobb, den er riktig rask. I nedoverbakke...Buss Marius wrote:Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
Sendt fra min Lenovo P780
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Annet kjøretøy som skal stå bakpå LT på tur:
Sendt fra min Lenovo P780
Sendt fra min Lenovo P780
-
- -
- Posts: 760
- Joined: 20 Feb 2011, 10:04
- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
- Location: Eckernførde / tyskland
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Er det en stretch sykkel ?
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Litt rare proporsjoner hvertfall:-) bare for morroskyld:-)
Sendt fra min Lenovo P780
Sendt fra min Lenovo P780
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Kreativt.Renax wrote:Annet kjøretøy som skal stå bakpå LT på tur:
Sendt fra min Lenovo P780
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Akselavstanden er vel relativt lik så du ikke får noen problemer med myndighetene!
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Faktisk en hel del lengre pga vinkelen på gaffelen. Øverste rammerør er forlenget like mye som seterøret er kappet, ca 10cm
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)
Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.
Sendt fra min Lenovo P780
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)
Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.
Sendt fra min Lenovo P780
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Faktisk en hel del lengre pga vinkelen på gaffelen. Øverste rammerør er forlenget like mye som seterøret er kappet, ca 10cm
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)
Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.
Sendt fra min Lenovo P780
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)
Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.
Sendt fra min Lenovo P780
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Ble helt skakk, fram og bakhjul er sikkert 10° utav vinkel iforhold til hverandre... så må gjøre et forsøk på å rette det..
Sendt fra min Lenovo P780
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Fortsettelse følger, forhåpentligvis til neste helg:-)
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.Buss Marius wrote:Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Jeg og, det er mye jeg kan dårlig, men akkurat det å sy får noen andre gjøre: min Mor:-)jokgel wrote:vente i spenning
Har du prøvekjørt en i det siste?:-PBuss Marius wrote:Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.Buss Marius wrote:Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.
Behagelig er den, kjørte den sist igår, går så det suser, i nedoverbakke:-D
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Nei, men: http://www.finn.no/finn//car/mobilehome ... rough=trueRenax wrote:Jeg og, det er mye jeg kan dårlig, men akkurat det å sy får noen andre gjøre: min Mor:-)jokgel wrote:vente i spenning
Har du prøvekjørt en i det siste?:-PBuss Marius wrote:Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.Buss Marius wrote:Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.
Behagelig er den, kjørte den sist igår, går så det suser, i nedoverbakke:-D
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Se det ja, uten tvil en bra pris om treverket passerer en skrujerntest!
Ser det er samme stoffet bak, og tepper på forstolene indikerer noen av de samme problemer der som her.
180k km begynner å bli mye for orginalmotoren som har levd et hardt liv, god unnskyldning for å sette i TD!:-)
Ser det er samme stoffet bak, og tepper på forstolene indikerer noen av de samme problemer der som her.
180k km begynner å bli mye for orginalmotoren som har levd et hardt liv, god unnskyldning for å sette i TD!:-)
-
- -
- Posts: 760
- Joined: 20 Feb 2011, 10:04
- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
- Location: Eckernførde / tyskland
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Jeg anbefaler den ikke !!! den ha ja ,, Forhjulsdrift ,,
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Viser hvor mye folk kan om bilene de selger:-Pjokgel wrote:Jeg anbefaler den ikke !!! den ha ja ,, Forhjulsdrift ,,
Noe spesielle, som eneste VW med motor framme og trekk bak...
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Skrujerntesten?Renax wrote:Se det ja, uten tvil en bra pris om treverket passerer en skrujerntest!
Ser det er samme stoffet bak, og tepper på forstolene indikerer noen av de samme problemer der som her.
180k km begynner å bli mye for orginalmotoren som har levd et hardt liv, god unnskyldning for å sette i TD!:-)
Jeg flyr T/R Tromsø til onsdag, prøvekjører, betaler og fyller ut alle papirer. 2-3 uker senere flyr vi opp og tar ferie med å kjøre den hjem. Planen er å i alle fall kjøre Rv17 mellom Bodø og Grong, mulig det også blir Lofoten ut til Moskenes. Senja og Andenes kan også være aktuelt. På det meste kann det bli 9 ferger.
Jeg har ikke veldig mye erfaring med LT, men synes lyden og følelsen med diesel rekkesekser under setet er veldig behagelig, men det er med lettlastet varebil. Den siste jeg kjørte hadde faktisk bensinmotor og var en 9seter kombi.
Blir spennede å se hvordan dette flytter på seg og hvor sterkt behovet for en større motor blir.
Hvordan vil det være å putte i en 1,9TDI 110hk? Passe antal HK, passe NM med 235 isteden for 140nm, Masse kunskap, på forumet, om konvertering av denne motoren. Dagens 2,4 ligger på skrå, så en 2,5tdi fra T4 vil bli for høy, da er det lettere med Audi 2,5 da den ligger på skrå, men med 140hk blir det kanskje vanskligere å få det godkjent. 1,9 vil også gi masse plass og dermed lette ombygningen. 55kg vektbesparelse vil heller ikke skade.
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Fin å kjøre, går ikke fort, men det er heller ikke poenget.
Er en Canadier som bygger om sin til firrer tdi, så det går. Tror jeg hadde prøvd meg på en femmer jeg, får Audifemmer med 116hk, burde gå gjennom hos BT også...
Er en Canadier som bygger om sin til firrer tdi, så det går. Tror jeg hadde prøvd meg på en femmer jeg, får Audifemmer med 116hk, burde gå gjennom hos BT også...
Re: LT28 Karmann model L prosjekt
Tilbake til saken, min LT. Setene:
Har armlener til den andre også, bare ikke montert, skal ta mer bilder også bak...
Har armlener til den andre også, bare ikke montert, skal ta mer bilder også bak...