LT28 Karmann model L prosjekt

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Cheron wrote:Denne reisetråden trenger bilder 8)
Bånn gass!
Image


Parkert her.
Image

Drikkevarer under setet.
Image

Og slik lakris man må til svenskene for å kjøpe, de har ikke riktig form for norge...
Image
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Er fortsatt i Lærdal, LT fungerer topp i stillestående!

Jeg koser meg med å fikse gamle norske kvalitetssykler:-)

Image
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by pigland »

Nå la jeg merke til en ting, din bil har ett skiltnummer høyere enn min. Med andre ord førstegangsregistrert samme dag på samme biltilsyn :D

Artig at noen mekker sykler også, jeg drev i sin tid også med å sveise om sykler, f.eks til en stor trehjuls-sykkel med 2 hjul fremme som begge svingte. Ideell på isen til å sladde med. Lagde også en to-hjulssykkel med bakhjulssving. Helt umulig å sykle på, men veldig morsom å prøve! :)
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Morsomt det med skiltene, sikkert en importør som har tatt inn et par stykker samtidig:-)

Ang sykler så har jeg en plan om å sveise det til så styringen blir motsatt, altså at man må dra rattet til venstre for å svinge til høyre. Visstnok svært vanskelig å sykle på, men om man har en ferie tilgode så bør det gå...

Bor forøvrig i denne bilen min 5 dager i uken for tiden i forbindelse med jobb. Resten av tiden er den hverdagsbil da jeg ikke har annen bil med skilter. går jo på et vis, selv om det ikke er veldig praktisk. Den mangler nemlig hengerkrok! (For å ikke nevne dieselforbruk ved småkjøring, kunne kjørt bensin V8 og kommet billigere utav det)

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Gikk faktisk tom for gass, og ettersom "noen" mente det ble for dyrt å drive kjøleskap på gass satt jeg og tenkte sammen hva disse 11kg var brukt til:
20+ middager på kokebluss. + endel småretter.
7-10 netter med gassovn på. (Kald sommer, men har stort sett blitt alt for varmt med ovnen på, fyre for kråkene det der)
10-15 bruk av vannvarmer. (Slår den bare på når jeg trenger varmt vann til noe, regner med den egentlig ikke bruker noe særlig etter oppvarmingsfasen.)
Og omtrent 4ukers kjøleskapdrift.

For de 250,- gassen koster i snitt gråter jeg ikke, dieselforbruket er mye værre, selv til 10.50/l:-)

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by jokgel »

Jeg kjørte 5 kg gasflaske i bussen min nå i sommeren på Island med 9-13 grader utetemperatur, og da holde den 2 uke med lit varme på kvelden før man legge seg eller sitte 2 - 3 time i busen til kos og nytte av kaffe. Ellers blir den brukt kun til kaffevann og kjøleskap. Da ligger forbruk makant til din med 11 kg på 4 uke :mrgreen:
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Hverdagsluksus:
Møtte i går kveld kl 19.00 på jobb, jobbet til kl 00.05.
Fikk så beskjed om å møte igen kl 04.00.

Du hvor greit det var å legge seg å sove i senga, istedenfor å bruke en halvtime hver vei på å kjøre tur-retur hjem...

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by pigland »

Helt klart å foretrekke noe mer søvn og når man attpåtil får det i en såpass god seng som LTen har så skulle man vel ikke klage, men det høres ut som om sjefen din er litt på kanten av hva som kan kreves?
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

pigland wrote:men det høres ut som om sjefen din er litt på kanten av hva som kan kreves?
Litt på kanten? Hadde det vert så vel.
Fra onsdag kl05.00 jobbet vi til kl 05.00 torsdags morgen med kun 1 time matpause. Så kjørte vi ut igen kl 09.00 og jobbet til 23.30...

Vel, så fikk vi hvertfall fri på fredag da...

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Ooooppp.
Nei, jeg har ikke solgt alt og reist, jeg har denne enda!
Og for første gang skal jeg på EU med en bil for andre gang, jeg har aldri hatt en bil så lenge før. Sjelden vert så fornøyd med en:-)

Jeg vet ikke enda om det egentlig er et problem, men jeg ønsker å fikse det uansett tilfelle.
Lyshornet virker ikke, bryteren fungerer til å bytte fra fjern til nærlys, men ikke til lyshorn funksjon, noen som har vert borti det før?
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Ingen bekymringer, rett igennom EU uten problem:-)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Buss Marius »

Da får jeg grattulere med bestått PKK. Nå er det vel rett på time hos SVV for å få den registrert som bevaringsverdig, så er det 5 år til neste gang... eller kanskje ikke.....

Jeg har siste siffer 8 så jeg må vente til April. I tilegg er jeg parkert inne, så bilene utenfor må ha forlatt vinterlagringen før jeg kan bestille time, men jeg regner med å gjøre det før påske, jeg tenkte å ta kontrollen før jeg setter på alufelgene, selv om de skal være fuldt lovlige. Den eneste feilen jeg vet om er defroster vifte, som er 1er feil.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Blir nok ikke bevaringsverdig min nei, kan likegodt kjøre annahvert år på EU..

Defrostervifta mi virker heller ikke, har skaffa en annen brukt, som heller ikke virker... planen er å fikse den løse, må normalt bare smøre opp og fjerne dritt...
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Buss Marius »

Renax wrote:Blir nok ikke bevaringsverdig min nei, kan likegodt kjøre annahvert år på EU..

Defrostervifta mi virker heller ikke, har skaffa en annen brukt, som heller ikke virker... planen er å fikse den løse, må normalt bare smøre opp og fjerne dritt...
På Ebay er det en som selger motorer til viftene. Koster rundt 1000 lappen. jeg vurderer å kjøpe en sånn, så holder det kanskje de neste 30 årene.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by pigland »

Gratulerer med godkjenning, min skal til pers til våren. Må antakelig ha ny/brukt radiator, det ligger litt frostvæske under bilen nå på vinterlagring.

Tror heller ikke jeg velger bevaringsverdig, da kan man jo gjøre veldig lite med den (f.eks motorbytte til turbomotor...)
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT28 Karmann model L prosjekt

Post by Renax »

Buss Marius wrote: På Ebay er det en som selger motorer til viftene. Koster rundt 1000 lappen. jeg vurderer å kjøpe en sånn, så holder det kanskje de neste 30 årene.
Tja, kunne vurdert, men tror jeg åpner den jeg har løst og sjekker. i utgangspunktet skal en elektromotor vare i 100 år, bare sand og dritt som ødelegger de... om den kan løsnes og smøres opp er det normalt godt nok for maange år fremover... min trekasse er ikke helt like god som din heller, så 30 år er nok litt optimistisk for min del...
pigland wrote:Gratulerer med godkjenning, min skal til pers til våren. Må antakelig ha ny/brukt radiator, det ligger litt frostvæske under bilen nå på vinterlagring.

Tror heller ikke jeg velger bevaringsverdig, da kan man jo gjøre veldig lite med den (f.eks motorbytte til turbomotor...)
Tenker og litt på motorbytte til noe med turbo, har hatt planen klar i to år nå... har tilogmed fått tilbud om en motor billig, men måtte skru den ut selv og hadde ikke tid, nå har jeg tid men bilen gikk i pressa med motoren i:(

Hadde ei stund en tanke om 2.5TDi, da jeg hadde en audi med en slik. 140hk trimma til 180+ hadde vert god hjelp i bakkene... har litt lyst å oppjustere sugemotoren og, kan hente en 10-15% på justering på pumpa, blir litt mer svartrøyk men det gjør meg ikke vondt...
Post Reply