Karmann LT H2 fra 1987

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Her er slags prosjekttråd av min Karmann LT H2 fra 1987.

Hadde fra 2008 til 2010 en T3 Club Joker med hevetak fra '89 i eierskap sammen med min bror, men pga at vi endte opp på hver vår kant av landet så var det nokså tungvindt å eie sammen. Så vi solgte den til en kamerat av min bror (som igjen er solgt videre så vidt jeg vet men avregistrert i 2013).

Etter å ha solgt T3-en så tok det ikke så lang tid før jeg begynte å se etter andre alternativer. Slik jeg og familien bruker bobil, så er det ikke mange dagene i løpet av et år som tilbringes her, men når den først brukes så er det et utrolig greit fremkomstmiddel og bosted. Uansett, så jeg var ikke interessert i å legge så veldig mye penger i en slik og kikket for det meste på biler i det nedre prissjiktet (20-50k). Utpå våren 2011 så jeg på et par Fiat/Citroen som var halvveis nedsnødd og oppmugnet og en Transit "som bare hadde utslitt clutch" som jeg kjørte halve landet etter for å konstantere at den var lekk som ei sil. Vel, trøstet meg med at fuktmåleren ikke var anskaffet forgjeves.

Så dukket det opp en LT H2 på finn til 50k. På sørvestlandet i nærheten av der min bror bor. Så han tok seg en tur og var sånn passe skeptisk men prisen var ikke så gal og den var ihvertfall tørr inni. Eieren hadde bodd der hele siste året. Etter å ha pruttet den ned noen tusen, så tok jeg turen bort og hentet den en helg. Stod utenfor min brors hus og byttet kamreim først, for den var antakelig original fra 1987 og skikkelig morken. Litt ladetrøbbel så det også ut til at den hadde, men ikke værre enn at jeg fikk kjørt den til Sørlandet på kveldstid med lyset på hele veien. (Neste tur som min far lånte den i nærmiljøet så gikk den tom)

Har jeg endt opp med en sekk med katt i? Vel, får da håpe det ikke er så ille...

Image

Image

Fikk fikset ladeproblemet og vi fikk vasket skikkelig ut av den, byttet motorolje og sommeren 2011 var vi klare for campingtur.


Image

Gjentok sommertur i 2012, og 2013 fikk den sitt første utenlandsopphold i vårt eie med å ta en tur til Legoland med den. På båten tilbake fikk vi siste plass bakerst og vi rygget inn. Sånn passe spektakulært ved ankomst Kristiansand :)
Image

På eu-kontrollen høsten 2013 ble det oppdaget skjeve bremser bak, så jeg avskiltet den fordi jeg visste også at vi antakelig ikke fikk tatt noen tur i 2014 pga flytting med oppussing. Den sveiv veldig rart før jeg fikk satt den inn på lager høsten 2013, og i 2014 ville den ikke starte skikkelig (luft inn til dieselpumpa). Så noe mer planlegging av campingbiltur ble det ikke da. Ei heller i 2015 selv om brukt fungerende pumpe kom på plass våren 2015 og den startet greit igjen da.

Image

I 2016 er det siste året denne har årsavgift, så planlegger å sette på skiltene etter 1.juli 2016. Fra da av blir den jo veldig rimelig å ha skilter på.
Last edited by pigland on 08 May 2017, 15:10, edited 3 times in total.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by OddN »

Flott camper. Artig å se at også disse LT- utgavene blir tatt vare på.
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by jokgel »

Veldig fint bil...! stå på...!
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Takk for det, det blir nok litt sporadiske oppdateringer her siden bilen står vinterlagret et par hundre km fra hjemstedet mitt inntil videre (hos svigermor). Men hver gang jeg er på besøk, så tar det ikke så lang tid før jeg stikker ut i garasjen for litt bilmekking :)

Men, noen LT-camperspottinger jeg har gjort kan jo ikke skade..¨

ImageImage

ImageImage
(Den siste der har dere kanskje sett før, ligger i en annen tråd også. edit:miniatyrbilder, klikkbare)
Last edited by pigland on 02 Nov 2015, 09:12, edited 1 time in total.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Litt mekk og sjekk ble det tid til i helga, bremsepumpene stod for tur til å byttes. Har gjort jobben på varebilen for noen år siden også, så dette var kjent stoff.
I og med bremsesystemet likevel var åpnet og må luftes, så løsnet jeg niplene foran også. De to nederste på hver side gikk greit. Var veldig skeptisk til de to øverste, og var i tvil om jeg skulle la de stå igjen men tenkte at det var nå best å få de bort (med en viss frykt for å knekke de og en kjempejobb med å enten borre de ut eller kjøpe nye calipere). Jeg tok sjansen, ved hjelp av lang 7mm pipe som ble banket så langt innpå det gikk an. Ja, er veldig glad for at jeg fikk de hele ut :)

Image


Stativet til sykkel / scooter har jeg vært interessert i å få ordnet men har ikke fått gjort det skikkelig før nå i helga, så det var frem med kraftig pumpetang og vri skruene løs. De kom nokså greit (var redd for å knekke de også siden jeg har prøvd en gang tidligere uten hell), så nå har hele sulamitten fått et godt lag med fett på seg slik at det kan brukes i mange år fremover. Dro det ut så langt det gikk, og det ser jo ut til at vi kan få litt av hvert med oss her :)

Image

Noen andre her på forum har spurt om type bakfjærer jeg har på min, så jeg legger likegodt ut et bilde av det også. (klikkbart bilde til full størrelse)

Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Hmm kanskje jeg også skulle løsne på disse skruene til bakfangern så de ikke setter seg fulstendig fast. Ellers konstaterer jeg at min bakfanger er trukket max ut og så er det laget en kasse i alu som rommer flere hundre liter som er montert oppå.
Fjærene er også identiske, men jeg har "bare" 1680kg aksellast bak og de er som dine, høyest på midten.
Det er i dag 1 uke siden jeg sendte mail til VW i Tyskland med mine tekniske spørsmål om motor, bremser og vekt, men det tar vel et par uker til før jeg får noe svar. Håper svaret er bedre en det jeg fikk fra Møller.

Virker tømmeventilen til gråvannstanken? Min har brukket, så jeg må ha ny og tror faktisk jeg har funnet en ny i en katalog jeg fikk på caravanmessa.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

I dag kom dagen da LTen skulle ut å kjøre lovlig på velen, det er to og et halvt år siden sist. Bremser ble luftet ferdig, batteri koblet til, oljemengde og lufttrykk i dekka sjekket. Nå er det ikke så veldig lenge siden jeg hadde start på den - ca en måned, men det tok uansett ikke mer enn et sekund før den fyret. Tyder på at alt er på stell med tanke på dieselfilter, dieselpumpe og alt rundt der. Bremsene har vel heller aldri vært bedre enn de er nå mens jeg har hatt bilen. Kjørte fra Vestfold til Grimstad på indre veier i tilfelle jeg måtte stoppe langs veien for å sjekke noe eller om noe skulle skje teknisk (Ikke særlig lysten på å måtte ta en nødstopp på E18..), men kjøreturen gikk veldig bra. Så da er det ikke så lenge til jeg vil ordne eu-kontroll og forhåpentligvis går den gjennom.

Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Så bra da. Øyeblikkelig klar for siste halvår med full årsavgift. Synn du ikke kjørte E18 så kunne jeg ha fått gleden av å se deg langs vegen. Det skal jo være bygd 3 ganger så mange campere på LT som T3, men det virker som om det er motsatt. Hva slags bruk ser du for deg i sommer med den?
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Bruken i sommer kommer litt an på om jeg får på skilter eller ei. Blir nok uansett noen dager på camping her på sørlandet. Men mulighetene er jo større med skilter, også utover høsten.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Da har bilen igjen blitt parkert for vinteren, innser at jeg ikke kommer til å få brukt den noe særlig i høst heller. Bedre lykke neste år får vi si, da er den jo veteran. Og det er også det "riktige" året å kontrollere den i.

Tror jeg skal ta en dieselpumpejustering, for synes den ryker litt på belastning selv om det antakelig er innenfor på en så gammel dieselbil. Har ikke gjort det siden jeg byttet pumpa, og tok det på antall tenner på reima.

Takluka på badet lakk litt vann inn i sommer, så den må også fikses, evt tettes helt igjen. Ser ut som om badet har vært vannskadet tidligere, så river nok opp veggen der og sjekker. Det har jeg hatt mistanke om tidligere også, så det er ingen ny overraskelse. Ellers holdt bilen tett selv om det regnet til tider mye på sørlandet i år.

Samtidig med testing av bil får man også testet sykkel- og scooterstativet :)
Image

LT-er gjør jobben sin :)
Image

På camping, med følgebil :)
Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Rudeboy »

-Sprint ? Har en 90 Racing.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Den som er avbildet er "bare" en 50-kubikker, men har bl.a en 125-ccm Sprint i deler :)
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by ducce999s »

Må få gjort et stativ til min P200E :-)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Rudeboy »

VWBus scooter club på Tinn ?
-Trur ikke jeg dytter vespaen baki campern, dessuten skal jentungen være med og jeg har ikke hjelm til henne også (scooteren er for to).

Skal da finnes stativ til både T3 og T4 man kan montere scooter på, til T4 er det innlagt sveisejobb så den tror jeg er mer permanent enn jeg har lyst til å ha på Vidvandre.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Da har du ingen unnskyldning for å ikke ha denne på veien til neste år. Delebil har du også.... :D
Det hadde jo vært artig om både du, Renax og jeg hadde klart å komme oss til Tinn. Det er jo ellers bare småbiler der....

I fjor så jeg Renax på vegen og på Mandag møtte jeg en PC registrert, med store firkantede 1000metere på E18 ved Asker. Det er alt jeg har sett av LT Karmann i Norge siden jeg kjøpte min, så det er på tide å få sett din.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Har heller ikke sett mange, men et par stk har jeg sett på Stoa ved Arendal.

Begge ser ut til å være lastebilregistrerte pga akslinger.

bilde tatt mai 2015:
Image
bilde tatt februar 2016:
Image

Bilen min har faktisk vært i Tinn på biltreff en gang tidligere, men det var på "dispensasjon" siden det var et treff for et helt annet merke enn vw jeg dukket innom.. De veiene der var ikke kona spesielt glad for, for hun satt baki.. Vurderer å sette inn et sete rett bak forsetene som kan tas vekk når man står stille. Noen som har prøvd slikt i campingbil? F.eks et sete med integrert 3-punkts belte og hurtigfeste i gulv.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Møtte en Karmann LT på E39 mellom Ålgård og Sandnes for et par helger siden. Rakk selvfølgelig ikke opp med kameraet. Kan ha vært AJ eller RJ-registrer, men det gikk såpass raskt at jeg ikke oppfattet nummeret.

Ellers er denne tilsalgs, lastebilregistrert.

Ikke noe nytt ellers om min LT, annet enn at jeg har avregistret kassebilen. Vil ta noen mål av den og se om drivverk også vil passe over. Er visst forskjell på mellomaksling og bakaksling på turbo og ikke-turbo, så det hadde vært en fordel om alt passet over.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Den Lt campern tror jeg er en Matkaaja Grand Hotell, men jeg finner ikke noen bilder av en slik på nettet, så jeg skal ikke være sikker. Ellers er det en LT 35z med totalvekt på 3650kg. Jeg vil tro man kan nedregistrere den til 3500kg uten å måtte fjerne sitteplasser. Samtidig med at jeg kjøpte Dennis lå det en Grand Hotel på Finn.no som hadde vært brukt som brakke under hyttebygging. Mulig det er samme bilen, da den bare har vært registrert på eier siden 03.07.15

Når det gjelder din bil så har turbo utgavene ofte litt høyere utveksling og er litt kraftigere og større i kardang klokka. Ellers skal det være likt. Det skal ikke være noe problem å kjøre med den bakakslen du har, selv 2,5 TDI motorer takler de. Største "problemet" skal være motorfestene
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Det må vel være en H2 jeg såvidt fikk bilde av forrige fredag på E18 v/Grimstad siden den har lite vindu i midten og stort bak?

Image

Ellers ingen nyheter om min LT, den står og venter på at jeg skal få tid til å ta eu-kontrollen. Bilen står fortsatt på en låve 20 mil unna. Det kan jo fort skje at jeg må få tatt kontrollen hvis vi skal på tur. Men årets ferie foregår på annet vis.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Det ble endelig tid til litt stell og mekk på min nå i helga. Måtte bl.a fikse en liten diesellekkasje på det ene returrøret. Slangene byttet jeg for et par år siden, men klemmene fikk jeg tydeligvis ikke klemt nok til. Det fikk jeg gjort nå. Ladet batteriene og fikk tømt fuktslukerne som har stått siden i sommer, deretter startet den på første omdreining etter et par glødinger i +/- 0 grader. Jeg trengte ikke engang å pumpe på håndpumpa jeg innstallerte for et drøyt år siden. Er imponert!

Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Kjørte opphavets nyere bobil i sommer nedover Danmark, Tyskland, Benelux og Frankrike, og med den varme sommeren vi har hatt så var aircondition uvurderlig, spesielt for meg som sjåfør. Milene gikk unna selv om toppfarten lå under 100km/t. Finnes det AC-ombyggings-kit til første generasjons LT, i så fall hva kan kostnaden være, ca?
Selve pumpa har jeg nok liggende fra en annen bil, og en brakett kan jeg lage. Men resten trengs.

Så en liten quiz:
Hva har jeg kjøpt siden jeg nå kan dra på tur med kun B-sertifikat (uten E), og likevel ha soveplass under fast tak til 9 personer ved hjelp av LTen? (Forutsatt at tilhengerfestet jeg har passer). Ikke at jeg har planer for å dra på tur med så mange, vi er bare 4. Men litt fleksibilitet er jo greit å ha. Og jeg har jo andre mer passende trekkvogner til denne sjeldne saken. Finnes visst bare 1 til i Norge av den med samme egenvekt/totalvekt :lol:
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Har du kjøpt Poletta? Det finnes jo også noen andre små vogner, som Grasiela/Graziela? Må bare innrømme at campingvogner ikke er min sterke side.
Det finnes takmonterte AC som går på strøm, jeg antar også 12v, men da bør det vel monteres en dynamo til, og i USA selges det vel noen sett for ettermontering, også til T3 og de bør vel funke også i LT, se ev. på Thesamba for inspirasjon.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Kanskje noe slikt kan passe?

Det er ikke en poletta, den er jo altfor vanlig til at jeg blir interessert. Det er en sammenleggbar sak, en slags combicamp med faste vegger og tak fra tidlig 80-tall. Ypperlig å dra med motorsvake biler 8)
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Litt tech-specs:

Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

Så fant jeg "Karmann-nummeret" jeg lurte på.

2887 412

Litt rart, for jeg trodde 28 stod for LT 28 ref Karmann-forum, men min er jo en LT 31. Likheten mellom LT 28 og LT 31 er kanskje lik nok til at de ikke byttet koden på bygget?

edit: legger til bildet av plata på dashboard, riktignok veldig uleselig, men konturene av noen tall er der jo. Dette var det beste jeg klarte i et mørkt rom med blits på mobilkameraet.

I det midtre feltet står det LT H2
I det nedre feltet står 2887 412 (såvidt synlig, men man ser konturene av tallene)

Image
Last edited by pigland on 29 Aug 2018, 14:15, edited 2 times in total.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Post Reply