Hei, noen som har vert bort i dette før?
Kjøpte bilen for noen uker siden og den ser ut til å være i fin form.
Men da jeg hentet den kjørte svogeren min bak på veien hjem, og han kunne fortelle at etter jeg hadde kjørt opp en tung stigning og kunne kjøre normalt på toppen, kom det masse gnister fra eksosrøret. Etter hvert roet det seg igjen, men etter å ha kjørt opp bakken fra en undersjøisk tunnel, kom det igjen masse gnister fra eksosen når jeg lå i 80-90 på fin vei.
Opp de bratte bakkene holdt jeg tredje-gir og moderat turtall.
Temperaturmåleren låg på normal temp hele turen.
Noen som har en ide?
Er det bare at tidligere eier har "daukjørt" den litt, og nå fikk jeg blåst ut litt gammel koks?
Bortsett fra dette virker motoren frisk og fin...
Gnister fra eksos, T4 2,4D
-
150-5
- Car: 2001 caravelle 102hk-2003 151hk multivan 7 seter.
- Phone: 97188849
Re: Gnister fra eksos, T4 2,4D
Gammel sot og koks i eksosanlegget som lager gnister...
Derfor folk med mye småkjøring og daukjøring ikke bør ha diesel bil...
Derfor viktig som dieselbil eiger å "blåse" ut av motoren jevnlig. Sef. på gjennom varm motor og belastning
som opp en bratt bakke....
Derfor viktig som dieselbil eiger å "blåse" ut av motoren jevnlig. Sef. på gjennom varm motor og belastning
Re: Gnister fra eksos, T4 2,4D
Takk for kjapt svar, var dette jeg håpet på.150-5 wrote:Gammel sot og koks i eksosanlegget som lager gnister...
Kjøpte den av en eldre herremann som har hatt den i 11 år, der de første åra var lenger landeveiskjøring, og de siste var mest til og fra butikken.
Så jeg mistenker at han kanskje har samlet diverse i røret
Jeg kjører i litt bratte bakker i ny og ne, så da blir jeg vel kvitt dette snart..