Arctic Bus meet 2017

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Arctic Bus meet 2017

Post by OddN »

Endret overskrifta til 2017. Nytt år, nye muligheter.

Siden det ikke er noen annen tråd om dette, starter jeg en ny...

Arctic Circle Bus Meet (Rana) har ikke vært arrangert siden 2012, og med en noe variabel oppslutning, Arctic Sun Bus Meet (Troms) var vel avholdt i 2013, også med noe laber deltakelse. I 2014 var det så vidt jeg vet ikke noe her nordpå.

Hvordan står det til i år? Er det noen stemning for treff? Noen som har planer?
Last edited by OddN on 31 Dec 2016, 12:53, edited 2 times in total.
coolerguy
-
-
Posts: 173
Joined: 16 Oct 2010, 23:33
Car: 1985 Caravelle C Rico-camper
Phone: 90162540
Location: Stavanger

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by coolerguy »

Kommer gjerne fra Trønderheimen, gitt at det ikke er evig langt unna (Troms)! Timing er jo ei greie, men helger er jo ofte frie med småbarn i hus :P
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by Rudeboy »

Et slags forslag for ett år, eller to, kunne vel gå i retning av å gå i dialog med arrangøren her
http://balticrally.superlative-adventure.com/

og da sammenfatte både treff og pitstop for deres gjeng som skal via "Lofoten" (kan godt være Vesterålen for alt jeg veit, så bilder et år fra Lofoten men de er visstnok ikke der på permanent basis de(t) døgn(et) de kommer forbi Norge.

De kjører 16 dager borti 7.500km fra Hamburg via DK, S, Lofoten og Nordkapp før Murmansk, St. Petersburg, Baltikum og så Hamburg igjen.
Kunne vært en enkel affære å bare ha igang grillen til de kommer og så deltatt på festen her til lands.

Bare et forslag. Får jeg anledning til å delta skal jeg vel det, men jeg har heldigvis fem år på meg før Vidvandre er gammel nok til å bli påmeldt 8)
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by jokgel »

Ha sett lit på deltakkerliste , og der er det massevis VW Transportere ! T3 og T4 også 1 Iltis som kjører med.. :mrgreen:

http://balticrally.superlative-adventur ... tml?page=2
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
troyca
-
-
Posts: 612
Joined: 08 Mar 2010, 11:30
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310
Location: Romer-Riket

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by troyca »

Og hvordan blir det i år. ?
Det er mange " søringer " som gjerne vil møtes "nordpå", men det må være i ferien. 150 mil en vei, så blir det nok to - tre ukers rundreise.og midt i Juli, så er det jo "happenings" med Nordisk T-2 treff,som mange prioriterer. Sååå,, det blir litt vanskelig. Men mange VIL nordover.
Bli enige dere, og kom med en dato , så får vi se.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by OddN »

I år er jeg sentral i planleggingen av (kanskje) Norges største mc treff:

http://nordicharleydays.com/index.php/nb/

Vi satser på rundt 2000 deltakere, så vi er i samme skiktet som Norgestreffet.

Så de som har mulighet får hive seg på tohjulingene for å oppleve Nordnorge. Det er åpent for alle mc'er uansett opphavsland, selv om linken kanskje antyder at ett spesielt merke er favorisert :-)

Ellers vet jeg jo at Bugman og Stig (?) hadde treff oppe i Troms ett år, kanskje det kan gjentas?

Ranværingene driver jo å selger unna, men man kan jo sende en oppfordring til Tage, Tommy og de andre der...
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by Rudeboy »

Så, det må altså bli før Busfest siden det er kunngjort å være i Roskilde 15. -17. juli, altså ?

Etpar uker før slik at folk rekker hjemmom for klesvask også, vil jeg tro.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Så, det må altså bli før Busfest siden det er kunngjort å være i Roskilde 15. -17. juli, altså ?

Etpar uker før slik at folk rekker hjemmom for klesvask også, vil jeg tro.
Klesvask??

Du får gjøre som vi gjør når vi farter rundt på motorsykkel: Kjøper nye tskjorter (og diverse andre plagg) underveis, og sender de skitne hjem med Posten. Evt bare pakker med de mest slitne sånn at de kan kastes etterhvert. Forresten et godt påskudd for å kjøpe nye treffskjorter underveis.

Trodde dessuten du var godt bevandret i Lars Monsen-teknikkene når det gjelder "travel light": Knekke av skaftet på tannbørsten fordi den tar for mye plass og så videre...

:lol:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by Rudeboy »

Monsen knakk tannbørsteskaftet, jf Norge på langs, fordi den veide for mye... :D

Jeg tygger som F på dette, ting har løsnet på annen kant og man kan begynne leve igjen.

Er det da noen som sitter i startgropa for å arrangere i Nord f.eks helga i uke 26, dvs 010716 - 030716 ?

For hvis ikke det, har det seg slik at noen skal nordover til sommeren...
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Arctic Bus meet 2015

Post by TaigAGreEn »

Hm.
Tage Vedal

T3-fan
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by OddN »

Kom igjen Tage. Long time no see. Spikre ei helg, så tar vi ett busstreff.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by Rudeboy »

Straks nyttår, hva skjer med 2017 ?
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Straks nyttår, hva skjer med 2017 ?
Hadde vært artig med et busstreff her nordpå... Så om noen føler seg kallet til å dra igang noe hadde det vært kjekt.

Og siden det ikke ble noe i fjor kan jeg godt endre overskrifta på denne tråden igjen?
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by Rudeboy »

Uten sammenligning for øvrig ligger det an til at "noen" skal til Sulis i sommer. Kan sikkert stille med egnet posisjonsangivelse på grusveier i det høgget, selv om jeg engang tok initiativet til nettopp det og dengang ikke kunne stille selv :lol:

Det ligger også an (ikke "Ann" eller "ann") til at jentungen og meg skal samme vei ifm julefeiringa, stikke opp på hytta da.

Tidspunkt en kan se på er når folk rundt i verden "pleier" reise nordover, eksempelvis har man jo deltakere fra the Baltic Sea Rally (de kjører rundt Østersjøen på to uker..) siden de stopper i Lofoten midtsommers.

Drodler bare.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Uten sammenligning for øvrig ligger det an til at "noen" skal til Sulis i sommer. Kan sikkert stille med egnet posisjonsangivelse på grusveier i det høgget, selv om jeg engang tok initiativet til nettopp det og dengang ikke kunne stille selv :lol:

Det ligger også an (ikke "Ann" eller "ann") til at jentungen og meg skal samme vei ifm julefeiringa, stikke opp på hytta da.

Tidspunkt en kan se på er når folk rundt i verden "pleier" reise nordover, eksempelvis har man jo deltakere fra the Baltic Sea Rally (de kjører rundt Østersjøen på to uker..) siden de stopper i Lofoten midtsommers.

Drodler bare.
Bra start Yngve. Sulis er relativt sentralt (nært E6 i alle fall) og med grusveier godt egnet til greenlaning. Husker vi kjørte stien mellom Setså på E6 og Sjønstå (eller Grønli) på Rv830 for noen år siden og den var fin syncro-vei. Også oppe på fjellet er det fine grusveier.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by Buss Marius »

OddN wrote:
Rudeboy wrote:Straks nyttår, hva skjer med 2017 ?
Hadde vært artig med et busstreff her nordpå... Så om noen føler seg kallet til å dra igang noe hadde det vært kjekt.

Og siden det ikke ble noe i fjor kan jeg godt endre overskrifta på denne tråden igjen?
Å dra til Arctic er ikke noe man tar på sparket, og heller ikke for en helg. Fra Oslo er det ca 1100km til Polarsirkelen, der Arctic starter. Derimot er det det et sted mane gjerne vil besøke, spesielt Lofoten, som er en destinasjon i seg selv. Vi har allerede nå gjort de første bestillingene for sommerferien 2017 i Nederland og har planlagt Nordnorge i 2018 (men kan godt utsette det til 2019)
Jeg er gjerne med å arrangerer et treff i Lofoten, men i 2018. Da kan vi bruke 2017 til å markedsføre det. Vi kan bruke nettet og "spamme forum" og vi kan sende flyveblader med folk som deltar på treff rundt i Europa, som de kan dele ut.
Jeg synes vi bør ha en Lofoten Bus Week, der vi legger opp til aktiviteter som Fjellturer. (Tind Tind er jo et fint fjell med et artig navn) Vi leier en fiskeskøyte og drar ut å fisker, vi leier en ribb og drar på bølgesrufing. Vi leier en buss som kan frakte oss, så vi kan reise med hurtigruten mellom Stamsund og Svolvær. Felles bølgesurfing kurs osv. Men man kan selvfølgelig sitte på ræva, røyke og drikke kaffe også. For å gjøre det enda mer attraktivt legger vi opp to fellesturer til treffet, en via Finland og eller Sverige og Nordkapp, til Lofoten og en via Helgeland, ev. via Vestlandet, til Lofoten. Tidspunktet bør være rundt 20juli. Da kan vi enten konkurere med NT2K, få dette til å være deres treff eller koordinere oss med dem, så deres treff blir et samlingstreff på veg nordover. Som sagt så er jeg gjerne med å arranger dette og kan gjerne legge ned en betydelig mengde arbeid i det, men vi må være noen til. og vi må ha possitiv respons på forumet.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

Helgeland kan du få gratis av meg, dersom du kjører Rv-17 opp eller ned :wink:

Det sagt, slutter jo Rv-17 ved Saltstraumen og en stopp der med haspelsnelle og stang gir fisk på hvert kast om man står der på rette tia (guess how I know). Fra Bodø går det fremdeles (gass-) ferger til hhv Røst, Værøy og f.eks Moskenes. Men nå er det jo en litt trist kjennsgjærning at Lofoten er kjent for å være dritschtøgg ift Vesterålen, just sayin.

Snaromvei via Suomi (evt Russland på weekendvisum) kunne vært noe, en vakker dag. Snaromvei via Nordkapp/Sør-Varanger kunne vært noe, en vakker dag (håper på å se Pasvik i 2017).

Det jeg liker er at noen omsider har fått med seg markedsføring. Det innebærer bred spredning av Ordet online, og at en unngår større andre treff for nettopp ikke å måtte konkurrere med etablerte evenement. Dra folk gjør man ikke om de sitter den bleikfeite ræva si på et annet treff :mrgreen:
Det finnes finnske forum og det må da vel finnes svenske man kan samarbeide med for å lage ei treffuke hvor helga er hovedperioden, eller ? De tyske, nederlandske, britiske, franske, spanske østerikske og italienske fora er velvillige nok til å ta imot treffinfo de så deler så markedsføring er en grei sak sånn sett (takk for internet). Her må jeg skyte inn at da snakker vi ikke om et treff i Nordlandstreffstørrelsen lenger ?

Trur det kan bli bra og å fokusere på 2018 for noe stort ("større") er ingen dum idé. Stjerne i boka for den. Kjør på, så skal jeg se om jeg har diesel og tid til å besøke.
For min egen del nå fokuserer jeg på 2017 siden det er usle ni timer unna, detta nyåret vi skal ha oss.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Arctic Bus meet 2016

Post by OddN »

Buss Marius wrote:
OddN wrote:
Rudeboy wrote:Straks nyttår, hva skjer med 2017 ?
Hadde vært artig med et busstreff her nordpå... Så om noen føler seg kallet til å dra igang noe hadde det vært kjekt.

Og siden det ikke ble noe i fjor kan jeg godt endre overskrifta på denne tråden igjen?
Å dra til Arctic er ikke noe man tar på sparket, og heller ikke for en helg. Fra Oslo er det ca 1100km til Polarsirkelen, der Arctic starter. Derimot er det det et sted mane gjerne vil besøke, spesielt Lofoten, som er en destinasjon i seg selv. Vi har allerede nå gjort de første bestillingene for sommerferien 2017 i Nederland og har planlagt Nordnorge i 2018 (men kan godt utsette det til 2019)
Jeg er gjerne med å arrangerer et treff i Lofoten, men i 2018. Da kan vi bruke 2017 til å markedsføre det. Vi kan bruke nettet og "spamme forum" og vi kan sende flyveblader med folk som deltar på treff rundt i Europa, som de kan dele ut.
Jeg synes vi bør ha en Lofoten Bus Week, der vi legger opp til aktiviteter som Fjellturer. (Tind Tind er jo et fint fjell med et artig navn) Vi leier en fiskeskøyte og drar ut å fisker, vi leier en ribb og drar på bølgesrufing. Vi leier en buss som kan frakte oss, så vi kan reise med hurtigruten mellom Stamsund og Svolvær. Felles bølgesurfing kurs osv. Men man kan selvfølgelig sitte på ræva, røyke og drikke kaffe også. For å gjøre det enda mer attraktivt legger vi opp to fellesturer til treffet, en via Finland og eller Sverige og Nordkapp, til Lofoten og en via Helgeland, ev. via Vestlandet, til Lofoten. Tidspunktet bør være rundt 20juli. Da kan vi enten konkurere med NT2K, få dette til å være deres treff eller koordinere oss med dem, så deres treff blir et samlingstreff på veg nordover. Som sagt så er jeg gjerne med å arranger dette og kan gjerne legge ned en betydelig mengde arbeid i det, men vi må være noen til. og vi må ha possitiv respons på forumet.
Fantastisk ide.

Jeg var en av de sentrale i trefforganisasjonen for Nordic Harley Days 2016, en kjempesuksess med over 1800 deltakere. Og det du beskriver her er som å høre de innledende tankene vi hadde om dette arrangementet. Vi drodlet til og med på navnet "Lofoten Bike Week" før det fra sentralt hold ble bestemt hva det skulle hete :-)
troyca
-
-
Posts: 612
Joined: 08 Mar 2010, 11:30
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310
Location: Romer-Riket

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by troyca »

Skjer'a. ? Sitter på ræva i "sør". Unnskyld :: (gjærde)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Buss Marius »

troyca wrote:Skjer'a. ? Sitter på ræva i "sør". Unnskyld :: (gjærde)
Blir du med å starte arrangements komite, så er vi 2 :D
Så tror jeg vi skal satse på 2019, så vi kan bruke sommeren 2018 til markedsføring. 2019 er jo 40års jubileum for T3
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Der Postmeister »

Kan du ikke lage lyd i ny tråd isteden. Litt forvirrende med hønngamle svar inni en ny tråd...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2018

Post by Rudeboy »

Godt mulig jeg har nevnt disse før, kunne vært moro å stilt opp og bistått dem med deres Lofotenstopp - nå er jo Vesterålen uendelig mye vakrere enn stakkarslige Lofoten men søringan ser jo ikke forskjellen, så sted er kanskje ikke så himla interessant ?

De starter lørdag 16. juni og bruker såpass med tid at jeg antar de er i høgget rundt mandag - onsdag, alt avhengig av trafikk og kjørestil. I skrivende stund har jeg altfor ung doning til å få lov å stille til start der men å stå med en varm grill for gjengen på selvsamme sted et tentativt Arctic Busmeet foregår rett etter (helst ikke før) må da kunne la seg gjøre.

Det ligger filmsnutter ute på interwebben om dette løpet, og jaggu har jeg sett to sesonger (fordelt på to episoder, mener jeg det var) på TV også.

I den grad at de kan ha behov for det, ser jeg ikke noe problem i å "overta" spillolje fra deltakere som man så deponerer på verksted/tilsv returpunkt for dem første virkedag etter de har reist videre. Og for dem som da altså kjører VWbus, så hadde det ikke vært store problemet i å si "dere har vært på treffet vårt, her er treffklistremerket - god tur videre" 8)
Det er ikke rent få T4 påmeldt pr idag, jeg så minst én sånn trasig T3 i deltakerlista også :wink:

http://balticrally.superlative-adventur ... me-en.html

Å innlemme deres allerede ferdig etablerte "Lofoten"-stopp i Arctic Bus meet vil ikke være juks mtp deltakerantall på treffet, det vil være en ærlig forøkning :D

Jeg kjenner ikke til hvor i Lofoten de pleier være, fra TV/web har jeg sett gresslette i ei eller anna vik.

EDIT - fokid, jeg myste igjennom deltakerlista og pr idag har Marius 1 LT å se på, Paul 1 VW Country som jeg antar er golfen.

Det er 2xT2 påmeldt, en fra 1970 og en fra 1972.
T3 - åtte påmeldte
T4 - 25 påmeldte.

Jeg kaller det bustreff der de lander og sover over i Lofoten :D
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Buss Marius »

Sitter å ser på Monsen minutt for minutt. Føler virkelig for å arrangere en Arctic bus-week i Lofoten-Vesterålen i 2020.
Å gå Dronningruta kan jo være en av dagene, i tillegg til en dag på fiske og en dag med RIB kjøring.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by ducce999s »

Buss Marius wrote:Sitter å ser på Monsen minutt for minutt. Føler virkelig for å arrangere en Arctic bus-week i Lofoten-Vesterålen i 2020.
Å gå Dronningruta kan jo være en av dagene, i tillegg til en dag på fiske og en dag med RIB kjøring.
Kan bli vanskelig å få med seg like mange som han Forrest Gump har [emoji16]

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

Fint i Nyksund, selv om jeg hører at grusveien er borte (asfalt nå, vel ?).

Mange fine småveier som en kan lese "all ferdsel på eget ansvar" siden fjellandet nå engang er som det er. De som vil gå kan gå, og de som vil kvalsafariere kan vel det.

Beste sort for et treff er å finne en bonde som kan låne vekk en gressflekk i fjæra og så er det vel bare å få opp fortelt og grill. Da blir det likt som the Superlative Adventure Club over bruker.
Det er sånn rent offisielt NAFcamp f.eks på Stokmarknes i Hadsel, samt diverse annet. Padling, fersk- og saltvannsfiske i massevis. Tindebsetigning (Møysalen, f.eks) går det lett an å gjøre, Dronningruta kan man fordrive tiden med.

Grusveier inn og ut av eksempelvis Bø kommune, på utsia av Bø er storhavet og neste stopp er vel Grønland.
Post Reply